• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-11 18:03:05 följande:

Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.

33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.

7 doser igår

6 dubbel doser än så länge idag.

Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!

Men fy vad hemskt, stackare! Du kanske får världens snällaste bebis sen istället.

Här lyser läkaren med sin frånvaro. Hon skulle in hit men var tvungen att åka upp på ett kejsarsnitt precis. Så bm kom in och bad om ursäkt. Men jag fattar väl att de måste ta hand om dem som är i aktiv förlossning först! Men lite drygt för jag vill ha nåt som får igång det här nu så det är över någon gång!
  • KramKolan
    Trassla skrev 2015-07-11 18:03:05 följande:

Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.
    33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.
    7 doser igår
    6 dubbel doser än så länge idag.
    Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!

Nej men stackare... Fy va tufft. Just att det drar ut på tiden är så jäkla jobbigt... Tänker på er som är på förlossningen och hoppas det sätter fart nu. Håll ut och kämpa på!!!!!!
  • h81

Då har dagen bf+1 gått..

Skruvat ihop spjälsängen o bäddat den..

Bf+2 tänkte jag packa väskan..

Så får vi se vad dagen i övrigt tänker bjuda på! Gärna lite värkar! ????

• Mecros

Lycka till till alla er som är inne på förlossning! Trassla, lider med dig. Som tidigare nämnt så kanske du får världens snällaste bebis. Hoppas att du gosar med din snart?

Ska vi skapa en ny tråd för barn födda juli 2015?

• Mecros

Lycka till till alla er som är inne på förlossning! Trassla, lider med dig. Som tidigare nämnt så kanske du får världens snällaste bebis. Hoppas att du gosar med din snart?

Ska vi skapa en ny tråd för barn födda juli 2015?

• Liten till

Uppdate. Fick sömntablett på bb vid 00.30. Vaknade men sån jävla smärta i ena sidan vid 3. Men nu har jag fått nytt rum på förlossningen och Eda samt lustgas, så nu känner jag mig ok igen. Men bara öppen 3 cm. Men det verkar bli en bebis idag i allafall

• Trassla

47 timmar!!!!
    7 doser
    7 dubbel doser
    Pinvärkar från helvetet och öppen 3 cm!!!!!
    Blev nerdrogad vid typ halv tre. Fått sova några timmar.
    Nu får vi se vad de hittar på idag.

Snälla snälla snälla kom ut. Mamma orkar inte mycket mer!!!!

• Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-12 08:09:47 följande:

47 timmar!!!!

7 doser

7 dubbel doser

Pinvärkar från helvetet och öppen 3 cm!!!!!

Blev nerdrogad vid typ halv tre. Fått sova några timmar.

Nu får vi se vad de hittar på idag.

Snälla snälla snälla kom ut. Mamma orkar inte mycket mer!!!!

Får jag fråga varför du blir igångsatt? Det känns ju som att kroppen inte var redo när det tar så lång tid? Kan för lite om igångsättningar så därför jag frågar. Låter riktigt hemskt för dig och hoppas på att dom finner ett annat sätt så det börjar hända något. Lycka till.
  • Faer

Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)

Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)

• Trassla
    Agentkia skrev 2015-07-12 09:38:11 följande:
    Får jag fråga varför du blir igångsatt? Det känns ju som att kroppen inte var redo när det tar så lång tid? Kan för lite om igångsättningar så därför jag frågar. Låter riktigt hemskt för dig och hoppas på att dom finner ett annat sätt så det börjar hända något. Lycka till.
    Pga komplikationer hela graviditeten så igångsatt 37+0
    Har legat på sjukhus i flera veckor och bara väntat på att bebis ska mogna så vi kan köra igång.
    Snart 50 timmar in och fortfarande bara pinvärkar. Ont som fan men inget resultat.
    Väntar på att bebis ska komma ner så det går att ta hinnorna.
    Blir svårare då jag sitter i rullstol. Väldigt svårt att gå.
    Fått första dosen för idag. Nu är det bara att vänta igen.