• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Vad har erat blodtryck legat på från sista besöket hos bm?

Jag har känt mig nere och sjukkänsla och idag hos bm så hade jag blodtryck på 95/55 vilket hon tyckte va lågt. Hon trodde det berodde på det då nu har jag fått order om att äta och dricka mer.

• ememi

Jag är i vecka 34 men har börjat få så jäkla ont där ändtarmen sitter och lite i underlivet. Är det något att oroa sig för tro?

• MmVb
    ohhello skrev 2015-06-10 16:03:05 följande:

Ugh. Sjukskriven med luftrörskatarr/bronkit. Mår piss & kan inte sova. Har kanske lyckats sova 4 timmar inatt med ca 20-30minuters pass. Behövde iallafall inte gå på jobb min sista vecka... :)

Fick hem barnvagnen idag iallafall, är vääldigt förtjust i den!

Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Va har ni köpt för barnvagn? =) 
  • Liten till

Ohhello- hoppas du mår bättre snart! Vilken vagn blev det?

Mecros- mitt blodtryck ligger på 110/70 varje gång.

Hoppas verkligen du får upp det lite så du känner dig bättre snart.

Ememi-det är väl säkert för att det börjar trycka så mycket neråt nu. Men kolla med din bm nästa gång.

Jag har bara 26 dagar kvar nu! nu börjar jag verkligen längta efter att få hålla i bebis och gosa och lukta. Och se hur hon ser ut!

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-11 09:13:56 följande:

Ohhello- hoppas du mår bättre snart! Vilken vagn blev det? smile1.gif

Mecros- mitt blodtryck ligger på 110/70 varje gång.

Hoppas verkligen du får upp det lite så du känner dig bättre snart.

Ememi-det är väl säkert för att det börjar trycka så mycket neråt nu. Men kolla med din bm nästa gång.

Jag har bara 26 dagar kvar nu! smile1.gif nu börjar jag verkligen längta efter att få hålla i bebis och gosa och lukta. Och se hur hon ser ut! smile1.gif

Jag hoppas det jag med :)

Åh vad härligt med 26 dagar kvar, när är du beräknad? Själv har jag hela 40 dagar kvar. Känns som en evighet fast det inte är det längre.. Men längtar så efter att lukta och gosa med den lilla i magen.
  • Ellonbellon

Har 28 dagar kvar, börjar kännas tungt. Vi får besök av min familj i helgen, dom kommer idag, ska bli väldigt kul! Nästa vecka kommer mannens föräldrar på besök också, så jag räknar med att de kommande två veckorna går ganska fort.

Och sen är det ju bara sista inspurten! :)

Till dig som frågade om blodtryck, jag har haft lågt blodtryck hela livet och har legat på ganska lågt, men stigit lite mot det normala nu under graviditeten. Nu igår låg jag på "lågt normalt". Om du har så lågt som du skrev så är det inte konstigt om du mår lite "märkligt". Tänk på att det är lätt att bli yr när man står upp när man har så lågt blodtryck! Jag brukade dricka lakritste innan jag blev gravid, då det kan höja blodtrycket. Men jag vet inte om jag vågar rekommendera det till dig, man ska ju undvika lakrits. Broccoli ska också höja blodtryck! :)

• Ellonbellon
    Mecros skrev 2015-06-11 09:23:41 följande:
    Jag hoppas det jag med :)

Åh vad härligt med 26 dagar kvar, när är du beräknad? Själv har jag hela 40 dagar kvar. Känns som en evighet fast det inte är det längre.. Men längtar så efter att lukta och gosa med den lilla i magen.
    Tyckte nyss jag hade 40 kvar, det går så himla fort! :)
  • Mecros
    Ellonbellon skrev 2015-06-11 10:28:17 följande:

Har 28 dagar kvar, börjar kännas tungt. Vi får besök av min familj i helgen, dom kommer idag, ska bli väldigt kul! Nästa vecka kommer mannens föräldrar på besök också, så jag räknar med att de kommande två veckorna går ganska fort.

Och sen är det ju bara sista inspurten! :)

Till dig som frågade om blodtryck, jag har haft lågt blodtryck hela livet och har legat på ganska lågt, men stigit lite mot det normala nu under graviditeten. Nu igår låg jag på "lågt normalt". Om du har så lågt som du skrev så är det inte konstigt om du mår lite "märkligt". Tänk på att det är lätt att bli yr när man står upp när man har så lågt blodtryck! Jag brukade dricka lakritste innan jag blev gravid, då det kan höja blodtrycket. Men jag vet inte om jag vågar rekommendera det till dig, man ska ju undvika lakrits. Broccoli ska också höja blodtryck! :)

Vad kul med besök och att tiden går fort :)

Nej precis, det var skönt att det ändå var något som var "fel" när man ändå mått märkligt. Nej lakritste vågar jag nog inte testa. Men får lägga ner mer broccoli i sallad och mat. Tack för tips! Annars försöker jag äta och dricka mer. Är aldrig hungrig längre! Är som att magsäcken har blivit mosad så hungerkänslan infinner sig inte på samma sätt.
  • ohhello

Liten till - Ja, jag hoppas också. Får seriöst sitta upp i soffan för att få lite sömn, hej nackspärr!!
    En Brio Happy blev det. Svart. Är så himla nöjd, måste gå ner i källaren och se om den går i i vårt förråd (bor i lägenhet), min mamma sa att jag absolut inte fick ha den i cykelförrådet pga av stöldrisken. Orka bära upp den varje gång dock.. (ingen hiss).

Mecros - Jag har också alltid haft lågt blodtryck, blev ju halvtidssjukskriven för det nu i april pga kunde inte jobba normalt. Men sen när mitt hb blev lågt och jag började äta järntabletter så har det börjat stabilisera sig och jag ligger nu på en 'normal' nivå, dock fortfarande lite på den lägre sidan.

Jag har 47 dagar kvar till BF. Längtar så! Igår när jag var på ett köpcentrum med mamma, & fick seriöst springa på toa 5 ggr under tre timmar, så var jag nog beredd på att bara ta ut den NU. Kändes som bebisen låg och guppade upp & ner precis på min urinblåsa... ingen skön känsla! :D

• Moritzia

Håller med om att tiden går fort nu, 26 dagar kvar här!

Angående blodtryck och lakrits.. Är det inte så att man som gravid ska undvika lakrits just pga att det höjer blodtrycket? Har inte hört någon annan anledning och isåfall är det ju bra för er som har för lågt! Själv har jag normalt men åt den nedre kanten.