Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Kl 8 i morse föddes Maja <3
Sista halvtimmen hände allt fort, men det gick bra. Måste stanna på bb tills i morgon eftersom jag hade långvarig vattenavgifterna så vill de ha koll på mig (och Maja såklart )
4110g och 50cm rent underverk!
Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)
Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)
57 timmars igångsättning. Sedan ramlade han bokstavligt ut.
Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.
Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.
Nu sover far och son så vackert tillsammans.
Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.
Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.
Grattis trassla! Han kom till slut! Vad
Härligt, hoppas ni alla mår bra och nu får du återhämta dig från både graviditeten och förlossningen.
Måste få gnälla lite igen här!
Är så jäkla trött sov bra i två dagar och nu lyser sömnen med sin frånvaro igen, fick kanske i hop 3 timmar inatt. Känner mig rastlös i kroppen, springer på toa hela tiden, ont i kroppen och kan inte komma till ro. Försökte lägga mig nu en sväng men det gick inte alls.. Ska till läkaren i morgon så jag får väl höra om det finns nått som kan göra så jag får sova igen!
Haft molande idag med lite ilningar i underlivet och ändtarms området. Molande i ryggen som en lätt mensvärk. Konstigt att man blir lite glad av det onda ändå. 13 dagar kvar till bf:)