• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Ang solskydd har jag köpt ett parasoll. Vet inte vad som blir bäst men får testa mig fram om jag blir nöjd med det.

Börjar också känna mig tung och att vända sig i sängen blir mer och mer jobbigt. Det som stör mig mest nu är låga blodtrycket och svullna fingrar/fötter. Trött konstant med det låga blodtrycket, vad brukar ni göra för att få upp det? Kan tycka att det är värst när man precis har vaknat. Då kan de va så att man blir skakis i armar och kropp. Sovit som en gris senaste tre dagar. Jag är en ganska stor städnörd men det har inte blivit någon städning senaste veckan pga detta. Mannen min är förvånad att han hinner dammsuga innan jag har varit där en runda redan.

• ohhello

Okej, har möjlighet att köpa ett parasoll billigt begagnat så det gör ju inget om jag avskyr det sen & vill ha något annat. :)

Mitt låga blodtryck har jämnat ut sig med järntabletterna. Och sen äter jag i princip direkt jag kliver upp ur sängen, och nu jobbar jag ju inte längre så jag orkar MYCKET mer och mår inte lika dåligt/svimfärdigt.

Min sambo jobbar väldigt mycket nu så jag har varit bedrövligt dålig med städningen här hemma. Har satt dom mål att iallafall göra EN större sak varje dag: tvätta kläder, torka damm, dammsuga, etc. Idag står dammsugning på listan. Måste ta mig upp från soffan snart! :D

• Mecros
    ohhello skrev 2015-06-14 13:49:14 följande:

Okej, har möjlighet att köpa ett parasoll billigt begagnat så det gör ju inget om jag avskyr det sen & vill ha något annat. :)

Mitt låga blodtryck har jämnat ut sig med järntabletterna. Och sen äter jag i princip direkt jag kliver upp ur sängen, och nu jobbar jag ju inte längre så jag orkar MYCKET mer och mår inte lika dåligt/svimfärdigt.

Min sambo jobbar väldigt mycket nu så jag har varit bedrövligt dålig med städningen här hemma. Har satt dom mål att iallafall göra EN större sak varje dag: tvätta kläder, torka damm, dammsuga, etc. Idag står dammsugning på listan. Måste ta mig upp från soffan snart! :D

Jag köpte också ett parasoll billigt med 50 i solskyddsfaktor så måste jag byta sen så är det inga pengar i sjön.

Okej, vad bra att det har gått upp med järntabletter. Mitt har minskat senaste veckorna bara.. Vet inte varför. Har ätit järntabletter sen v13. Mitt blodvärde var bättre än någonsin sist så jag vet inte vad som påverkar blodtrycket.

Okej, bra att göra en sak om dagen. Här blir det städa tills man knappt kan gå typ. Har så svårt att bara städa köket t.ex. Annars hinner det aldrig bli stökigt hemma men när jag ligger i soffan och ser på golvet och ett otorkat matbord börjar det klia i fingrarna. Vill inte tjata på sambon heller, han städar när han tycker det är stökigt och jag vet att jag är mer pedantisk än honom. Får vara
    Glad att han lagar
    Mat till mig var dag :)
  • Liten till

Vad jobbigt för er som börjar blir tunga och få ont. Der är inte roligt!

Själv mår jag bättre nu än vad jag gjort under de senaste månaderna! Foglossningen känns på natten, men knappt något under dagen. Väldigt märkligt! Och sedan vändningen lyckades så har jag inte sånt tryck uppåt längre, utan jag kan andas och det känns inte längre som ett blåmärke på hela magen så skönt!

Idag har jag bäddat spjälsängen och vagnen. När jag bäddat allt färdigt och står och beundrar så inser jag att jag glömt plastad frotté under. Så surt. Jag hade glömt hur j***a krångligt det är att få den rakt under lakanen. Och man är ju lagom smidig att böja sig med denna mage! Men men nu är det bäddat och fint igen bara bebis som saknas! Längtar som tusan nu! 23 dagar kvar...

• Mecros

Sömnlös.. Suck! Undrar om kroppen ställer in sig på lättväckt och pigg.

• KramKolan
    ohhello skrev 2015-06-14 13:49:14 följande:

Va glad jag blir att höra att det är fler än jag som har svårt att få saker gjorda!
  • isaochbel

Ang. Solskydd till vagnen så har jag satsat på ett uv skydd som man fäster på suffletten. Hade parasoll till första barnet men jag tyckte mest det var i vägen och man fick ändra vinkel hela tiden.
    Är så slut i kroppen 35 dagar kvar och nu sover jag max 2-3 timmar på natten, dagarna blir inte mycket vila då sonen ska underhållas.

• faerie

HAha nej, ni är inte ensamma om att kämpa med hushållningen. Mannen är så van att jag gör det mesta, är också mer pedantisk än honom, så nu tycker han att han helt plötsligt fått allt på sig, åååh stackars honom haha! Nej, så illa är det inte, han gör det gärna. Han har dock ett ganska fysiskt krävande jobb, så jag förstår att han är trött när han kommer hem. Jag får ont i fogarna så fort jag rör på mig mer än ett par timmar. Så lite kan jag med, men just städning innebär ju en hel del böjningar (plocka upp från golv, torka på olika nivåer, dammsugning/moppning) så då går det fortare innan det gör ont. Är så glad att jag har ett stillasittande jobb just nu. 

• Mecros

Skönt att vi är flera med samma problem haha. Känner man sig inte så ensam i att tycka synd om sig själv för att man inte kan göra allt som vanligt. Igår kunde jag iaf städa toaletten. Det värsta jag vet är när damm har samlats på handfatet, så igår åkte det bort.

Hur länge ska du jobba? Själv är detta 4 veckan hemma. Så skönt, mina obehagliga sammandragningar slutade i och med att jag gick hem.

• faerie
    Mecros skrev 2015-06-15 10:45:31 följande:

Skönt att vi är flera med samma problem haha. Känner man sig inte så ensam i att tycka synd om sig själv för att man inte kan göra allt som vanligt. Igår kunde jag iaf städa toaletten. Det värsta jag vet är när damm har samlats på handfatet, så igår åkte det bort.

Hur länge ska du jobba? Själv är detta 4 veckan hemma. Så skönt, mina obehagliga sammandragningar slutade i och med att jag gick hem.

Jag jobbar denna och nästa vecka, men nästa vecka har jag faktiskt fått lov av chefen att arbeta hemifrån. Jobbar inom skolan och eftersom eleverna har sommarlov nu finns det inget behov att jag finns på plats, utan kan göra mina arbetsuppgifter var stans det passar mig. Skönt! Sedan är jag ledig. Ska bli underbart! 

Förresten är det någon mer som har en bebis i magen som liksom "vibrerar" ibland? Haha, känns jätteskumt, precis som om bebisen ryser eller skakar därinne. Igår blev jag nästan också lite förskräckt för hela magen pulserade, nästan som om bebisen hyperventilerade. Höll på rätt länge, har era bebisar gjort så? Tyckte det var lite läskigt. Avvaktade för att se hur det utvecklade sig och efter cirka 5-7 minuter började han röra sig som vanligt igen och allt verkar normalt idag. Fullt ös!