Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Babyskyddet är det enda jag har kvar att köpa. Hur viktigt tycker ni att det är att det funkar till vagnschassit?
Jag är lite kluven & vet inte riktigt NÄR jag skulle ha användning av den möjligheten.. bor mitt i centrum och kör inte bil ofta, och när jag väl gör det så är jag antingen på väg någonstans som vänner/skogspromenader etc så det känns lite överflödigt.
Jag har kollat på Axkid Babyfix, fick mycket bra rekommendationer som budget-alternativ.. men annars har jag nog tänk Brio Primo.
Jag har ett BeSafe izI Go babyskydd och är super nöjd! Lätt att bära, lätt att sätt fast även om man inte har basen. Ända minuset om man inte som jag har barn som vill sitta rakare vid 4-5 månader och man inte vill byta till en större stol så kan det bli lite trångt. Alltså jag tror att det blir trångt att ha ända upp till 6-8 månader.
Har älskat mina adaptrar till babyskyddet så lätt om bebisen sover och du behöver växla mellan vagn och bil. För mig är det det bästa inköpet efter Babynestet.
Nu är det 39 dagar kvar och värmen här nere börjar ta kål på mig och dessutom ha 2,5 åringen hemma som måste underhållas.som tur är kommer min svärmor på måndag!!
vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...
Jag fick köpa en Axkid av en vän för en billig peng. Tänker att det nog blir bra. Tycker sånt är så svårt och tänker att alla babyskydden som säljs i Sverige ändå måste ha genomgått säkerhetskontroller så...
Var hos barnmorskan nu på förmiddagen och det visade sig att jag inte gått upp vikt och att livmodern inte vuxit något sedan senast, ca 4 veckor sen...så ska på återkontroll nästa vecka igen. Är det vanligt? Hur många av er andra har haft det så? Har inte ätit mindre än vanligt, men får kanske försöka äta lite extra till. Svårt bara när man inte är hungrig haha.
Jag fick köpa en Axkid av en vän för en billig peng. Tänker att det nog blir bra. Tycker sånt är så svårt och tänker att alla babyskydden som säljs i Sverige ändå måste ha genomgått säkerhetskontroller så...
Var hos barnmorskan nu på förmiddagen och det visade sig att jag inte gått upp vikt och att livmodern inte vuxit något sedan senast, ca 4 veckor sen...så ska på återkontroll nästa vecka igen. Är det vanligt? Hur många av er andra har haft det så? Har inte ätit mindre än vanligt, men får kanske försöka äta lite extra till. Svårt bara när man inte är hungrig haha.
Igår fixade jag i bebisrummet blev så fint med väggdekoren!
Igår fixade jag i bebisrummet blev så fint med väggdekoren!
Åh så gulligt! :)
Jag var på väg att måla ett eget träd på väggen i vårt bebisrum, men fick tyvärr avvakta med det pga min foglossning. Vi får väl se om det blir nåt lite längre fram :)
Liten till - Vilket fint rum!
Jag har alla bebisens saker i ett hörn i vårt sovrum (skötbord & säng bara visserligen, kläderna är i en byrå jag ändå hade där!). Lite trångt blir det. :)
Igår beställde jag en fin gallerfilt från Bliss Sthlm & lite tillbehör till vagnen (myggnät, vagnleksak etc) och började fundera lite på det här med solskydd till vagnen. Vad tror ni mest på, parasoll, solgardin eller solskärm?
Nu är jag äntligen på bättringsvägen från den här luftrörskatarren, läkaren sa dock att det kan hålla i sig i ca 2-3v så jag är lite orolig för att det ska hålla i sig. Tur är ju att bebis är beräknad i slutet av juli... men man vet ju aldrig säkert och man vill inte vara sjuk vid förlossningen.
Haft en mardrömsnatt med jobbig foglossning. Allting känns jobbigt och obekvämt just nu :/ går in i vecka 35 imorgon. Har tvättat kläderna som ska med till bb nu. Åker iväg till rosslagen över midsommar. Hoppas han håller sig därinne tills vi kommer hem iaf. Det är ju tre timmar hemifrån :) börjar känna av nerverna och han skulle kunna komma ut när som helst. Läskigt:)