• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Faer

Hur går det för alla som har fått bebis? Mitt lilla underverk är 8 dagar idag och är fortfarande namnlös! Men hon växer som hon ska då vi var och vägde hon när hon var 6 dagar, hade gått upp nästan 200 g då :) min flicka är så snäll! Hon sover så gott på nätterna och ger inte ett ljud ifrån sig om hon inte är hungrig! Hon är för snäll helt enkelt!

• ohhello
    faerie skrev 2015-07-18 11:19:36 följande:
    Känner igen känslan om att inte vara särskilt orolig för förlossningen, men nervös inför starten. Hur ska det kännas? Hur kommer jag reagera? Hoppas jag fattar! Haha, men alla säger att "det märker du!" så man får väl lita på det smile5.gif Jag har på sätt och vid nog inte heller fattat att jag ska bli mamma. BB-väskan har jag bara precis börjat packa (BF+2 idag) och jag har så svårt att se framför mig att det ska finnas en bebis i huset snart! Men får väl hoppas att det faller sig naturligt när han väl är ute :)
    Haha! Ja! Får också höra att "det märker du!" & kanske det är så. Får ju ringa till fl så fort jag tycker det känns "annorlunda" även om det är på G eller ej. :)
    BB-väskan är väl sådär halvklart packad, det viktigaste är där i just nu men lär nog få den klart packad under nästa vecka när det närmar sig mer och sen slänga ner det sista när man är på väg in. :)
    Och jo, tror nog jag fattar sen när bebisen kommit ut men just nu är det väldigt knepigt att tänka på det.

GRATTIS till bebisarna Anehhs & Faer!
    Vilken fin bild på din söta tös Faer! Och på din pojke Trassla!
  • h81
    faerie skrev 2015-07-18 10:19:36 följande:

Känner igen känslan om att inte vara särskilt orolig för förlossningen, men nervös inför starten. Hur ska det kännas? Hur kommer jag reagera? Hoppas jag fattar! Haha, men alla säger att "det märker du!" så man får väl lita på det Jag har på sätt och vid nog inte heller fattat att jag ska bli mamma. BB-väskan har jag bara precis börjat packa (BF+2 idag) och jag har så svårt att se framför mig att det ska finnas en bebis i huset snart! Men får väl hoppas att det faller sig naturligt när han väl är ute :)

när jag fick mitt första barn fattade jag faktiskt inte!! ????????

alla hade skrämt upp mig så så när värkarna väl kom trodde jag det var förvärkar som skulle hålla på några dagar..

jag var och storhandlat med tio minuter mellan värkarna och hade folk hem på kvällen..

men kl 03 fick jag ringa förlossningen för då kändes det jobbigt.. vi åkte in och jag var öppen 8 cm och klockan 7.55 är han född..

så kan man oxå göra! ????????
  • h81
    Jennie1 skrev 2015-07-18 10:16:13 följande:

bf + 10. håller med att det är lite drygt. överburenhetskontroll nästa torsdag om inget har hänt tills dess.. känns dock lugnt här.

Gick över 11 dagar med dottern så jag var beredd på detta.. men det känns lite extra jobbigt tror jag denna gång när det är semestertider och alla är iväg på semester och vi bara går här o drar! ????
  • KramKolan

38+5 idag och bebisen är väldigt lugn i magen. Kände den bara några få gånger igår och samma idag. Märks att det är trångt och närmar sig.
    Är trött som en gnu efter en natt med massa kissningar och ont i höfterna. Kl.15 ska vi ha 6 årskalas för sonen med 14 ungar. Ska fixa lite lunch, fast jag är sjukt osugen på mat. Vill bara äta macka och yoghurt. :-/
    Efter lunchen måste jag nog försöka sova middag,.. Zzz....

• Jennie1

Då tror jag att jag har haft mina första "riktiga" förvärkar. Väldigt oregelbundna. Men vaknat 10 ggr i natt av känslan som stark mensvärk liknande ett band runt nedre magen och ländryggen. Väldigt olustigt och ingen skön känsla, kunde knappt ligga still pga smärtan.. Varje värk var ca 40-60 s för att sen lätta helt.... Nu på morgonen har det släppt. Får väl hoppas att det kommer igång igen snart.

• faerie
    h81 skrev 2015-07-18 15:02:57 följande:
    när jag fick mitt första barn fattade jag faktiskt inte!! ????????

alla hade skrämt upp mig så så när värkarna väl kom trodde jag det var förvärkar som skulle hålla på några dagar..

jag var och storhandlat med tio minuter mellan värkarna och hade folk hem på kvällen..

men kl 03 fick jag ringa förlossningen för då kändes det jobbigt.. vi åkte in och jag var öppen 8 cm och klockan 7.55 är han född..

så kan man oxå göra! ????????
    Haha, men rätt gött ändå att fixa med annat och inte fokusera alldeles för mycket på värkarna då! :D 

Här har inga värkar kommit, förutom några enstaka förvärkar varje dag. Gott om sammandragningar dock, men inget som gör ont på något vis. Får lite förvärkar på nätterna men det är ofta i samband med att jag behöver kissa. Går upp, går och lägger mig igen och då avtar det. 

Vill gärna att lillen kommer den här veckan, för min mans föräldrar ska komma hit från England den 29 juli, och då vill jag helst ha hunnit föda och komma hem ett par dagar innan dess. Men det återstår ju att se vad bebis tycker, haha!
  • Ellonbellon

För oss går det bra. Lillen blir två veckor på tisdag, kan inte förstå hur tiden kan ha gått så fort! Han äter och skiter, men sover inte jättebra på natten. I natt var bättre än andra nätter i alla fall, hoppas det håller i sig, men han får gärna sova mer än två timmar åt gången :-P

• Liten till

Shit nu är Maja redan en hel vecka gammal! Tiden som segade så sista dagarna innan hon kom går nu helt plötsligt i turbofart!

Nu mår jag bättre på kvällarna också, så det är skönt. Lillan kunde inte vara snällare på nåt sätt, äter jättebra, bajsar mycket och sover massor. Men har sina perioder när hon är vaken och bara vill ligga nära och titta på en.

Tänk att man kan må så här bra efter en förlossning, det trodde jag aldrig! Hade så jä**a ont överallt efter sonen och kunde knappt sätta mig ner. Idag har jag gått rask promenad med svärmor.

Har dessutom kommit i två av mina gamla byxor som jag kan ha, såklart tajta men ändå 1-2 kg kvar att gå ner, sen är jag tillbaka på min start vikt. (Fast jag skulle vilja gå ner 5-7 kg extra sen också)

• Mecros
    Liten till skrev 2015-07-19 18:28:36 följande:

Shit nu är Maja redan en hel vecka gammal! Tiden som segade så sista dagarna innan hon kom går nu helt plötsligt i turbofart! smile1.gif

Nu mår jag bättre på kvällarna också, så det är skönt. Lillan kunde inte vara snällare på nåt sätt, äter jättebra, bajsar mycket och sover massor. Men har sina perioder när hon är vaken och bara vill ligga nära och titta på en.

Tänk att man kan må så här bra efter en förlossning, det trodde jag aldrig! Hade så jä**a ont överallt efter sonen och kunde knappt sätta mig ner. Idag har jag gått rask promenad med svärmor.

Har dessutom kommit i två av mina gamla byxor som jag kan ha, såklart tajta men ändå smile2.gif 1-2 kg kvar att gå ner, sen är jag tillbaka på min start vikt. (Fast jag skulle vilja gå ner 5-7 kg extra sen också)

Låter härligt!
    Skönt att du mår bra!

Här är hon redan 9 dagar och fortfarande namnlös. Hon är jättesnäll och bara äter, bajsar och sover. Idag har vi badat för första gången. Det var skönt! Jag mår också jätte bra efter förlossningen. Inte speciellt ont där nere och blöder knappt. Kan sitta överallt och känner mig som vanligt. Magen har gått tillbaka och jag har 8 kg till startvikt: 60kg. Var dock ganska vältränad då så jag hoppas jag inte går ner under 60. Men så mycket besök och fika vi får så lär jag inte gå ner förrän dem är slut haha.