Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
God morgon på er!
Jag har visserligen inte varit med från början, men jag kanske kan få studsa in här ändå? =)
Bf om 10 dagar och jag tycker tiden går sååå långsamt. Grattis till er alla som fått träffa era små, vilken härlig känsla det måste vara.
Ni som, liksom jag, går i väntans tider, vad gör ni på dagarna? Jag fick beviljad grav.penning så jag har varit hemma sen 1/6. Jag håller på att klättra på väggarna. Morgonpigg till tusen( på senare tid..), så överväger att gå ner och dricka en kopp kaffe och sen kanske städa i besticklådorna..
Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!
Pompom: ja, det är klart att det har varit skönt. Inte behövt tänka på sömnen, utan man kan sova när man behöver och kan. =)
Haha det låter lite som sånt jag pysslat med. Jag tog dock tillvara på ditt tips och har nu varit en sväng på stan och köpte ett 1000-bitars pussel. Får väl se hur långt jag hinner på det ;)
Drygt när det är så nära ändå. Vetskapen om att det kan hända precis när som helst. Jag kan inte påstå att jag känt av så mycket förvärkar heller. Lite molande i magen och ryggen, men det är liksom allt det blir. Sen känner jag nog efter alldeles för mycket också. Som så många kloka (där ibland min sambo...) säger så kommer Bebis när han vill.. Klen tröst det där ändå..
Här har man börjat få ont. Liten liten fläck brunt i trosan. Kan det vara på g? Har ju haft jobbigt med illamående i tre dagar nu och molande. Vill så gärna att det sätter igång nu så man slipper må så här så länge:)
Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!
Efter tre sömnlösa nätter fick vi åka till förlossningen. Har haft värkar med 15-30 min intervall hela natten, och vilka värkar sen...! Kan knappt andas när dom kommer. Så nu ska jag få en sömndos så jag får en natts sömn, kan behövas när det sen sätter igång på riktigt. Barnet är nu fixerat iaf och tappen är nästan helt utplånad och öppen 1 cm så lite nytta har dom väl gjort ändå. Skönast är iaf att det är fixerat eftersom förra veckan var den högt och rörlig. Känns som man har världens längsta latensfas!
Jaha. Ingen bebis på gång. Barnmorskan jag var till imorse sa att det nog inte var vattnet som gått utan bara lite flytningar.
Låg med ctg i 45min och hade kanske 10 sammandragningar under den tiden, men nu har det stannat av något.
Fick träffa en läkare för att han skulle undersöka mig, det enda han gjorde var att kolla ctg-kurvan och fråga om jag kände något tryck neråt... eh ja, sa jag och dessutom har jag haft "mensvärk" hela morgonen och svårt att bajsa. "Helt normalt, hejdå" sa han och så fick jag gå. Har ingen aning om vattnet faktiskt gått, hur det är med livmodertappen etc. Tycker det droppar ut med jämna mellanrum, men vad vet jag? De fick positivt på sitt test när de testade för fostervatten i natt, men nu fick jag ny tid till barnmorskan på måndag nästa vecka och tips om att ringa om jag kände något annat. Suck. Så verkar inte bli något just nu ändå. Nå bebis kommer när bebis kommer.
Är så jäkla sugen på pizza nu.
Jaha. Ingen bebis på gång. Barnmorskan jag var till imorse sa att det nog inte var vattnet som gått utan bara lite flytningar.
Låg med ctg i 45min och hade kanske 10 sammandragningar under den tiden, men nu har det stannat av något.
Fick träffa en läkare för att han skulle undersöka mig, det enda han gjorde var att kolla ctg-kurvan och fråga om jag kände något tryck neråt... eh ja, sa jag och dessutom har jag haft "mensvärk" hela morgonen och svårt att bajsa. "Helt normalt, hejdå" sa han och så fick jag gå. Har ingen aning om vattnet faktiskt gått, hur det är med livmodertappen etc. Tycker det droppar ut med jämna mellanrum, men vad vet jag? De fick positivt på sitt test när de testade för fostervatten i natt, men nu fick jag ny tid till barnmorskan på måndag nästa vecka och tips om att ringa om jag kände något annat. Suck. Så verkar inte bli något just nu ändå. Nå bebis kommer när bebis kommer.
Är så jäkla sugen på pizza nu.