Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
verkar vara många som får göra VUL. Jag undrar bara hur ni får göra det? Jag är också skitnojig, men inte får jag göra vul ändå :(. De anser att det är onödigt med extra strålning om man inte blöder.
Känns olidligt att vänta tills i mars någon gång för att få veta att någonting lever där inne.
Läste om era symtom! Själv är jag i v 7(6+2) och har väldigt få symtom! Har ömma bröst och har mått lite illa till och från. Inte mycket molvärk alls, kan känna det i några minuter vissa dagar bara! Är era symtom konstanta eller kommer och går dem som mina?
Har tid för vul på torsdag nästa vecka! Är skitnojjig att de inte hittar ett pickande hjärta!
Grattis!!!! Gud så kul! Jag längtar tills vi ska på första ul också! Tre veckor kvar! Vilken vecka är du i?
Känner ärligt talat att jag har FÖR många symtom nu och det gör mig så trött och uppgiven. Jag vet att jag borde känna mig glad men känner mig bara helt överkörd!
Slog till i tisdags så är inne på dag 3 med jobbigt illamående, hunger (men avsmak för att äta), magkatarr-liknande känningar, trötthet och mensvärk. Kombinerat med en rätt envis förkylning med nästäppa, hosta och astma så orkar jag knappt vara uppe. Känner mig som världens lataste människa och känns som om detta inte alls kommer gå över, någonsin! :(
SÅ kul är det här idag ;p
Åh spännande! Då är du precis en vecka före mig. Jag är i vecka 6 nu. Eller ja 5+ 4 :) går in i ny vecka på måndagar :) jag ska på ultraljud om 20 dagar :) längtar sååå mycket! Jag får gå på tidigt ultraljud då jag är gravid genom äggdonation och då brukar man få gå på fler kontroller bla. En lite tidigare.
Ska bli riktigt spännande att se om det är någon där inne! Skulle bli så ledsen annars.
Brösten har svullnat, inte bara ömmar utan är hårda och svullna, molande växtvärk som kommer och går. Och denna tröttheten! Något nytt är även att jag ofta är hungrig. Vaknar hungrig vilket är helt annorlunda från innan. Jag brukar vanligtvis inte kunna äta alls på morgonen. Och när jag är hungrig så mår jag illa. Fy dålig kombo. Detta är så spännande!
Jag är i vecka 6+4.
Deltar även i en studie om upprepade missfall så har hamnat i den ena av de två slumpvis utvalda grupperna som får tätare kontroller genom graviditeten och diverse provtagningar. Den andra gruppen får blodförtunnande sprutor.
Spännande!
Nästa vul är om 2 veckor igen!
Åh spännande! Då är du precis en vecka före mig. Jag är i vecka 6 nu. Eller ja 5+ 4 :) går in i ny vecka på måndagar :) jag ska på ultraljud om 20 dagar :) längtar sååå mycket! Jag får gå på tidigt ultraljud då jag är gravid genom äggdonation och då brukar man få gå på fler kontroller bla. En lite tidigare.
Ska bli riktigt spännande att se om det är någon där inne! Skulle bli så ledsen annars.
Brösten har svullnat, inte bara ömmar utan är hårda och svullna, molande växtvärk som kommer och går. Och denna tröttheten! Något nytt är även att jag ofta är hungrig. Vaknar hungrig vilket är helt annorlunda från innan. Jag brukar vanligtvis inte kunna äta alls på morgonen. Och när jag är hungrig så mår jag illa. Fy dålig kombo. Detta är så spännande!
Vecka 6+0 idag (vecka 7). Har BF 17 juli. Någon mer som är beräknad den dagen?
Ni som är illamående när startade det för er? Vilken vecka brukar man generellt bli illamående om man nu blir det?
Jag var fruktansvärt illamående och kräktes flera gånger varje dag från ca vecka 6+0 och sedan hela graviditeten sist. Nu är jag så rädd för att jag ska må så fruktansvärt dåligt även denna graviditeten.
Kan inte någon göra en BF-lista?
En fråga till er tjejer, känner ni samma symtom varje dag? Jag har haft två dagar där jag varken vart trött, haft växtvärken eller mått särskilt illa. Har ju bestämt att ta det som att då är allting bra! För skulle det vara något fel borde jag väl må dåligt, få ont och börja blöda. Eller vad tror ni? Har ni symtomfria dagar? Flera i rad?
Jag har inte känt av allt lika mycket som jag ahr gjort andra dagar men de går upp och ner bara man inte har ont och blöder så är de inget att oroa sig för.