Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej!
Jag gjorde digitatest i torsdags då mensen var sen 12 dagar och är gravid +3
Vul väntas på freda kl 8 <3
Att ni har kunnat hålla er :)! Jag har inte berättat för mina föräldrar än men tror de kommer snart, kan inte hålla mig! Är i V8+2 så om några veckor blir de! Även om de är lite tidigt!
Vad är det för skillnad mellan vul och tidigt ul?
Jag har som sagt tidigt ul den 29/12 dagen efter går jag in i v14.
Vad är det för skillnad mellan vul och tidigt ul?
Jag har som sagt tidigt ul den 29/12 dagen efter går jag in i v14.
vul står för vaginalt ultraljud och tidigt ul görs utanpå magen.
De som gör vul är oftast inte jättelångt gången så det är det enda sättet man kan se lillärtan på :) Men i v.14 går det att se genom ul på magen.
Tack så mycket för svaret.
Har läst om kub idag. Ska ni andra göra kub?
Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.
Jag plussade förra veckan, och har BF 23/7. Är 28 år och första barnet. V 6 nu, (5+2) och är rätt nojig eftersom jag inte har så många symptom. Brösten är ömma och jag äter kanske lite oftare än vanligt, men annars är allt som vanligt. Jag vet att att det är tidigt än, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig att något ska vara fel. När började ni känna er mer "gravida", må illa osv?
Jag har redan hunnit ljuga för min mamma men bara i 6timmar tills sambon visste att vi var gravida och idag för min svägerska vill inte berätta för dom en är ju bara i vecka när ska man berätta tycker ni?
Ska på vul den 17dec kommer då nog vara i vecka 10.