• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

3 arbetsdagar kvar & sen semester före mammaledigheten börjar. Känns bra, tycker nästan jag kunde gått på semester redan i början av denna månad för känner mig lite överflödig & onödig på jobbet.

Var till barnmorskan förra veckan och ska tillbaka dit nästa vecka, bebisen har vänt sig med huvudet ner & allt ser fint ut. Mitt hb hade sjunkit igen så nu äter jag ENORMA mängder järn, tycker jag iallafall.. kan ju säga att jag inte mår så bra i magen av det!

Är glad för att jag inte har några större krämpor dock, varken foglossning eller svullnader. Det kommer väl med full kraft sen istället.

Iallafall, är det någon som vet det här med amningsBH? Tänkte fara & köpa ett par nu i veckan för har endast en enda BH som jag får på mig utan att det känns obekvämt. Hur vet man hur stor kupa man ska skaffa? En storlek större eller vad? :S

Bild från i torsdags, v.32+2. Går in i v.33 imorgon. :)

• ohhello

HAHA! Skulle inte sagt något om att vara fri från krämpor, vaknade upp med feber & världens dunderförkylning. Suck! :(

• Liten till
    ohhello skrev 2015-06-08 20:26:08 följande:

3 arbetsdagar kvar & sen semester före mammaledigheten börjar. Känns bra, tycker nästan jag kunde gått på semester redan i början av denna månad för känner mig lite överflödig & onödig på jobbet.

Var till barnmorskan förra veckan och ska tillbaka dit nästa vecka, bebisen har vänt sig med huvudet ner & allt ser fint ut. Mitt hb hade sjunkit igen så nu äter jag ENORMA mängder järn, tycker jag iallafall.. kan ju säga att jag inte mår så bra i magen av det!

Är glad för att jag inte har några större krämpor dock, varken foglossning eller svullnader. Det kommer väl med full kraft sen istället.

Iallafall, är det någon som vet det här med amningsBH? Tänkte fara & köpa ett par nu i veckan för har endast en enda BH som jag får på mig utan att det känns obekvämt. Hur vet man hur stor kupa man ska skaffa? En storlek större eller vad? :S

Fin bild!

Och härligt att bebis ligger rätt

Jag vet att sist så fick jag gå från 70B till 80c på amningsbh för att den skulle sitta bekvämt! Så denna gång tänker jag nog köpa en, och sedan försöka avvakta till 3-5dagar efter förlossning och köpa någon mer sen. Däremot tyckte jag att Apotekets mjuka top som de har är helt perfekt att ha på natten, eftersom den höll amningsinläggen på plats och ändå var så mjuk.

Idag ska vi in till förlossningen IGEN, ska träffa en läkare och prata om ev vändningsförsök eller om det blir snitt eller hur det blir. Usch, vill INTE göra nåt vändningsförsök faktiskt hellre snitt. Aja vi får se hur det går, hoppas jag får veta helt klart nu bara så jag slipper gå och oroa mig mer.
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-09 06:16:55 följande:

Fin bild!

Och härligt att bebis ligger rätt

Jag vet att sist så fick jag gå från 70B till 80c på amningsbh för att den skulle sitta bekvämt! Så denna gång tänker jag nog köpa en, och sedan försöka avvakta till 3-5dagar efter förlossning och köpa någon mer sen. Däremot tyckte jag att Apotekets mjuka top som de har är helt perfekt att ha på natten, eftersom den höll amningsinläggen på plats och ändå var så mjuk.

Idag ska vi in till förlossningen IGEN, ska träffa en läkare och prata om ev vändningsförsök eller om det blir snitt eller hur det blir. Usch, vill INTE göra nåt vändningsförsök faktiskt hellre snitt. Aja vi får se hur det går, hoppas jag får veta helt klart nu bara så jag slipper gå och oroa mig mer.

Har hört flera som gillar Apotekets topp, men blir inte den väldigt krånglig då man måste ta av sig den för att kunna amma? Eller hur gjorde du?

Hoppas att ni kommer fram till nåt bra på förlossningen idag, förstår att du inte är så sugen på att göra vändningsförsök.

Jag ska till BM på vanlig kontroll idag plus att vi ska titta på nån förlossningsfilm :)
  • faerie
    ohhello skrev 2015-06-08 20:26:08 följande:

Jag har köpt amningsbehå från Lindex ---> http://www.lindex.com/se/underklaeder/bh/shop-by-style/amning/7262882/2-pack-amnings-BH/?styleId=68195855 och de är jättesköna! Lever i dem nu! Jag är normalt strl S och köpte samma, men har du gått upp eller känner att brösten blivit mycket större kanske det är värt att köpa en strl större än du brukar. Rekommenderar dessa i alla fall!
  • faerie
    Mecros skrev 2015-06-08 15:01:24 följande:

Hur känns en förvärk? Inte säker på om jag känner av det eller vad det nu är. Sammandragningar har jag haft sedan v23-24 ungefär, trodde att en förvärk skulle vara nå liknande men vaknar tidigt på morgonen av mensvärk i nedre magen samt rygg och det liksom drar neråt om jag förklarar det så, som att det onda ökar i några sekunder sen försvinner och sen kommer tillbaka igen och sen försvinner. Är så i ungefär 10 min sen är mensvärken bort igen.

Jag vet inte heller hur det ska kännas, men det låter ju som om det skulle vara det :) Har också fått sånt, mensvärksliknande värk i kombination med sammandragning. Svårt att sätta fingret på det, men tror mycket väl det kan vara förvärkar.
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-09 08:42:36 följande:

Har hört flera som gillar Apotekets topp, men blir inte den väldigt krånglig då man måste ta av sig den för att kunna amma? Eller hur gjorde du?

Hoppas att ni kommer fram till nåt bra på förlossningen idag, förstår att du inte är så sugen på att göra vändningsförsök.

Jag ska till BM på vanlig kontroll idag plus att vi ska titta på nån förlossningsfilm :)

Nej jag tyckte inte den var krånglig, denne så mjuk så man drar den bara upp över bröstet på natten. Den är ju typ som nylonstrumpbyxor ungefär.
  • Mecros
    faerie skrev 2015-06-09 09:16:25 följande:
    Jag vet inte heller hur det ska kännas, men det låter ju som om det skulle vara det :) Har också fått sånt, mensvärksliknande värk i kombination med sammandragning. Svårt att sätta fingret på det, men tror mycket väl det kan vara förvärkar.
    Det är så svårt att veta! Men om det ökar inom några veckor och blir mer intensiv så kan man ju tro att det är det iaf :) det verkar vara jätte olika för alla, som med allt annat.
  • Mecros

Hoppas att det går bra för dig och att bebisen vänder sig neråt! Vilken vecka är du i?

• Liten till

Det blev vändningsförsök. Och det verkar ha gått bra, ligger kvar på förlossningen med ctg nu. Men det gjorde absolut inget ont! Det är värre när bm ska mäta magen och trycker på blygdbenet.

Så lättad och glad nu! Ända oron är att hon ska vända sig igen, men förhoppningsvis så ligger hon still där hon är nu