• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-18 18:10:11 följande:

Hej,

Idag kom min chef och sa - jag hörde att du gillade vitt vin så jag köpte en Box till affärsplaneringen på torsdag.

Jaha, hur ska jag komma ifrån detta då tänker Jag. Ska jag köpa en flaska alkoholfritt och försöka skifta och fylla på mitt glas med alkoholfritt vin?

Suck vill inte berätta än. Utsökta att jag tjatar men jag orkar anser att mina kollegor inte har med detta att göra.

JAg tycker du gör det till en större grej än det är. Utan att låta elak. Men visst, gulligt att din chef  tänkte på dig och köpte vin, men det betyder inte att du måste dricka det, även om du inte hade vart gravid. Du kan ju ha planer dagen efter som gör att du måste köra bil den kvällen t.ex? Eller helt enkelt säga att nej, jag vill inte dricka på veckodagar.. eftersom det är torsdag. 

Du klarar det här! 

• Sarah1990

Alltså USCH vilken hemsk dag - totalt genomförkyld med tillhörande förkylningsastma, blir andfådd vid minsta lilla, sjukt trött och däckade i 2 timmar förut, äckligt illamående och bara helt jävla väck.

Dagens räddning vi lunchen: ljummen och salt bulgur med rikligt örtsaltad tomat. (Bästa ever!)

För en timma sedan stod jag och äcklades av stekoset TROTS att jag inte kan känna lukten på nååågot annat iklädd vinterjacka, käkade citron, grät och snorade. Vilken jävla superdag! Det brast när mannen bad mig att sätta in kontaktuttaget och jag tyckte han sa att jag skulle göra det ute på baksidan av huset men han sa på toan! Gick ju självklart UT genom dörren och larmet började tjuta. Han undrade varför jag gick UT och jag började typ tjuta ihop med larmet. Härligt.

Nu ska jag fortsätta käka citron och be att det känns bättre imorgon, hahaha!

*32 månader kvar, 32 månader kvar, 32 månader kvar....*

• Stokke
    lillefröe skrev 2014-11-18 19:01:28 följande:

JAg tycker du gör det till en större grej än det är. Utan att låta elak. Men visst, gulligt att din chef  tänkte på dig och köpte vin, men det betyder inte att du måste dricka det, även om du inte hade vart gravid. Du kan ju ha planer dagen efter som gör att du måste köra bil den kvällen t.ex? Eller helt enkelt säga att nej, jag vill inte dricka på veckodagar.. eftersom det är torsdag. 

Du klarar det här! 

Jag ska sluta tjata om detta nu.

Jag kommer på en ursäkt.
  • Whizzer

[quote=74362442][quote-nick]Sarah1990 skrev 2014-11-18 20:00:14 följande:[/quote-nick

*32 månader kvar, 32 månader kvar, 32 månader kvar....*[/quote]

32månader låter som en väldigt lång tid

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-18 20:51:36 följande:
    Jag ska sluta tjata om detta nu.

Jag kommer på en ursäkt.

Det handlar ju inte om att du tjatar, det här är ju en grupp där man ska skriva av sig! 

men jag är rädd att du gör det väldigt ångestfyllt och svårt för dig själv genom att gå och fundera på att t.ex byta ut vinet hela tiden mot alkoholfritt och smyga hela kvällen. Bättre att bara säga rakt ut att du inte vill ha, sen får folk tro vad dom vill. 

De flesta brukar reagera med att fråga "jaha är du gravid?" på något slags ironiskt sätt och då kan man ju skämtsamt säga tillbaka att "Ja, för det är ju den enda logiska anledningen till att hoppa vinet "

• Sarah1990
    Whizzer skrev 2014-11-18 21:58:11 följande:

[quote=74362442][quote-nick]Sarah1990 skrev 2014-11-18 20:00:14 följande:[/quote-nick

*32 månader kvar, 32 månader kvar, 32 månader kvar....*

32månader låter som en väldigt lång tid[/quote]Hahahaha du ser - det är så det känns mitt i all förvirring for sure!

Men ja, mer realistiskt går det även att byta ut det mot veckor ;)
  • Lady_SW

Min man fick jobb här, jag var trött på mitt jobb hemma i Sthlm så vi tyckte det kändes rätt. Nu har jag även mitt drömjobb här, så det visade sig vara ett smart drag för oss båda

Det var många symtom ju, hehe! Jag känner mig väldigt trött på eftermiddagarna. När jag får extra ont nere i tjejmagen så kan jag börja må lätt illa. Brösten ömmar väldigt mkt, mest bröstvårtorna men dunkar ibland i hela brösten. Amma kan nog bli en större pärs än man trott

• Lady_SW

Nedan var svar till lindavik btw

Lady_SW skrev 2014-11-19 07:07:57 följande:

Min man fick jobb här, jag var trött på mitt jobb hemma i Sthlm så vi tyckte det kändes rätt. Nu har jag även mitt drömjobb här, så det visade sig vara ett smart drag för oss båda

Det var många symtom ju, hehe! Jag känner mig väldigt trött på eftermiddagarna. När jag får extra ont nere i tjejmagen så kan jag börja må lätt illa. Brösten ömmar väldigt mkt, mest bröstvårtorna men dunkar ibland i hela brösten. Amma kan nog bli en större pärs än man trott

• Jko
    Stokke skrev 2014-11-18 18:30:53 följande:
    Nu fattar jag noll. Jag är i v8 och är beräknad till 7 juli?
    Jag är oxå i v8 och beräknad den 5 juli.
Svar på tråden Bf juli 2015