• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • chilibean

Köpte seaband igår men det verka inte hjälpa mitt illamående eller så har jag den helt fel....

Sitter på jobb nu och jag mår så himla dålig så jag bara vill falla sönder och försvinna från denna planet...

Denna mörka kalla novembervädret i  kombination av illamående tar kål på mig...Gråter

• MiaIa90

Är glad pratade med gyn idag och ska få göra ett tidigt ul om 4veckor:).
    Hoppas allt visar sig bra bara.

• Jko
    chilibean skrev 2014-11-19 14:47:09 följande:

Köpte seaband igår men det verka inte hjälpa mitt illamående eller så har jag den helt fel....

Sitter på jobb nu och jag mår så himla dålig så jag bara vill falla sönder och försvinna från denna planet...

Denna mörka kalla novembervädret i  kombination av illamående tar kål på mig...Gråter

Har varit hemma från jobbet nu i flera dagar pga illamående. Bad sambon köpa postafen åksjuketabletter igår för att jag läst att de kan hjälpa litegrann. Imorn blir det att försöka jobba igen...får se hur det går. Tycker iaf att det har hjälpt litegrann.
  • lillefröe
    MiaIa90 skrev 2014-11-19 15:05:03 följande:

Är glad pratade med gyn idag och ska få göra ett tidigt ul om 4veckor:).
    Hoppas allt visar sig bra bara.

Får man fråga av vilken anledning du ska göra ett tidigt ultraljud? 
  • Stokke

Jag gjorde ett test igår och det var fortfarande positivt ???? tack och lov !

Jag känner mig mest svullen och har trög mage.

Hur gamla/ unga är ni?

Jag är 30+ detta är mitt och makens första barn.

Åå vad jag längtar ????

• Maaliiin89

Idag är jag i vecka 7+0! Undrar om det är nån mer än jag som har en slags "ilande" värk ner i ljumskarna/höfterna/låren?!

• Mima
    Stokke skrev 2014-11-19 17:12:08 följande:

Jag gjorde ett test igår och det var fortfarande positivt ???? tack och lov !

Jag känner mig mest svullen och har trög mage.

Hur gamla/ unga är ni?

Jag är 30+ detta är mitt och makens första barn.

Åå vad jag längtar ????

Jag är 26 och min sambo är 27 år. Vi väntar vårt 4e barn tillsammans :)
  • Lady_SW
    Maaliiin89 skrev 2014-11-19 19:56:14 följande:

Idag är jag i vecka 7+0! Undrar om det är nån mer än jag som har en slags "ilande" värk ner i ljumskarna/höfterna/låren?!

Jag har det samtidigt som menssmärtor. Fick en jättestark idag och tappade andan lite. Satt i i flera minuter så är lite orolig nu. Men inget blod så det är ju bra antar jag
  • Maaliiin89
    Lady_SW skrev 2014-11-19 18:48:51 följande:

Jag har det samtidigt som menssmärtor. Fick en jättestark idag och tappade andan lite. Satt i i flera minuter så är lite orolig nu. Men inget blod så det är ju bra antar jag

Är nog ingen fara!! Barnmorskan sa på mitt inskrivningsmöte att det troligtvis är livmodern som reser sig upp och att smärtan kommer från att ligamenten runt livmodern tänjs! Eller nåt sånt! :P men fortfarande lite obehaglig känsla tycker jag!
  • bullenochgrisen

Jag är 25 år, första barnet och graviditet. Är i vecka 5 + 2 dvs vecka 6. BF den 20 juli. Har bara ömma bröst och molande värk i livmodern lite då och då :)

Svar på tråden Bf juli 2015