• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • isaochbel

Nu är jag färdig med det här tycker jag. Längtar efter att kunna gå ut och gå, få träna, leka med mina andra två barn utan att få kramp eller ont i ryggen och att få sätta på mig mina kläder igen.
    Sex har vi som aldrig förr minst varannan dag, men som ni andra säger så med de två första barnen tyckte sambon att det kändes jobbigt med "en till som var med". Den här gången struntar han i vilket.

• ohhello
    Zombiie skrev 2015-06-21 14:36:22 följande:

Hej! Jag har BF 6/7 och har oxå hepatos/graviditetskolestas. Va har ni för värden? Jag var uppe på 47 som högst i v.36 och 20 i v.37, efter att jag fått medicin utskriven. Men inget besök på FL eller ctg eller nått? Hur har behandlingsplanen sett ut för er? Tycker att det känns konstigt om man gör olika. Tacksam för svar!

V.35 - levervärdena: 49, ingen aning om gallsyran ännu, får veta på onsdag?
    Ska hämta ut medicin nu på måndag, blev lite hektiskt nu under midsommar så har fått lida av klådan några extra dagar. Som sagt, läkarna avvaktar och har inte varit till BB för att kolla något.
  • Anehhs
    Zombiie skrev 2015-06-21 13:36:22 följande:

Hej! Jag har BF 6/7 och har oxå hepatos/graviditetskolestas. Va har ni för värden? Jag var uppe på 47 som högst i v.36 och 20 i v.37, efter att jag fått medicin utskriven. Men inget besök på FL eller ctg eller nått? Hur har behandlingsplanen sett ut för er? Tycker att det känns konstigt om man gör olika. Tacksam för svar!

Inte direkt fått höra mina värden mer än att de ligger alldeles för högt, gjorde ctg i lördags och bebisen mådde bra! Fick en ny tid till förlossningen nu på tisdag där jag ska ta nya prover & ctg. De vill vara extra noga med att hålla koll på bebisen så därför får jag ctg så ofta.. Prat om igångsättning, men ska se hur de ser ut på tisdag först.. Ska även dit på torsdag för ytterligare prover o ctg och om jag fattade det rätt så var de då vi skulle prata om eventuell igångsättning eftersom jag är i vecka 38 och för att slippa fara fram och tillbaka för ctg.. Märkligt att ni inte fått ctg när de är så noga att jag är där så ofta o ska göra det? Undrar hur höga mina värden är då egentligen...
  • Anehhs

Jag skulle även hålla extra koll på att bebisen rör sig som den ska, annars ska jag åka in direkt..

• Moritzia

Jag längtar efter att få ha mina vanliga kläder, få komma igång med träningen igen, kunna gå en promenad, kunna ligga bekvämt.. Framförallt så längtar jag efter att kunna göra saker utan att bli sängliggande med ont i bäckenet som följd.

Kom bebis, koooom <3

• Hejhejhej

Jag mår så fruktansvärt illa. Har kräk i halsen hela tiden och det enda bekväma för mig att äta är glass. Har spytt två kvällar i rad och idag även på morgonen. Någon som har liknande? Är det vanligt sent i graviditeten? Är i v35+3. Min mage är ganska högt upp. Så kan ha med det att göra..

Någon som har tips på vad man kan göra för att lindra detta?

• Moritzia
    Hejhejhej skrev 2015-06-21 18:00:45 följande:

Jag mår så fruktansvärt illa. Har kräk i halsen hela tiden och det enda bekväma för mig att äta är glass. Har spytt två kvällar i rad och idag även på morgonen. Någon som har liknande? Är det vanligt sent i graviditeten? Är i v35+3. Min mage är ganska högt upp. Så kan ha med det att göra..

Någon som har tips på vad man kan göra för att lindra detta?

Det låter som sura uppstötningar, har jag också problem med. Det mesta gick dock över när jag började äta Omeprazol. För mig hjälper det även att äta lite men ofta samt dricka kolsyrat vatten. Hoppas att du kan hitta något som lindrar dina besvär!
  • Zombiie

Fråga om dina värden! 40 är ett gränsvärde, om man har över det vill de sätta igång för mig. Får nya provsvar idag och får se va de säger! Tycker inte det är roligt att äta medicinen heller, den är inte rekommenderad för gravida. Hoppas att det sätter igång sig självt för mig snart så jag slipper. Är i 37+6 så jag är ju fullgången! Lycka till allihopa!

• ememi

Nu börjar längtan bli jobbig. Är i vecka 36 nu så jag får säkert vänta ett bra tag till. Men gud vad skönt det ska bli att slippa känna sig tung och obekväm hela tiden. Kan inte äta sittandes ordentligt för då börjar lillen bråka med magsäck och revben. Ja han är så efterlängtad:)

• KramKolan

Känner mig sjukt less idag... Sovit kasst inatt, ont, hormonell och gråtig, känns sååå långt kvar. Är i v.34+6 idag och med mina två första barn har jag gått över två veckor. Jag vill inte göra det den här gången, men risken är väl överhängande.... Känner att fem veckor till är hanterbart, sju veckor känns galet långt. Helt slut just nu. Vill inte mer...