• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-07-21 01:04:45 följande:

7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
    Spännande! :)

Åh roligt! Lycka till!
  • KramKolan

7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.

Wiiieee!!!! Oj va spännande!! Håller tummar och tår att det går smidigt för dig nu! Vi hade väl samma bf, så blir ganska avis. Kör järnet nu!!!!
  • KramKolan
    isaochbel skrev 2015-07-21 01:52:03 följande:

Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.

Stort grattis!!
    Men oj vilken dramatisk förlossning å vilken tur att du fick behålla livmodern.
    Hoppas att du och bebis mår bra ändå nu efteråt! <3 Ta hand om er!!!
  • Sparven88

God morgon på er!

Jag har visserligen inte varit med från början, men jag kanske kan få studsa in här ändå? =)

Bf om 10 dagar och jag tycker tiden går sååå långsamt. Grattis till er alla som fått träffa era små, vilken härlig känsla det måste vara.

Ni som, liksom jag, går i väntans tider, vad gör ni på dagarna? Jag fick beviljad grav.penning så jag har varit hemma sen 1/6. Jag håller på att klättra på väggarna. Morgonpigg till tusen( på senare tid..), så överväger att gå ner och dricka en kopp kaffe och sen kanske städa i besticklådorna..

• Agentkia
    isaochbel skrev 2015-07-21 01:52:03 följande:

Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.

Grattis till lillen eran. Skönt att det gick bra mitt i allt.

Hur kommer det sig att artärer spruckit om jag får fråga. Låter läskigt.
  • ohhello

Fick åka hem och sova lite, ska tillbaka till BB om några timmar och se hur detta fortskrider. :) Förhoppningsvis är bebis väl på väg ut så småningom, är iallafall väldigt fint fixerad och ej ruckbar sa barnmorskorna inatt.
    Har haft en hel del värkar, vissa har jag knappt märkt av och andra tar ont som fasiken ända ner till knäna.
    Är nu helt slut, var ju på en dagstur till Åbo och promenerade hela dagen igår, satt på färjan hem när det började sippra vatten.. telefonen helt död utan ström och värkar tillochfrån på det, haha! Kom hem vid 1, ringde BB och frågade om det var nödvändigt att komma in på koll DÅ eller om jag kunde vänta. Nå nu, ska vila lite till och fara tillbaka. :)

• ememi

Snacka om att man e lite avis just nu. Bara att få veta att väntan inte blir så lång:) lycka till:)
  • Agentkia
    ohhello skrev 2015-07-21 07:27:16 följande:

Fick åka hem och sova lite, ska tillbaka till BB om några timmar och se hur detta fortskrider. :) Förhoppningsvis är bebis väl på väg ut så småningom, är iallafall väldigt fint fixerad och ej ruckbar sa barnmorskorna inatt.

Har haft en hel del värkar, vissa har jag knappt märkt av och andra tar ont som fasiken ända ner till knäna.

Är nu helt slut, var ju på en dagstur till Åbo och promenerade hela dagen igår, satt på färjan hem när det började sippra vatten.. telefonen helt död utan ström och värkar tillochfrån på det, haha! Kom hem vid 1, ringde BB och frågade om det var nödvändigt att komma in på koll DÅ eller om jag kunde vänta. Nå nu, ska vila lite till och fara tillbaka. :)

Åh så spännande. Lycka till nu. Kul att du uppdaterar så vi får vara med
  • Faer

Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!

• Liten till
    Faer skrev 2015-07-21 11:01:58 följande:

Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!

Oj! Här har de full koll läkarundersökning såklart innan vi åkte hem, min barnmorska kom hem till oss på dag 3 och tog pku prov och pratade lite, på dag 5 fick vi åka till bb på väg inne i stan för att göra hörselkontroll och i måndags ringde BVC ich vill komma på hembesök och väga på torsdag så här har vården verkligen fungerat bra!

Föresten, visste ni att om man har en sjukförsäkring så kan man även få ut för att man legat på bb? Jag ringde tryg hansa och sa att jag legat två nätter i samband med förlossning, så de ersätter mig för alla tre dagarna