• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till

Nu är jag på väg till förlossningen. Mitt vatten har gått, och en sur barnmorska ville inte att jag skulle komma förrän värkarna startat, för du kommer ändå bara gå åka hem! Ja fast jag vill komma in ändå, sa kag och stod på mig, så nu är vi på väg i allafall. Fast kag har ändrat mig och vill absolut inte föda barn!! Livrädd och mår piss. Fast man längtat så länge.

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-11 12:58:07 följande:

Nu är jag på väg till förlossningen. Mitt vatten har gått, och en sur barnmorska ville inte att jag skulle komma förrän värkarna startat, för du kommer ändå bara gå åka hem! Ja fast jag vill komma in ändå, sa kag och stod på mig, så nu är vi på väg i allafall. Fast kag har ändrat mig och vill absolut inte föda barn!! Livrädd och mår piss. Fast man längtat så länge.

Lycka till och hoppas att du inte blir hemskickad! Du fixar det här!!! Tänk snart har du liten i famnen<3
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-07-11 12:58:07 följande:

Lycka till! Jag är avundsjuk!! Kram
  • ohhello
    Liten till skrev 2015-07-11 13:58:07 följande:

Lycka till Liten till!

Så kul att bebisarna verkar komma på löpande band nu! Är smått avundsjuk!

Har idag plockat om & inventerat bland bebiskläderna samt plockat om i BB-väskan. Har dock inga känningar på att bebisen är på väg på länge än, lite förvärkar & sammandragningar till & från men annars lever bebis på bra där inne. Ska till barnmorskan på måndag & kolla läget, går då in i v.39. Måndagen därpå har jag bokat en dagstur till Åbo, förhoppningsvis håller den sig inne till tidigast den 21/7 så jag hinner hem. :D
  • Liten till

Japp då ligger man här inne då

Nu känns det något bättre, fast lillan har bajsat i vattnet, men de försäkrar att det inte är någon fara, men vi får inte åka hem eftersom bebis kan bli stressad (är inte det nu dock, allt är bra!)

Så snart ska doktorn komma så jag får veta vad som händer nu, om de tänker sätta igång mig nu eller avvakta till i morgon eller hur de gör. Ganska långtråkigt, tur att de har bra wifi

Ligger i en förlossningsdag och bara väntar. Har ju inga värkar heller så det händer liksom ingenting.

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-11 14:40:06 följande:

Japp då ligger man här inne då smile1.gif

Nu känns det något bättre, fast lillan har bajsat i vattnet, men de försäkrar att det inte är någon fara, men vi får inte åka hem eftersom bebis kan bli stressad (är inte det nu dock, allt är bra!)

Så snart ska doktorn komma så jag får veta vad som händer nu, om de tänker sätta igång mig nu eller avvakta till i morgon eller hur de gör. Ganska långtråkigt, tur att de har bra wifi smile2.gif

Ligger i en förlossningsdag och bara väntar. Har ju inga värkar heller så det händer liksom ingenting.

Va bra att du propsade på att komma in! Exakt så var det med min son, vattnet gick vid 21 vi åkte in vid 21.45 (han hade bajsat i vattnet) sen drog värkarna igång vid 23 och 09 är han född. Så du ska se att det kommer igång snart. Gud vad avundsjuk jag är nu vill bli av med magen och snusa bebis jag också!
  • KramKolan
    Liten till skrev 2015-07-11 14:40:06 följande:

Japp då ligger man här inne då smile1.gif

Så snart ska doktorn komma så jag får veta vad som händer nu, om de tänker sätta igång mig nu eller avvakta till i morgon eller hur de gör. Ganska långtråkigt, tur att de har bra wifi smile2.gif

Gud så spännande!! Älskar att ni uppdaterar oss så vi blir lite inspirerade!
    Stort lycka till nu!!! Snart bebis!
  • ememi

Åh vad spännande med alla bebisar som kommer nu:) längtan e stor nu:)

• Trassla

Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.
    33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.
    7 doser igår
    6 dubbel doser än så länge idag.
    Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!