• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon

Ja, man ska ju undvika lakrits, och jag har också för mig att det är för att det höjer blodtrycket, så i så fall borde det gå bra. Men jag har undvikit under graviditeten i alla fall, och mitt blodtryck har ju gått upp av sig själv.

Men du ska i alla fall dricka mycket, det kan vara bra att dricka vatten med salt i, som också höjer blodtrycket. Men som sagt, vet inte om du ska satsa på det när du är gravid.

Jag tror du har lågt blodtryck för att du äter för lite! Jag blir också väldigt mätt fort, så jag äter massor av småmål istället. Frukost, mellanmål, mellanmål, "lunch", mellanmål, mellanmål, "middag" och så några mellanmål till. Och på natten äter jag alltid en banan vid ett av toalettbesöken. Det enda som funkar för att jag ska få i mig tillräckligt med mat.

• Moritzia

Ne det kanske är dumt att prova blodtryckshöjande knep utan att ha frågat sin BM iaf.

Ja många mellanmål blir det! För mig brukar det bli frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, mellanmål, kvällsmat. Och ibland nåt extra mellanmål till och med. Kan inte äta stora mängder pga mättnadskänslan och sura uppstötningar.

• ememi

Har haft halsbrännan ett tag nu. Men nu börjar jag få ett jobbigt illamående och sura uppstötningar hela tiden. Får äta mindre och ofta. Det börjar bli komplicerat med allting nu på slutet:/ men försöker tänka att det är så värt det:) jag ska ju ha i slutet av juli men vad spännande för er som ska ha i början av månaden. Det är ju snart!

• Hejhejhej

Hej alla julimammor
    Hade sånt fruktansvärt förvärvsarbete igårkväll och natt. Höll i sig enda till i morse. Sammandragningar var 10e minut och värk i både mage,rygg och ben. Åkte upp till förlossningen och det var bara falskt alarm. Nu känner jag mig jättedum över att jag gjorde värkarna till en så stor grej. Någon mer än jag som åkt upp till förlossningen på falskt alarm?

Beräknad födsel 22/7 . Arbetar som lärare så imorgon går barnen på avslutning och min semester/mammaledighet börjar på onsdag. Det är nog dags nu att bara ta det lugnt.

• Mecros

Lakrits kan ge stresspåverkan på bebisen om det stämmer som jag har läst rapporter utav. Så därför undviker jag lakrits i största mån då jag älskar det men kan inte hålla mig till lite.

Ja, jag ska försöka äta mer mellanmål. Är inte så sugen när det är såhär varmt ute heller..

• Liten till
    Hejhejhej skrev 2015-06-11 13:00:45 följande:

Hej alla julimammor

Hade sånt fruktansvärt förvärvsarbete igårkväll och natt. Höll i sig enda till i morse. Sammandragningar var 10e minut och värk i både mage,rygg och ben. Åkte upp till förlossningen och det var bara falskt alarm. Nu känner jag mig jättedum över att jag gjorde värkarna till en så stor grej. Någon mer än jag som åkt upp till förlossningen på falskt alarm?

Beräknad födsel 22/7 . Arbetar som lärare så imorgon går barnen på avslutning och min semester/mammaledighet börjar på onsdag. Det är nog dags nu att bara ta det lugnt.

Fast det är aldrig dumt att åka in. Dom uppmanar ju till det. Jag har varit 3ggr på förlossningen redan, det känns lite fånigt men vad gör man då. Först skickade min bm in mig för bebis hade höga hjärtljud. Sen efter 8-9dagar så kände jag inga rörelser från morgon till runt 12-3, då ville de att vi skulle komma. Började sparka ca 1km från sjukhuset såklart

Sen var vi in i tisdags och gjorde vändningsförsök.

Jag har 26 dagar kvar så kommer säkert hinna in en gång till för något annat falsk alarm.

Men varje gång så poängterar dem att det är så viktigt att man ringer och åker in om man har minsta känsla att nåt är fel, eller om rörelserna minskar. Så det känns skönt.
  • Faer

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

• Liten till
    Faer skrev 2015-06-11 14:14:08 följande:

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

Jag hade nog egentligen velat ha ett acta graco, hade det sist och var supernöjd. Men eftersom vi köpte en brio smile så blev det ett brio primo babyskydd som går att fästa på vagnschassit.
  • Moritzia
    Faer skrev 2015-06-11 14:14:08 följande:

För oss blev det ett maxi cosi då vår vagn redan hade fästen till det. Annars tittade vi på acta graco också.
  • MmVb

Vi köpte akta graco då det var de enda som passa till vår vagn =)