Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Igår hände det. Första förvärkarna. Tror jag iaf:/ dom var inte regelbudna men ont gjorde det. Ringde inte till barnmorskan för vi har en planerad tid idag. Så hon får kolla så att allt är som det ska idag. Det är ju fem veckor kvar så han får gärna hålla sig kvar en stund till. Vi ska till landet över midsommar och det är en timme från närmsta sjukhus. Är jag dum som chansar och åker? Skulle vara skönt att komma iväg lite dock:/
Åh fick inte skriva klart, dumma iphone...
Men åk iväg och ha roligt !
Jag har drömt mardröm inatt, bebis hade dött och jag fick gå och vänta på att det skulle sätta igång. Helt fruktansvärt. Men när jag väl vaknade så rörde sig bebis direkt, så det var skönt!
Var även vaken runt 2h inatt, hade sån smärta precis under revbenen igen, provade Novalucol som inte hjälpte, sedan ett litet glas yoghurt och en alvedon. Sen lyckades jag till sist somna om på soffan. Så idag blir nog en lugn dag.
Åh fick inte skriva klart, dumma iphone...
Men åk iväg och ha roligt !
Jag har drömt mardröm inatt, bebis hade dött och jag fick gå och vänta på att det skulle sätta igång. Helt fruktansvärt. Men när jag väl vaknade så rörde sig bebis direkt, så det var skönt!
Var även vaken runt 2h inatt, hade sån smärta precis under revbenen igen, provade Novalucol som inte hjälpte, sedan ett litet glas yoghurt och en alvedon. Sen lyckades jag till sist somna om på soffan. Så idag blir nog en lugn dag.
Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt!
Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.
Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt!
Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.
Förstår besvikelsen man kommer känna, fast
Man inte vill. Haha man vet ju aldrig, bebisen kanske bestämmer sig för att lyssna på gammelmormor. Men man känner nog "bäst" själv. Har slemproppen gått för dig eller någon annan här inne som Slemmis har börjat simpra ut?
Här är den hel och inga tecken på att börja lossna.
Hej var ett tag sedan jag var inne här.
Går in i vecka 35 på torsdag ska till bm idag och skriva på pappa pappren hos soc:).
Har nu i två dagar haft molnande värk i ryggen som jag inte har haft förut.
Ska börja packa ner saker som inte används i bb väskan. Men måste tvätta upp alla bebis kläder också.
Är mitt uppe inde sista av renoveringen små plock på undervåningen och övervåningen ska rummen byta plats och de ska vi göra till helgen när sambon är ledig är bara massa tungt kvar att flytta på och jag ska inte bära tungt.
Jag undrar hur mycket bebis väger nu i vecka 32 på tul vägde han 1850g nu kanake 2200g om han går upp 200-250g i veckan som dom oftast gör de sista veckorna.
Börjar då panik inför fl nu livrädd för smärta och hur jag ska ta de.
Idag har jag en seg dag. Känner mig trött och allmänt hängig, men så är det ju ibland. En dålig dag för foglossningen också. Ska bara ta det lugnt och mysa i soffan med magen (och katten).
Ingen slempropp eller förvärkar här heller, jag tror och hoppas att bebis kommer tidigare än BF. Men samtidigt försöker jag ställa in mig på att jag kan gå över, så att jag inte ska bli SÅ besviken om det händer.