• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon

Jag tror min slempropp började komma igår, det var i alla fall ovanligt ... slemmigt det som kom ut. Men inget blod i alla fall. Annars har jag som vanligt sammandragningar och igår hade jag också vad jag misstänker var en förvärk. Trodde han skulle komma igår, men det var mer en känsla + att det har tryckt på nedåt så mycket under gårdagen.

Men jag gick in i vecka 38 idag och jag vill att han kommer på utsatt datum... Jag förlorar nämligen alla dagar i mammaledighet som han kommer för tidigt, och det har jag ingen lust alls med :P.

Men ja tror inte han kommer nu heller, det var nog bara en känsla jag hade igår. Får se om det blir mer slem som kommer eller om det bara var en engångshändelse. Har mensvärk i princip varje dag, har haft det bra länge, så tror inte det är en hint för mig i alla fall :)

• MiaIa90

Har någon av er börjar med hallonblandste? Jag ska börja med de på torsdag då jag går in i vecka 35.
    Ska testa med isbitar i som Iste sedan varmt med men då måste jag nog ha mjölk i.

• Mecros
    MiaIa90 skrev 2015-06-16 13:09:22 följande:

Har någon av er börjar med hallonblandste? Jag ska börja med de på torsdag då jag går in i vecka 35.
    Ska testa med isbitar i som Iste sedan varmt med men då måste jag nog ha mjölk i.

Jag har köpt Hallonbladste och tänkte börja i morgon när jag går in i v.36, eller jag tror jag ska börja då. Sen om det har någon effekt osv får man väl se sen.

Läste någonstans att man skulle ha en viss temperatur, undra om de var ca 40 grader för att få alla ämnen, om man har för varmt (så att vattnet kokar) så kunde vissa ämnen försvinna eller hur man nu förklarar. Samma om man blandade ut det med mjölk. Men jag vet inte om det stämmer. Jag kommer dock dricka det som det är bara.
  • Mecros

Fast nu när jag läser om teet verkar det som att man ska koka upp vattnet och sedan ha i te och låta dra i 10-20 min.

• Moritzia

Har faktiskt inte hört om att hallonbladste skulle vara bra, men nu när jag googlade så verkar det inte så dumt. Tror till och med att jag har det hemma, kanske skulle börja med en kopp om dagen. Har ju bara tre veckor kvar nu :)

• Liten till

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-17 00:00:21 följande:

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

Usch så jobbigt för dig! Hoppas att du kunde sova sen och att BM kanske har något annat tips.

Igår på kvällen kände jag av mina första förvärkar! Hade en del sammandragningar men sedan kom det också något som liknade mensvärk till och från. Slutade efter nån timme eller två. Bebis var ovanligt aktiv undertiden! Senaste veckorna har jag även haft mycket mer stickningar i underlivet när jag rör mig lite mer. Spännande det här, det känns verkligen att det är nära nu!
  • Whizzer

Provat med Omeprazol? Ta det 2 timmar innan sänggåendet, funkar bra för mig
  • ememi

Jo var hos barnmorskan igår och hon tyckte inte att jag skulle vara orolig. Det är ju hela fem veckor kvar hehe så idag blir det att åka iväg till roslagen. Tre timmars bilfärd att se fram emot. Hoppas foglossningen är snäll. Har börjat få gradivitets illamående igen. Mest på morgonen eller när jag ätit. Ingen som sa att vara gravid är lätt som en plätt. Ja just de hallonbladste. Vad är det?

• Agentkia

För mig funkar bara rennie. Det och en massa vatten under dagens gång. Sen äter jag sällan men mkt. Så man inte triggar magsyran hela tiden.