• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • faerie

Grattis Miala90! Vad roligt att det händer grejer i tråden! Själv är jag 7 dagar över BF nu. Trodde kanske att vattnet gick inatt, kom något väldigt vattnigt ut, men det blev inte mer än lite grann så måste ha varit flytningar ändå. Hade en del smärta imorse när jag vaknade (för en timme sen) men känner inget nu. Enligt mina egna beräkningar är ju dock BF idag, så jag är inte förvånad. Vet ju när jag hade ägglossning och när jag och mannen hade det mysigt i säng ;) Men är ju ändå ivrig nu. Vill träffa lillen! 

• ohhello
    Liten till skrev 2015-07-23 00:26:13 följande:
    Min första vägde 4240, och Maja nu vägde 4110g. Det var ingen fara alls, Maja har stl 50 på kläder och en del är lite stort ändå. Det låter mycket men är helt normalt runt 4kg! Och dom kommer ut, jag fick ett enda stygn denna gång, förra gången fick jag 3. Så ta det lugnt och tänk inte på vikten!
    Åh vad skönt att höra! :) Tycker det låter så väldigt stort! Dock sa doktorn att huvudet inte var så stort och det är väl det som är värst att trycka ut, resten kommer av sig självt så jag är inte helt orolig. :)

Nu ligger jag och lyssnar på alla världens podcasts om förlossningar och andningsmetoder för att få tips. Haha! Det enda jag vet är att man ska andas, inte hålla emot smärtan och inte trycka i onödan... låter lättare sagt än gjort! Men min mamma som fött fyra barn kommer vara med mig så det här kommer nog gå galant!

Nå nu ska jag iallafall tillbaka till sjukhuset, de ringde och ville ha in mig på ctg igen. :)
  • KramKolan
    ohhello skrev 2015-07-23 08:22:28 följande:
    Åh vad skönt att höra! :) Tycker det låter så väldigt stort! Dock sa doktorn att huvudet inte var så stort och det är väl det som är värst att trycka ut, resten kommer av sig självt så jag är inte helt orolig. :)

Nu ligger jag och lyssnar på alla världens podcasts om förlossningar och andningsmetoder för att få tips. Haha! Det enda jag vet är att man ska andas, inte hålla emot smärtan och inte trycka i onödan... låter lättare sagt än gjort! Men min mamma som fött fyra barn kommer vara med mig så det här kommer nog gå galant!

Nå nu ska jag iallafall tillbaka till sjukhuset, de ringde och ville ha in mig på ctg igen. :)
    Kan också intyga att 4 kg inte är nån skillnad. Min första vägde 3420g och 50 lång, sydde 5 små stygn på olika ställen. Nr 2 vägde 4050 g och var 53 cm lång. Två små stygn. Kändes ingen skillnad alls på dem i storlek. Gör lika ont båda två. Så försök att inte oroa dig för storleken! Lycka till på ctg idag!
  • Liten till

Usch det är läskigt att ha en bebis igen som inte kan säga vad som är fel. Maja kaskadkräktes två ggr i gårkväll, över hela mig och sedan från skötbordet rakt ut, det kom ca 1/2 meter ifrån skötbordet! Både mun och näsa samtidigt. Vet inte om mjölken rinner för fort, samt att hon åt och åt och åt igår, men gick inte att rapa alls. Men natten har varit lugn för henne i alla fall, hoppas på att det var en engångsgrej. Hade det varit mitt första barn hade jag däremot suttit på barnakuten! Men vi hade en kräkas sist med. Men han spydde så här en enda gång, sen var det vanliga spyor i mängder.

Så här är man inte på topp idag, har vaknat massor för att kolla till Maja.

• Hejhejhej

Bf+1 idag och känner inga mer tecken än att det strålar något fruktansvärt mellan benen. Bebis har varit fixerad sen v.36.

Är det många som gjort hinnsvepning? Vad har ni för erfarenheter? Gör det ont? När kan man få det? Har tid hos bm imorgon.

Orkar inte vänta mer nu!!!

• Anehhs
    ohhello skrev 2015-07-22 22:46:02 följande:
    Jo, väldigt skönt. Men LITE otäckt med bebis på närmare 4kg! Väldigt trevligt att veta att man inte behöver gå mycket över BF heller. Nästa vecka är jag mamma! Jisses!
    Min tös vägde 4180 och jag behövde inte ens sys så tror inte den vikten är så mycket att oroa sig för:)
  • Anehhs
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 18:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
    Först föderska och de tog 10tim.

Stort grattis till er!
  • mangostan

BF idag. Har varit på promenad, målat naglarna, haft minispa hemma så att jag ska vara fräsh o fin tills lillen kommer. Nu får jag väl rulla tummarna tills han tycker det är dags att komma ut!

Inga känningar alls än men det är ju flera timmar kvar av dagen ;)

• ohhello

Ctg såg bra ut idag, igår var bebis väldigt stressad med höga hjärtljud de 45min jag var på ctg och därför ville de kolla igen idag. :)
    Fått en tid till igångsättning på BF, ska till barnmorskan på måndag och diskutera.
    Hoppas ju dock att hon ville komma ut i helgen, för igångsättning låter inte så himla kul?

• MiaIa90

Tack så jätte mycket alla och idag ska man åka hem i från bb.
    Nej var inte meningen att göra någon rädd för att spricka eller behöva sys mycket.
    Men på mig var dom tvinga att klippa för annat skulle jag spricka långt inte de jag var orolig för då utan dom klippte för att min pojkes hjärt ljud gick ner och han var stressad efter att han bajsa i vattnet så han behövde ut fort.