• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon

Grattis till alla som har fött <3

Vi fick äntligen ta med oss lillkillen hem igår, otroligt skönt! Han fick så klart riktigt ont i magen, vi tror det kan vara för att han slutade med antibiotikan. Blev en lång natt, men idag är vi i form igen

• faerie

Grattis till er som fått era små! Här händer det inte så mycket, förutom att jag igår hade sjukt många sammandragningar. 2 dagar till BF. Jag hoppas att han väljer att komma på söndag-tisdag någon gång. Nu ska jag fortsätta boa, haha!

• Jennie1

SUCK! Besök hos bm idag. 40+5. Hon kunde inte göra hinnsvepning för att tappen var total omogen och bakåt. Bebban låg ännu högt och rörligt, känns ju skumt med tanke på att jag är först förderska. Men hon menade på att ibland är det så.. Hon tog iaf ul frö att dubbelkolla barnetshuvud...

Hade även högt blodtryck och protein i urinet, yipeey.... Ska tillbaka på torsdag för kontroll igen.

Känns som det blir en lååång historia detta här... blä

• Mecros

Jennie1, låt inge vidare, tror du att det kan vara hf på g?

Förresten så har jag startat en tråd för julibebisar i kategorin föräldrar om ni vill följa med dit. Vet inte hur man länkar dit på telefonen dock.

• Jennie1
    Mecros skrev 2015-07-14 16:06:09 följande:

Jennie1, låt inge vidare, tror du att det kan vara hf på g?

Förresten så har jag startat en tråd för julibebisar i kategorin föräldrar om ni vill följa med dit. Vet inte hur man länkar dit på telefonen dock.

Hoppas inte på det, men skulle det vara det så blir det antagligen igångsättning och det hade väl varit skönt, men tanke på att man börjar bli lite less nu. Men det bästa är väl om kroppen skulle komma igång själv, men den verkar ju lite seg.
    Tji fick man för man trodde att den skulle komma tidigt :p
  • isaochbel

Tillbaka från läkaren och gick in i v 40 idag. 6 dagar kvar till BF, trots opererad tapp och risken som fanns för tidig förlossning så är den opåverkad och inte ett dugg mogen! Så läkaren trodde inte att det skulle bli någon bebis denna vecka för mig. Nytt besök inbokat nästa tisdag ber till gudarna att jag slipper gå dit utan får träffa honom på förlossningen istället. Tog dessutom nytt test för GBS och får se om medicineringen har hjälp är den borta så slipper jag iallafall antibiotika droppet :)

• h81

Bf+4 idag.. vart på mvc.. fick tid för igångsättning 25/7 men jag hoppas verkligen vi har fått en bebis innan dess!

Vi längtar efter att kunna åka iväg på semester som alla andra nu.. som det är nu fördriver vi bara dagarna i trädgården känns det som! ????

• Liten till

Hej alla!

Här har vi så smått börjat landa här hemma, Maja mår bara bra och äter och sover massor och tittar lite på oss med ett öga emellanåt. Väldigt sällan med båda lite läskigt ser det ut, hon har lite blod i ögonvitan, glömde fråga läkaren men efter en snabb googling så insåg jag att det verkar helt normalt och försvinner efter någon vecka.

Jag är superpigg och glad hela dagarna, och babyblues kommer som ett brev på posten runt 9 på kvällen, precis som sist. Är ledsen över allt och vill bara grina. Hoppas verkligen det går över snart, och att ni andra slipper det.

Verkar ju vara lugnt med förlossningar hör just nu, men snart så smäller det väl till för någon av er andra också. Har tänkt skriva lite mer om vår förlossning, men orkar inte ikväll. Men vi skulle i allafall åka och köpa en borrmaskin i lördags fm, vilket slutade med att vi kom hem med en bebis i måndags. Så kan det gå vattnet gick när jag klev ur bilen på parkeringen ingen förvarning alls.

Så ta det lugnt dom är snart här sen är det som att de alltid funnits!!

• ohhello

V.38+1 idag. Varit till sjukhuset och tagit lever- & gallsyrevärden. Allt verkar se bra ut dock så är rätt lugn.
    Här händer iiiiingenting annars, 13 dagar kvar till BF. Går till barnmorskan en gång i veckan, nästa gång ska vi boka överburenhetskontroll oavsett om det behövs eller inte. Hoppas dock verkligen att bebis vill komma ut i lagom tid, men tidigast nästa tisdag så jag hinner hem från min dagsresa. Har dock ställt in mig redan på att det nog blir ett litet augustibarn. :)