• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • hallonlakrits1

Jag är 30 och jag och min sambo väntar vårt första barn, det känns så otroligt
    Är i vecka 7. Har ul i slutet av året, fast funderar på att boka in ett privat även några veckor tidigare.

• johanna1989

Vi var på inskrivningssamtal igår och fick göra ett tidigt ultraljud. Så häftigt att det blir "på riktigt", och att få höra hjärtljuden.

• MiaIa90
    lillefröe skrev 2014-11-19 16:24:53 följande:
    Får man fråga av vilken anledning du ska göra ett tidigt ultraljud? 
    För att jag fick hjälp tog letrozol tabletter för att få äl och för att jag inte vet när min äl var så vill veta vilken vecka jag är i och om den veckan jag tror jag är i stämmer. 
    Maaliiin89 skrev 2014-11-19 17:56:14 följande:
    Idag är jag i vecka 7+0! Undrar om det är nån mer än jag som har en slags "ilande" värk ner i ljumskarna/höfterna/låren?!
    Jag har som mensvärk fast de är växtvärk men obehagligt är de när ajg går på toa varje gång så kollar jag så att de inte är blod på pappret.
    Lady_SW skrev 2014-11-19 18:48:51 följande:
    Jag har det samtidigt som menssmärtor. Fick en jättestark idag och tappade andan lite. Satt i i flera minuter så är lite orolig nu. Men inget blod så det är ju bra antar jag smile1.gif
    Så har jag också känt de vid flera gånger så obehagligt fick stanna upp och andas igenom den. 
    bullenochgrisen skrev 2014-11-19 20:09:05 följande:
    Jag är 25 år, första barnet och graviditet. Är i vecka 5 + 2 dvs vecka 6. BF den 20 juli. Har bara ömma bröst och molande värk i livmodern lite då och då :)
    Åhh härligt lika långt som jag har gått då enligt senaste mensen. Men en dag mindre en dig är jag nog har BF 21/7 som de ser ut nu.
    .
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-19 20:19:37 följande:
    Jag är 30 och jag och min sambo väntar vårt första barn, det känns så otroligt smile1.gif
    Är i vecka 7. Har ul i slutet av året, fast funderar på att boka in ett privat även några veckor tidigare.
    Jag ska också göra ul fast den 17 december om ajg inte får göra på ett annat ställe som ligger 2mil närmare. 

• Stokke

Jag har bokat ett tidigt ul i v13-14

Har inskrivning i v11. Tror ni jag får veta om bebisen lever i v11 på inskrivningen? Eller måste jag vänta till ul v13?

• Ellonbellon

Vet inte om jag skrivit här redan, verkar finnas två bf i juli-grupper. Men jag är beräknad till 8 juli cirka. Var på VUL igår och fick se och höra det lilla hjärtat. En fantastisk känsla!

:)

• Magnolia10

Läste om era symtom! Själv är jag i v 7(6+2) och har väldigt få symtom! Har ömma bröst och har mått lite illa till och från. Inte mycket molvärk alls, kan känna det i några minuter vissa dagar bara! Är era symtom konstanta eller kommer och går dem som mina?

Har tid för vul på torsdag nästa vecka! Är skitnojjig att de inte hittar ett pickande hjärta!

• lillefröe

verkar vara många som får göra VUL. Jag undrar bara hur ni får göra det? Jag är också skitnojig, men inte får jag göra vul ändå :(. De anser att det är onödigt med extra strålning om man inte blöder. 

Känns olidligt att vänta tills i mars någon gång för att få veta att någonting lever där inne. 

• Magnolia10

Jag får göra vul då detta är en Pergotime-graviditet :) Fast om allt ser bra ut så blir det ju inget mer före RUL i ca v 20. Vi funderar dock på att göra ett privat i v 12-13 när (om) vi passerat de kritiska veckorna! Kostar 800kr att göra det privat där vi bor. Ganska mycket pengar men helt klart värt det så man slipper vara så orolig! Det har tagit vääääldigt lång tid för oss att bli gravida och vi är inbokade för IVF i februari, men slipper vi det är det ju helt fantastiskt!!

• MiaIa90

Magnolia10: lika som här då de komme rock går oftast har jag växtvärk på kvällarna när jag är hemma och vilar mig eller på natten morgonen må illa gör jag lite då och då ömma tunga bröst har jag me men inte så ömma längre. Jag ska föra ul i vecka 9-10 för vill veta om bebben lever de är letrozol gravidetets detta så jag vill ha koll vet inte när jag hade äl heller.

• faerie

Har skrivit i den andra gruppen, men denna verkar lite mer positiv. Verkar som att många är nervösa och oroliga i den andra gruppen!

Jag plussade i måndags. Blev jätteglad verkligen! Har varit orolig att jag inte kan bli med barn då vi kört oskyddat i ca två år. Men har inte medvetet försökt ha sex vid äl förrän de senaste två, tre månaderna, så det gick ganska snabbt ändå ;)

Är i 4+6 nu så väldigt tidigt ännu. De starkaste symptomen jag har är "mensvärk" (ganska kraftiga värkar emellanåt), ömma bröst och lite yrselkänslor. Illamående har jag haft lite grann bara. Gråter till typ varenda kärlekslåt på radion. Känner lukter lite skarpare, men ingen lukt som känns motbjudande direkt.

Tycker det är spännande som attans! :D

Svar på tråden Bf juli 2015