Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Ohhello - vilken fin mage! Väntar med spänning på er andra här i tråden.
Själv sitter jag med två fotbollar under hakan ungefär mjölken har runnit till.
Har fått en så snäll tjej, så inatt ammade hon kl 20, 01, 06. Sen sov Hon hela tiden däremellan. Så snäll och duktig. Lite jobbigt blev det dock ändå när donen fick ordentlig krupp, och jag ville ju inte ta med Maja till akuten. Men donen och pappan åkte och det gick så bra. Men jag satt hemma med hormonerna och grinade. Men nu hoppas vi på en lika bra natt, men att jag sover när lillan gör der istället för att sitta vaken och oroa mig!
Har haft molande värk i några dagar nu. Det börjar öka lite i smärta nu och såå ont i benen. Var hos bm idag och han hade sjunkit lite sen sist. Så man hoppas att man slipper gå över tiden:) 11 dagar till bf:) jag frågade vad man kunde göra för att få igång det lite fortare. Och hon sa till min förvåning att vila mycket äta gott och bara slappna av:) har hört så mycket att man ska gå i trappor ta promenader. Hon log och sa att det kan göra att du får sammandragningar men det är allt. Kan tom göra så att det tar längre tid. Spara på dina krafter för det behövs:) så nu kan jag vila med gott samvete :D och bara vänta tills han är redo helt enkelt :)
Tack Liten till! Och vad kul att det går så bra för er med ert tillskott. :)
Jag känner mig knappt gravid längre? Visst, bebisen rör på sig tillochfrån, men annars glömmer jag liksom bort det? SÅ lite händer det här alltså. Inga sammandragningar, inga förvärkar... Ja, men det händer väl när det händer, haha! Räknade ändå ut att jag i princip kan gå gravid i 4 veckor till. :/
Tack Liten till! Och vad kul att det går så bra för er med ert tillskott. :)
Jag känner mig knappt gravid längre? Visst, bebisen rör på sig tillochfrån, men annars glömmer jag liksom bort det? SÅ lite händer det här alltså. Inga sammandragningar, inga förvärkar... Ja, men det händer väl när det händer, haha! Räknade ändå ut att jag i princip kan gå gravid i 4 veckor till. :/
Grattis till alla som redan fått bebis!! Här händer de inte mycket heller, gick in i vecka 39 igår och har haft både förvärkar, fler sammandragningar och bitar av slemproppen har släppt men nu är det lugnt igen.. Denna väntan och jag har inte ens gått över tiden ännu! *gnäll*
Ja, nu när det är så nära blir man ju lite otålig! Vill bara ha bebisen här! Fast som t.ex min mamma säger: "Njut av din ensamtid så länge!". Är dock mest uttråkad. Har varit hemma i över en månad nu, har skrubbat bakom spis & kylskåp, har säkert den renaste toaletten i hela hyreshuset & klädkammaren är rensad. Bebisens kläder är inventerade och fint vikta, you name it, hittar inte på så mycket mer att göra. Sover extremt mycket istället och har läst en maaaassssa böcker! :D
Ja, nu när det är så nära blir man ju lite otålig! Vill bara ha bebisen här! Fast som t.ex min mamma säger: "Njut av din ensamtid så länge!". Är dock mest uttråkad. Har varit hemma i över en månad nu, har skrubbat bakom spis & kylskåp, har säkert den renaste toaletten i hela hyreshuset & klädkammaren är rensad. Bebisens kläder är inventerade och fint vikta, you name it, hittar inte på så mycket mer att göra. Sover extremt mycket istället och har läst en maaaassssa böcker! :D
Ja, jag förväntar mig inte att det ser tiptop ut sen, men kanske det håller sig rent en liten stund. :D
Läste någonstans att man ska försöka ha färdig mat hemma i frysen som man bara behöver micra upp de första veckorna, kanske jag ska fixa med det nu då. Behöver köpa en micro också. :)
Ja, jag förväntar mig inte att det ser tiptop ut sen, men kanske det håller sig rent en liten stund. :D
Läste någonstans att man ska försöka ha färdig mat hemma i frysen som man bara behöver micra upp de första veckorna, kanske jag ska fixa med det nu då. Behöver köpa en micro också. :)
Hur går allt med bebis, till er som fått?
Här är skruttan 6 dagar och än namnlös. Vi glömmer bort att diskutera det hela tiden!
Hittills har vi kommit fram till att hon får ont i magen om jag har ätit något med mjölk/grädde. När jag ätit mjölkfri kost så sover hon 3h, vaknar, ammar, bajsar, tittar på oss och runt om sig i ca 30 min, ammar igen och sover 3h osv osv. Så snäll och vi har varit ganska utvilade då vi kunnat sova en hel del. BVC för vägning på fredag, spännande :)