• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Tog ert råd om att vara besvärlig och fick komma in på en ordentlig kontroll. CTG, ultraljud och gynundersökning! SKÖNT!
    Ingen fostervattenavgång, men bebis är beräknad att bli stoooor. Vägde 3918 nu, så doktorn tyckte att den borde få komma ut så snart som möjligt. Kommer den inte före på måndag så blir det hinnsvepning då och igångsättning dagen efter BF om det inte hjälper. Så skönt att veta. Och de tyckte inte alls att jag var besvärlig, fast jag kände mig lite onödig.

Oooooch~! Doktorn råkade se könet, och frågade om jag visste eller ville veta. 'Du får gärna säga om du är säker' sa jag... DET BLIR EN LITEN FLICKA! Eller det är RÄTT säkert att det blir en iallafall. :D

• MiaIa90

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
    Först föderska och de tog 10tim.

• ohhello
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 19:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.

Grattis!
  • Agentkia
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 18:17:09 följande:

Stort grattis!
  • Liten till

Grattis!! Vad roligt!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-22 18:16:20 följande:

Tog ert råd om att vara besvärlig och fick komma in på en ordentlig kontroll. CTG, ultraljud och gynundersökning! SKÖNT!

Ingen fostervattenavgång, men bebis är beräknad att bli stoooor. Vägde 3918 nu, så doktorn tyckte att den borde få komma ut så snart som möjligt. Kommer den inte före på måndag så blir det hinnsvepning då och igångsättning dagen efter BF om det inte hjälper. Så skönt att veta. Och de tyckte inte alls att jag var besvärlig, fast jag kände mig lite onödig.

Oooooch~! Doktorn råkade se könet, och frågade om jag visste eller ville veta. 'Du får gärna säga om du är säker' sa jag... DET BLIR EN LITEN FLICKA! Eller det är RÄTT säkert att det blir en iallafall. :D

Åh vad bra att du åkte!! Det känns väl skönt nu? Vad roligt med en liten tjej då är det inte långt kvar för dig nu då med andra ord
  • isaochbel

Grattis!!!
  • ohhello
    Liten till skrev 2015-07-22 21:31:29 följande:
    Åh vad bra att du åkte!! Det känns väl skönt nu? Vad roligt med en liten tjej smile1.gif då är det inte långt kvar för dig nu då med andra ord smile1.gif
    Jo, väldigt skönt. Men LITE otäckt med bebis på närmare 4kg! Väldigt trevligt att veta att man inte behöver gå mycket över BF heller. Nästa vecka är jag mamma! Jisses!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-22 22:46:02 följande:

Jo, väldigt skönt. Men LITE otäckt med bebis på närmare 4kg! Väldigt trevligt att veta att man inte behöver gå mycket över BF heller. Nästa vecka är jag mamma! Jisses!

Min första vägde 4240, och Maja nu vägde 4110g. Det var ingen fara alls, Maja har stl 50 på kläder och en del är lite stort ändå. Det låter mycket men är helt normalt runt 4kg! Och dom kommer ut, jag fick ett enda stygn denna gång, förra gången fick jag 3. Så ta det lugnt och tänk inte på vikten!