• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • isaochbel
    Faer skrev 2015-07-12 09:45:18 följande:

Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)

Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)

phpPx92W765146.jpg

Stort grattis!!!
  • isaochbel
    Trassla skrev 2015-07-12 10:42:37 följande:
    Pga komplikationer hela graviditeten så igångsatt 37+0
    Har legat på sjukhus i flera veckor och bara väntat på att bebis ska mogna så vi kan köra igång.
    Snart 50 timmar in och fortfarande bara pinvärkar. Ont som fan men inget resultat.
    Väntar på att bebis ska komma ner så det går att ta hinnorna.
    Blir svårare då jag sitter i rullstol. Väldigt svårt att gå.
    Fått första dosen för idag. Nu är det bara att vänta igen.
    Håller alla tummar och tår att det går bättre idag och att du snart har liten hos dig.
  • isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-12 05:15:40 följande:

Uppdate. Fick sömntablett på bb vid 00.30. Vaknade men sån jävla smärta i ena sidan vid 3. Men nu har jag fått nytt rum på förlossningen och Eda samt lustgas, så nu känner jag mig ok igen. Men bara öppen 3 cm. Men det verkar bli en bebis idag i allafall smile1.gif

Väntar med spänning!!!
  • ememi
    isaochbel skrev 2015-07-12 10:52:39 följande:

Stort grattis!!!

Grattis!! Vad fin :)
  • Liten till
    Faer skrev 2015-07-12 09:45:18 följande:

Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)

Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)

Grattis!!
  • Liten till

Kl 8 i morse föddes Maja <3

Sista halvtimmen hände allt fort, men det gick bra. Måste stanna på bb tills i morgon eftersom jag hade långvarig vattenavgifterna så vill de ha koll på mig (och Maja såklart )

4110g och 50cm rent underverk!

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-12 11:58:11 följande:

Kl 8 i morse föddes Maja <3

Sista halvtimmen hände allt fort, men det gick bra. Måste stanna på bb tills i morgon eftersom jag hade långvarig vattenavgifterna så vill de ha koll på mig (och Maja såklart smile1.gif )

4110g och 50cm rent underverk!

Stort grattis!!!
  • Jennie1

Grattis till alla er som har fått era små!! :) Bra jobbat!! :)
    Är måttligt avundsjuk, 40+3 idag..

Men jag ser till att försöka hålla mig sysselsatt så gott det går. Var ute och åt med sambon på restaurang igår, idag blir det 70 mil i bil för att kolla på en sommarstuga, man får väl passa på innan storken kommer. Haha.
    Har kommit på att det inte är nån idé att bara vänta, man blir ju bara tokig då...

Kram på er! 

• Mecros

Grattis liten till! Äntligen, vad härligt att allt gått bra!

Grattis faer! Hur mår ni? Måste varit en chock över att den vänt sig till säte?

Här hoppas vi på att få åka hem i em. Lill tjejen vill inte lämna blod, lite snål så dem kan inte göra klart pku provet. Får vänta o se.