Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Nu längtar jag så att jag nästan gråter.. Går upp och ner. Vissa dagar kan jag sakna gravidmagen i förväg för att jag vet hur mycket jag vill ha ut krabaten men att jag kommer sakna att ha magen med en liten i.
Har slemproppen gått för er? Ingen slempropp i syne här iaf.
Min slempropp kommer ut lite nu och då, alltså inte så mycket, men nu är det ganska uppenbart vad det är...
Har också mycket kraftigare förvärkar och maaaassor av sammandragningar (tyckte jag hade mycket tidigare). Tror inte han kommer tidigt för det, jag går nog över tiden. Det märkligaste är att jag har en sån känsla av att han kommer ut genom arslet, alltså som om jag har en stor poop på gång, hela tiden...
Är så himla less på allt, men inte på att vara gravid. Märkligt. Men det ska bli väldigt skönt att kunna sova på magen igen, att gå promenader (senast jag kunde gå en promenad var i januari, det är jag riktigt less på!) och att kunna äta utan att behöva fundera på om det är bra eller inte. Att kunna göra saker utan att bli helt dränerad på all energi och få så fruktansvärt ont ska också bli skönt...
Vad ser ni fram emot? Förutom det självklara sakerna, som att träffa lillen ;)
Min slempropp kommer ut lite nu och då, alltså inte så mycket, men nu är det ganska uppenbart vad det är...
Har också mycket kraftigare förvärkar och maaaassor av sammandragningar (tyckte jag hade mycket tidigare). Tror inte han kommer tidigt för det, jag går nog över tiden. Det märkligaste är att jag har en sån känsla av att han kommer ut genom arslet, alltså som om jag har en stor poop på gång, hela tiden...
Är så himla less på allt, men inte på att vara gravid. Märkligt. Men det ska bli väldigt skönt att kunna sova på magen igen, att gå promenader (senast jag kunde gå en promenad var i januari, det är jag riktigt less på!) och att kunna äta utan att behöva fundera på om det är bra eller inte. Att kunna göra saker utan att bli helt dränerad på all energi och få så fruktansvärt ont ska också bli skönt...
Vad ser ni fram emot? Förutom det självklara sakerna, som att träffa lillen ;)
Ser framemot:
Att inte känna mig som en val på torra land när jag ska ta mig upp ur sängen.
Ta mig till gymmet igen (kanske inte första månaden, men SEN!) samt kanske lyckas gå längre promenader än 30min (vilket 2km tar för mig idag).
Inte behöva gå på toa 511ggr om dagen för att kissa fem droppar.
Sova på sidan utan att någon bökar omkring och gör det obekvämt för mig.
Sex! (Min partner har vägrat sex sen i mars när vi började känna bebisens rörelser)
Ser framemot:
Att inte känna mig som en val på torra land när jag ska ta mig upp ur sängen.
Ta mig till gymmet igen (kanske inte första månaden, men SEN!) samt kanske lyckas gå längre promenader än 30min (vilket 2km tar för mig idag).
Inte behöva gå på toa 511ggr om dagen för att kissa fem droppar.
Sova på sidan utan att någon bökar omkring och gör det obekvämt för mig.
Sex! (Min partner har vägrat sex sen i mars när vi började känna bebisens rörelser)
Det är väldigt jobbigt. Han tycker det känns obehagligt att ha sex med bebisen inne i magen, som om det var en tredje person med typ. Har försökt locka honom med allt, förklarat att det inte är några problem att ha sex osv. Men nej. Får gott vänta tills bebisen är ute. Nåväl, inte länge kvar nu!
Min man har inte velat ha sex alls sen jag blev gravid, har haft det några gånger ändå. Men det går bra, vi båda tycker det känns olustigt med en tredje person, som du skriver ohhello.
Och så har jag ju haft foglossningen sen januari så de få gånger vi har provat har bara gjort ont ändå, så har liksom inte haft lust heller.
Jo, alltså, jag har ju förståelse för det där med att det kanske är olustigt. Och har man foglossning, enorm mage osv och ingen större lust är det kanske inte något man tänker på i första hand heller.
Så jag håller mig i schack och väntar! Vi myser ju fortfarande med varandra, kramas & pussas och ligger tätt intill varandra så får ju ändå närhet & kärlek... känner mig inte helt oattraktiv ändå. :)
Nu är jag i v.34+5, känns som att bebisen trycker på precis överallt & den har just börjat komma upp till revbenen. DET känns olustigt, när det kommer en liten fot och trycker på precis under brösten. Väldigt obekvämt!
Ja, vi myser massor också :)
Hej! Jag har BF 6/7 och har oxå hepatos/graviditetskolestas. Va har ni för värden? Jag var uppe på 47 som högst i v.36 och 20 i v.37, efter att jag fått medicin utskriven. Men inget besök på FL eller ctg eller nått? Hur har behandlingsplanen sett ut för er? Tycker att det känns konstigt om man gör olika. Tacksam för svar!