Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Tack så jätte mycket alla och idag ska man åka hem i från bb.
Nej var inte meningen att göra någon rädd för att spricka eller behöva sys mycket.
Men på mig var dom tvinga att klippa för annat skulle jag spricka långt inte de jag var orolig för då utan dom klippte för att min pojkes hjärt ljud gick ner och han var stressad efter att han bajsa i vattnet så han behövde ut fort.
39+3, ingen förlossning i sikte. Eller ja... Kom slempropp i tisdags, sen har jag tidvis regelbundna sammandragningar. Men de gör inte speciellt ont. Det drar ihop sig och nån gång måste jag andas lite genom dem. Men tror ändå att det drar ut på tiden. Är ju tredje barnet och jag har förstått att man ofta har mycket förvärkar med trean.
Idag är jag grymt trött med huvudvärk. Blir en dag på soffan efter att haft flera aktiva dagar med utflykter och massa energi.
Mysigt att läsa om alla nya Bebisar som ser dagens ljus!
Inga tecken eller ansatser till att något skulle vara pågång här heller. Har idag 7 dagar kvar till BF. Känns på något sätt jättekonstigt att tänka att om några veckor har man en liten bebis här hemma.
Jag längtar så jag snart går upp i atomer tror jag...
Men som sagt, inga tecken alls. Ingen slempropp, inga förvärkar.. Trots att man ser på förlossningen med skräckblandad förtjusning så vill man inget hellre än att den sätter igång.
Min första tanke på morgonen är "fasen, ingen bebis inatt heller" men jag försöker istället tänka att "Yes! En dag närmre förlossningen och det första magiska mötet!"
Två dagar kvar till BF nu och är svullen och rödmosig i ansiktet.. Känner mig helt slut i både kropp och knopp och vill inget hellre än att han kommer BUMS! Tid hos barnmorskan nu som jag hoppades jag skulle slippa.. Önskar att jag kunde tänka mer som Sparven88, "en dag mindre".
Nej här händer fortfarande inget. 41+0 idag. Ska på överburenhetskontroll på torsdag den 30/7 om inget hänt tills dess, men det hoppas jag att det ska ha gjort. Tror fortfarande att mitt egna BF den 23 juli stämde bättre än RUL. Men men. Jag hoppas att det vill sätta igång de närmsta 3-4 dagarna här, annars kommer jag bli lite orolig. Vill helst inte bli igångsatt...har fått för mig att det blir så långdraget och smärtsamt då :(
Har rätt mycket sammandragningar och de har känts mycket kraftigare de senaste dagarna. Men de gör inte ont. Idag är jag enormt trött, så ska försöka ta mig en lite tupplur nu tror jag. Hoppas ni andra mår bra!
Hur gick det hos BM Smalltowngal?
Görs de undersökningar för att ev kolla om man är öppen något? Jag var hos bm förra veckan varpå hon sa att de inte görs här längre, utan görs när man kommer upp till fl. Men hade ju ändå varit lite skönt att veta om det händer något över huvud taget..
Idag har sambon varit ledig och jag har haft sällskap (!), vi har varit iväg och handlat å grejat. Påväg hem kom en diffus känsla på höger sida, väldigt långt ner och bakåt ryggen. Känner fortfarande detta diffusa ibland och ryggen molar fortfarande. Man försöker se tecken i precis allt.. Men det är väl bara till å gilla läget och go with the flow..
Idag har jag verkligen storstädat här hemma (ja, igen!), sambon var på jobb så jag har dragit ut både soffan och sängar för att dammsuga bakom (får ej göra sånt när han ser på pga "för tungt" haha!). Tvättat alla filtar och soffkuddar och pysslat med alla blommor.
Kan ju säga nu att det inte var min bästa idé för nu ligger jag på soffan med en jäkla smärta i höften och sammandragningar, en bebis som är livligare än livligast och solen i ögonen. Men hemmet är rent iallafall!
Imorgon tänkte jag bege mig ut i skogen & plocka lite svamp & blåbär. Gäller att fixa sånt nu före bebis tittar ut. Om hon inte gör det inatt då förståss! :D
Har inte hänt någonting för mig mer än "mensvärk" till och från i en vecka. Tills idag då slemproppen äntligen gick, förstod inte att det var den då det inte såg ut som jag tänkt mig. Men blir så glad att det äntligen händer något, på Bf-dagen dessutom! Men det kan ju dröja ändå :)
Hur gick det hos BM Smalltowngal?
Görs de undersökningar för att ev kolla om man är öppen något? Jag var hos bm förra veckan varpå hon sa att de inte görs här längre, utan görs när man kommer upp till fl. Men hade ju ändå varit lite skönt att veta om det händer något över huvud taget..
Idag har sambon varit ledig och jag har haft sällskap (!), vi har varit iväg och handlat å grejat. Påväg hem kom en diffus känsla på höger sida, väldigt långt ner och bakåt ryggen. Känner fortfarande detta diffusa ibland och ryggen molar fortfarande. Man försöker se tecken i precis allt.. Men det är väl bara till å gilla läget och go with the flow..
Hon frågade om jag ville testa att göra en hinnsvepning och det ville jag såklart! Hon kom dock inte åt ordentligt men sa att det känns mjukt och "färdigt". Gjorde ordentligt ont så kunde tyvärr inte hålla ut så länge. Har kommit bitar av slemproppen under dagen så tror att det lilla hon kom åt gjorde skillnad i alla fall :)
Är du nära BF så fråga om du kan få en hinnsvepning, det kan inte göra någon skada.
Känner igen det där med att leta tecken i allt, men när det väl startar så kan man inte ta miste på att det är på riktigt ;) Är det ditt första barn?