• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • MiaIa90
    Kakalfen skrev 2014-11-22 21:57:42 följande:
    Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.
    Lika här för oss kommer vara i vecka 11då jag med tror ajg får veta exakt vilken vecka jag är i den 17dec.
  • jag och mina små

Hej!

Jag gjorde digitatest i torsdags då mensen var sen 12 dagar och är gravid +3

Vul väntas på freda kl 8 <3

• tomteblosss

Att ni har kunnat hålla er :)! Jag har inte berättat för mina föräldrar än men tror de kommer snart, kan inte hålla mig! Är i V8+2 så om några veckor blir de! Även om de är lite tidigt!

• Stokke

Vad är det för skillnad mellan vul och tidigt ul?

Jag har som sagt tidigt ul den 29/12 dagen efter går jag in i v14.

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-23 08:59:47 följande:

Vad är det för skillnad mellan vul och tidigt ul?

Jag har som sagt tidigt ul den 29/12 dagen efter går jag in i v14.

vul står för vaginalt ultraljud och tidigt ul görs utanpå magen. 

De som gör vul är oftast inte jättelångt gången så det är det enda sättet man kan se lillärtan på :) Men i v.14 går det att se genom ul på magen. 

• Stokke

Tack så mycket för svaret.

Har läst om kub idag. Ska ni andra göra kub?

• Lady_SW
    Kakalfen skrev 2014-11-22 23:57:42 följande:

Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.

Jag kommer oxå berätta på julafton längtar så jag dör!

Berättade faktiskt för en väninna idag trotts att jag bara är i vecka sju. Vi har pratat tidigare om att vi försöker, hon tipsa om gyn här där vi bor. Jag har alltid gjort mina gyn-besök när jag vart hemma i Sverige annars.
  • Roxie

Jag plussade förra veckan, och har BF 23/7. Är 28 år och första barnet. V 6 nu, (5+2) och är rätt nojig eftersom jag inte har så många symptom. Brösten är ömma och jag äter kanske lite oftare än vanligt, men annars är allt som vanligt. Jag vet att att det är tidigt än, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig att något ska vara fel. När började ni känna er mer "gravida", må illa osv?

• MiaIa90
    Roxie skrev 2014-11-23 17:23:08 följande:
    Jag plussade förra veckan, och har BF 23/7. Är 28 år och första barnet. V 6 nu, (5+2) och är rätt nojig eftersom jag inte har så många symptom. Brösten är ömma och jag äter kanske lite oftare än vanligt, men annars är allt som vanligt. Jag vet att att det är tidigt än, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig att något ska vara fel. När började ni känna er mer "gravida", må illa osv?
    Grattis:) då har vi bf nästan smatidigt jag har den 20/7 som de set ut nu:).
    Jag har bara små ömma tyngre bröst,växvärk från och till extra trött och mår små illa då och då.
    Är i vecka 6 (5+5).
  • hallonlakrits1
    MiaIa90 skrev 2014-11-22 20:34:37 följande:

Jag har redan hunnit ljuga för min mamma men bara i 6timmar tills sambon visste att vi var gravida och idag för min svägerska vill inte berätta för dom en är ju bara i vecka  när ska man berätta tycker ni?
    Ska på vul den 17dec kommer då nog vara i vecka 10.

När man ska berätta tycker jag är helt upp till var och en, tycker inte det finns något "ska" där, utan att man ska göra det som känns bäst personligen.
    Själv vill jag berätta för utvalda efter att vi har varit på ul runt vecka 12, men tror nog att närmsta familjen får reda på det något tidigare pga juletider.
Svar på tråden Bf juli 2015