• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Smalltowngal
    ememi skrev 2015-07-17 11:22:07 följande:

Idag mår psyket inte så bra. Har börjat få en jobbig ångest och oro för ingenting :( klarar knappt av att vara själv hemma även om sambon bara går över till grannen ett par timmar. Har aldrig tyckt det varit jobbigt att vara ensam förut. Oroar mig även för bebisen som inte varit lika livlig som han brukar. Han visar att han lever och jag kan reta fram ett tecken men avskyr när han får såna här slö perioder. Suck! 9 dagar kvar längtar som bara den!

Kämpa på! Har också 9 dagar kvar idag och vissa dagar är man helt deppad och orkar ingenting och vill bara ligga och grina.. Svårt dock att verkligen ta hand om sitt höggravida själv när man har en 11 månaders att ta hand om då sambon renoverar i huset om dagarna :/
  • Liten till
    ememi skrev 2015-07-17 11:22:07 följande:

Idag mår psyket inte så bra. Har börjat få en jobbig ångest och oro för ingenting :( klarar knappt av att vara själv hemma även om sambon bara går över till grannen ett par timmar. Har aldrig tyckt det varit jobbigt att vara ensam förut. Oroar mig även för bebisen som inte varit lika livlig som han brukar. Han visar att han lever och jag kan reta fram ett tecken men avskyr när han får såna här slö perioder. Suck! 9 dagar kvar längtar som bara den!

Stackare. Inte roligt att inte kunna njuta sista tiden. Men försök tänk att bebis vilar lite extra inför förlossningen, eller har borrat ner huvudet så mycket så det kanske är jobbigare att röra sig. Snart är han här ska du se!!
  • Liten till

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än!

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-17 12:49:08 följande:

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än! smile1.gif

• Jennie1

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än!

Ja fortsätt gärna i denna tråden ett tag till.Kul för oss som ännu väntar att läsa om era små mirakel. :) Här är det 41+1 idag, noll känningar.. BLÄ
  • Mecros

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än! smile1.gif

Blir bra det :)
  • ememi
    Smalltowngal skrev 2015-07-17 11:47:21 följande:

Kämpa på! Har också 9 dagar kvar idag och vissa dagar är man helt deppad och orkar ingenting och vill bara ligga och grina.. Svårt dock att verkligen ta hand om sitt höggravida själv när man har en 11 månaders att ta hand om då sambon renoverar i huset om dagarna :/

Ja man ska nog inte klaga igentligen. Jag har bara våran 15 åriga hund att tänka på här hemma:)
  • Mecros

På besök hos BVC idag då det inte finns tid för hembesök. Skönt tycker jag att åka dit och slippa få hem dem.

Iaf så har hon gått upp 110g på sen i söndags. BVC sköterskan tyckte att det var jätte bra. Hoppas det fortsätter såhär nu. Hur har era gått upp tidigare? Jag helammar.

Själv har jag gått ner 10kg sen förra fredagen. Känns skönt! Nu är det 8kg kvar till målvikten (60kg).

• Liten till

Så var hörselkontrollen gjord! Allt såg bra ut. Tog ett tag att få till på ena örat bara, hon ville inte vara så still då

Men hon vägde 3990g, så snart uppe i samma vikt som när hon kom. Så det såg fint ut.

Har varit runt lite i affärer och så idag, och hon är så snäll att ha med sig! Hon sov sig nästan igenom allt. Däremot var inte bilbarnstolen så kul. Hysteriskt ledsen tjej. Och man är ju inte så van än att höra henne skrika då hon oftast är så otroligt lugn. Men men, sitta fast måste hon så hon får helt enkelt vänja sig. Ganska skönt att hon tar napp, då kan man i allafall försöka lugna med det nu när vi var två vuxna i bilen.

Men vad dåligt med kläder i stl 50 det finns! Har letat efter en kofta i alla affärer idag, men det finns ingenting. Jag har flera kortärmade bodyn, men i det här vädret behövs ju en långärmad över när man är ute. Lika pyjamas, skitsvårt att hitta utan fötter. Men tillsist så hade kappahl tvåpack superfina men båda är nu nerkräkta, så det var tur jag hittade en på Åhléns också

• ohhello

10 dagar kvar till BF.
    Bebisen är helt galet livlig inne i magen nu ikväll & små fötter sticker ut här och där.
    Har haft mycket sammandragningar/(förvärkar?), och galet mycket spring på toan för att göra både nr.1 & nr.2 de senaste nätterna.

Något som jag tycker är lite konstigt är att vid vissa sammandragningar svider det till på ett obehagligt sätt i slidöppningen och det känns som att jag ska kissa på mig. Är det bebis som börjar fixera sig eller? Eftersom det svidit till där nere så har jag tänkt: "urinvägsinfektion!" men går ju till BM en gång i veckan och lämnar kissprov varje gång utan att de hittat något så det är det ju inte.

Har noll ångest inför själva förlossningen, men det här med att den ska starta och jag inte ska fatta det är liiiite ångestframkallande. Lite läskigt, det är ju snart på riktigt?! Jag som egentligen inte ens riktigt fattat att jag ska bli mamma. Är denna känsla normal? :D