• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Var till barnmorskan idag, fick ta blodprover för att kolla levervärdena men hann inte få svar pga krångel på labbet. Ska få provsvar imorgon, hoppas verkligen inget är fel!
    Annars såg allt bra ut! Bebisen ligger snett med huvudet neråt mot ena sidan och fötterna precis vid revbenen mina & har växt 3cm sen senast. :)
    Alltid roligt att höra bebisens hjärtljud också. De har legat på 155/156 hela graviditeten, så frågan är ju om det är som det sägs: höga hjärtljud = flicka?Hur är det för er som vet vilket kön era har? Har era flickor/pojkar högt/lågt? Det är så spännande att spekulera när man INTE vet!

• Hejhejhej

Vi väntar en kille och han brukar ligga runt 140 så det kanske stämmer :)

• Mecros
    ohhello skrev 2015-06-17 16:32:58 följande:

Var till barnmorskan idag, fick ta blodprover för att kolla levervärdena men hann inte få svar pga krångel på labbet. Ska få provsvar imorgon, hoppas verkligen inget är fel!
    Annars såg allt bra ut! Bebisen ligger snett med huvudet neråt mot ena sidan och fötterna precis vid revbenen mina & har växt 3cm sen senast. :)
    Alltid roligt att höra bebisens hjärtljud också. De har legat på 155/156 hela graviditeten, så frågan är ju om det är som det sägs: höga hjärtljud = flicka?Hur är det för er som vet vilket kön era har? Har era flickor/pojkar högt/lågt? Det är så spännande att spekulera när man INTE vet!

Okej. Håller tummarna för ett bra resultat, du får gärna skriva i tråden när du har fått svar om du vill.

Min bebis i magen har haft hjärtljud på 135 konstant under hela graviditeten. Vet dock inte kön.. Men har hört att bekantas flickor har legat mellan 150-180 när dem legat i magen. Men sen om de stämmer får vi väl se :)
  • ohhello

Intressant att det är olika! Har iofs hört att höga hjärtljud betyder en aktiv bebis också, och det är ju verkligen min.. brukar kalla den för en riktig sjövilde! Ska bli spännande att se vad som finns där inne sen när det är dags!
    Har dock mer & mer "känt" att det kanske är en flicka men drömde ioförsig härom natten att det var en pojke som skulle heta 'Felix'. Haha! :)

• Faer

Vi väntar en flicka säger dom och hon brukar ligga ca 125-130 i hjärtljud. Låter ju lite när man läser era!

• Liten till

Vår tjej brukar ligga runt 158 och uppåt i hjärtljud.

Med sonen låg det på runt 140 har jag för mig.

Var hos bm idag, sf var 35,5cm, jag har gått upp precis 10kg, järnet fortfarande på 97, och socker på 4,4. Så allt såg helt ok ut. Huvudet är neråt men väldigt rörligt, hon har inte sjunkit ner i bäckenet än. Bm kollade till och med extra noga med ul för att se att det var huvudet neråt så det kändes tryggt.

Jag fattar verkligen inte att jag är i v38 redan! (37+0)

Snart är bebis här och då kommer det vara som att hon alltid varit här. Konstigt. Men oj vad jag längtar nu!! Imorgon ska sista inhandlas, nåt paket blöjor, våtservetter, babyvakt, badbalja, rumptermometer.

Godnatt på er!

PS. Ännu ingen halsbränna eller värk, hoppas det håller i sig!