• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon
    lillefröe skrev 2014-11-20 08:31:43 följande:

verkar vara många som får göra VUL. Jag undrar bara hur ni får göra det? Jag är också skitnojig, men inte får jag göra vul ändå :(. De anser att det är onödigt med extra strålning om man inte blöder. 

Känns olidligt att vänta tills i mars någon gång för att få veta att någonting lever där inne. 

Jag betalade för att göra vul.
  • MiaIa90

Faetie: vad härligt då fick vi + på samma dag:).
    Om allt stämmer är jag i vecka 6 och bf runt den 20/7 när har du bf?

• MiaIa90

Jag känner också som kraftig växtvärk då och då samt ömma tunga bröst och extra trött.

• bullenochgrisen

Växtvärken kommer och går, i söndags morse vaknade jag upp utan symtom förutom ömma bröst, fast de var inte lika ömma som dagen innan. Blev skit nojjig men igår kom symtomen tillbaka haha så det kommer och går verkligen. Kan känna lite när jag vilar samt om jag böjer mig mycket.

Jag är gravid via äggdonation så då brukar man få göra fler ul och speciellt ett tidigare än vanligt. Därför får jag göra ett ul i vecka 9, väntan är ändå lång! 21 dagar kvar!!

• Ellonbellon

Jag är så trött, sitter på jobbet och sover med huvudet i ena handen typ. Vet inte hur jag ska hålla mig vaken på eftermiddagarna! TIPS???!!

Har bokat in mig flera gånger på "möten" och setat och halvsovit i 30 minuter på mötesrummet, men det börjar bli lite ohållbart :P

• Termutta

Hoppar in här:) plussade igår:):) 4+1 idag. Jag har bokat tid för hälsosamtal 4/12. Fick även veta att man blir erbjuden ett tidigt VUL om man har ett BMI över 30. Så det tackar jag inte nej till:) slippa vänta till vecka18-19. Minns dock inte vilken vecka, runt 10 tror jag, ska fråga när jag är på hälsosamtalet.

Längtar som fasiken :)

• Jko

Sådär då var det bokat!
    Tidigt vul den 4/12 :) Spännande kan knappt vänta!!

• Magnolia10

Skönt att fler har symtom som kommer och går! Då är nog allt i sin ordning tänker jag! :) Fick mitt vul flyttat till tisdag nästa vecka så inte långt kvar tills man vet om det bor nåt litet gryn i magen.

Känner ni er gravida än? Jag går liksom och väntar på att nån speciell känsla i kroppen om att jag är gravid ska kicka in, men än så länge ingenting! Det enda jag känner är hunger ;)

• MiaIa90
    Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:20:44 följande:
    -->Miala90 Är Letrozol typ samma som Pergotime?
    Jo de är de men letrozolen är mycket bättre.
Svar på tråden Bf juli 2015