Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
30 min mellan värkarna hela natten! När börjar det komma tätare?? Nu har det varit 20-30 min i 12 h och innan dess var 50 min i typ ett dygn. Har inte blivit mkt sömn. Testade två alvedon kl 2 inatt, men det hjälper ju inte ett piss när värken kommer.. Är detta latensfasen eller kan de tom vara vara förvärkar, om det är så vill jag inte vara med nå mer!
Ni som har fött hur startade era förlossningar?
Idag att jag haft små ont i ryggen från och till.
Har bf på onsdag.
Ja då är de nog något på g säkerligen annars blir jag no igångsatt på bf som är på onsdag ska då iallafall till fl för prat om igångsättning men vill inte åka fram och tillbaka. Har 6mil till fl.
6 dagar till bf idag:) mår så jävla illa hela tiden. Känns som gradivitetsillamåendet jag hade i början. Har lite molande värk till och från men det är allt. Undrar hur länge det kan hålla på så här:( varenda gång man ringer en släkting nu så får man höra "är det dags?" Och så får man ge det tråkiga beskedet och säga nä inte ännu hehe
BF+10 har passerat idag..
Något trött på kommentarer som 'men GUD va stor du är' 'Nu spricker du väl snart' 'Nu får du se till o klämma ut dendär'
Suck.
7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
Spännande! :)
Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.
Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.
7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
Spännande! :)