• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • faerie
    ememi jag tror inte det är någon fara för dig att åka, men gör vad som känns tryggast! 

Min mage har sjunkt säger de flesta kollegor som har lite koll. Själv tycker jag nog också att den sitter lite lägre. Har inte känt något som jag kan definiera som förvärkar, men det är ju så svårt att sätta fingret på. Ibland får jag längre sammandragningar i kombination av mensvärkskänsla. Kanske är det förvärkar. Ska till barnmorskan igen på torsdag för att mäta och väga mig så kan fråga då både om "pulseringarna" och om det är förvärkar jag känt. Har börjar läsa "Att föda" nu och är bara på jobbet ett par dagar till! 

Idag är det exakt 30 dagar till BF! Men jag har på känn att jag går över, dels för att jag enligt mina egna beräkningar har BF den 23:e juli och dels för att det är det som är vanligast Så BF den 16:e, men jag gissar att han kommer ut den 25:e! 
  • Liten till
    ememi skrev 2015-06-16 07:23:08 följande:

Igår hände det. Första förvärkarna. Tror jag iaf:/ dom var inte regelbudna men ont gjorde det. Ringde inte till barnmorskan för vi har en planerad tid idag. Så hon får kolla så att allt är som det ska idag. Det är ju fem veckor kvar så han får gärna hålla sig kvar en stund till. Vi ska till landet över midsommar och det är en timme från närmsta sjukhus. Är jag dum som chansar och åker? Skulle vara skönt att komma iväg lite dock:/

Jag tror du kan åka! Jag har ca 40 min bilresa till sjukhus även hemifrån. En timme är helt ok. Kolla med din bm så du kan få fram dina journaler på det sjukhus du kommer vara närmast nu om det nu skulle ligga i ert annat län.
  • Liten till

Åh fick inte skriva klart, dumma iphone...

Men åk iväg och ha roligt !

Jag har drömt mardröm inatt, bebis hade dött och jag fick gå och vänta på att det skulle sätta igång. Helt fruktansvärt. Men när jag väl vaknade så rörde sig bebis direkt, så det var skönt!

Var även vaken runt 2h inatt, hade sån smärta precis under revbenen igen, provade Novalucol som inte hjälpte, sedan ett litet glas yoghurt och en alvedon. Sen lyckades jag till sist somna om på soffan. Så idag blir nog en lugn dag.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-16 09:21:38 följande:

Åh fick inte skriva klart, dumma iphone...

Men åk iväg och ha roligt !

Jag har drömt mardröm inatt, bebis hade dött och jag fick gå och vänta på att det skulle sätta igång. Helt fruktansvärt. Men när jag väl vaknade så rörde sig bebis direkt, så det var skönt! smile1.gif

Var även vaken runt 2h inatt, hade sån smärta precis under revbenen igen, provade Novalucol som inte hjälpte, sedan ett litet glas yoghurt och en alvedon. Sen lyckades jag till sist somna om på soffan. Så idag blir nog en lugn dag.

Men fy vilken dröm!! Usch vad hemskt ':( skönt att bebisen rörde på sig när du vaknade, då kan man iaf bli lugn igen.

Ang bf och gå över så tror jag också att jag kommer gå över. Har det på känn bara. Bf 21 juli men jag tror den tittar ut mot skiftet mellan juli/augusti. Ganska skönt att ställa in sig på det. Gör ju inget om den kommer tidigare :) två vänner till mig som är gravida är helt hundra på att bebisen kommer i v.38+ något och det känns lite jobbigt att känna så om man då går fulltid, men vad vet jag :)
  • Liten till

Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt!

Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-16 10:02:50 följande:

Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt! smile1.gif

Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.

Förstår besvikelsen man kommer känna, fast
    Man inte vill. Haha man vet ju aldrig, bebisen kanske bestämmer sig för att lyssna på gammelmormor. Men man känner nog "bäst" själv. Har slemproppen gått för dig eller någon annan här inne som Slemmis har börjat simpra ut?
    Här är den hel och inga tecken på att börja lossna.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-06-16 10:28:28 följande:

Förstår besvikelsen man kommer känna, fast

Man inte vill. Haha man vet ju aldrig, bebisen kanske bestämmer sig för att lyssna på gammelmormor. Men man känner nog "bäst" själv. Har slemproppen gått för dig eller någon annan här inne som Slemmis har börjat simpra ut?

Här är den hel och inga tecken på att börja lossna.

Har inte ett enda tecken på att det skulle vara på gång. Har fler förvärkar nu än tidigare, men ändå inte så mycket. Förra gången så hade jag ibte heller ett enda tecken, slemproppen gick aldrig och ibte vattnet heller. Men men det är väl bara gå och vänta, kan ju inte göra så mycket mer. Färdknäppa lite när tillfälle ges då
  • MiaIa90

Hej var ett tag sedan jag var inne här.
    Går in i vecka 35 på torsdag ska till bm idag och skriva på pappa pappren hos soc:).
    Har nu i två dagar haft molnande värk i ryggen som jag inte har haft förut.
    Ska börja packa ner saker som inte används i bb väskan. Men måste tvätta upp alla bebis kläder också.
    Är mitt uppe inde sista av renoveringen små plock på undervåningen och övervåningen ska rummen byta plats och de ska vi göra till helgen när sambon är ledig är bara massa tungt kvar att flytta på och jag ska inte bära tungt.
    Jag undrar hur mycket bebis väger nu i vecka 32 på tul vägde han 1850g nu kanake 2200g om han går upp 200-250g i veckan som dom oftast gör de sista veckorna.
    Börjar då panik inför fl nu livrädd för smärta och hur jag ska ta de.

• Moritzia

Idag har jag en seg dag. Känner mig trött och allmänt hängig, men så är det ju ibland. En dålig dag för foglossningen också. Ska bara ta det lugnt och mysa i soffan med magen (och katten).

Ingen slempropp eller förvärkar här heller, jag tror och hoppas att bebis kommer tidigare än BF. Men samtidigt försöker jag ställa in mig på att jag kan gå över, så att jag inte ska bli SÅ besviken om det händer.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-16 10:36:03 följande:
    Har inte ett enda tecken på att det skulle vara på gång. Har fler förvärkar nu än tidigare, men ändå inte så mycket. Förra gången så hade jag ibte heller ett enda tecken, slemproppen gick aldrig och ibte vattnet heller. Men men det är väl bara gå och vänta, kan ju inte göra så mycket mer. Färdknäppa lite när tillfälle ges då smile5.gif
    Jaha okej haha, får köra med färdknäpp här med. Dock så är jag "bara" i vecka 35 så får vänta några veckor till innan jag förväntar mig nå svar på färdknäpp, men man kan ju öva så länge ;)