• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Magnolia10

Åh, undrar varför jag inte fick det utskrivet istället av mina läkare? Lyckades ju till slut (på sjunde kuren) så är ju såklart glad ändå, men finns det bättre alternativ så hade man ju gärna blivit erbjuden det! Vilken kur lyckades det för dig?

• MiaIa90
    Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:35:47 följande:
    Åh, undrar varför jag inte fick det utskrivet istället av mina läkare? Lyckades ju till slut (på sjunde kuren) så är ju såklart glad ändå, men finns det bättre alternativ så hade man ju gärna blivit erbjuden det! Vilken kur lyckades det för dig?
    Jo ajg vet men är rätt nytt och inte många som vet om de men vissa ställen avnänder dom redan och dom är bättre och mindre risk för att de ska bli fler barn,
  • bullenochgrisen

Hunger och denna trötthet! Är tacksam om jag slipper illamående :) jag känner mig nog gravid när jag sett hjärtat ticka om tre veckor, men visst känner man att man är lite förändrad.

Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:19:52 följande:

Skönt att fler har symtom som kommer och går! Då är nog allt i sin ordning tänker jag! :) Fick mitt vul flyttat till tisdag nästa vecka så inte långt kvar tills man vet om det bor nåt litet gryn i magen.

Känner ni er gravida än? Jag går liksom och väntar på att nån speciell känsla i kroppen om att jag är gravid ska kicka in, men än så länge ingenting! Det enda jag känner är hunger ;)

• Magnolia10

Läste om dem på nätet nu! Låter ju bra och fungerade ju iaf för dig :) Jag tog min sista och fungerande kur av Pergo utan läkarordination då jag hade ett uttag kvar på receptet. Är väldigt glad för det just nu men lite nervös för vad läkaren kommer säga! Får väl se om det är fler än en därinne (om det nu är någon alls vill säga)!

• MiaIa90

Jo jag har ju Pco men behövdes en kur för att få detta+.
    Och trode att jag inte hade haft äl alls men tydligen hade jag de. 

• Sarah1990

Känner ärligt talat att jag har FÖR många symtom nu och det gör mig så trött och uppgiven. Jag vet att jag borde känna mig glad men känner mig bara helt överkörd!

Slog till i tisdags så är inne på dag 3 med jobbigt illamående, hunger (men avsmak för att äta), magkatarr-liknande känningar, trötthet och mensvärk. Kombinerat med en rätt envis förkylning med nästäppa, hosta och astma så orkar jag knappt vara uppe. Känner mig som världens lataste människa och känns som om detta inte alls kommer gå över, någonsin! :(

SÅ kul är det här idag ;p

• Jko
    Sarah1990 skrev 2014-11-20 17:34:51 följande:

Känner ärligt talat att jag har FÖR många symtom nu och det gör mig så trött och uppgiven. Jag vet att jag borde känna mig glad men känner mig bara helt överkörd!

Slog till i tisdags så är inne på dag 3 med jobbigt illamående, hunger (men avsmak för att äta), magkatarr-liknande känningar, trötthet och mensvärk. Kombinerat med en rätt envis förkylning med nästäppa, hosta och astma så orkar jag knappt vara uppe. Känner mig som världens lataste människa och känns som om detta inte alls kommer gå över, någonsin! :(

SÅ kul är det här idag ;p

visst är det kul :P

Innan man nu lyckades bli gravid tänkte man bara när man hörde gravida klaga över sina gravid krämpor, att de måste ju överdriva... Så farligt kan det väl ändå inte va?!

Men fel hade man, vissa dagar känner man sig som en klubbad säl ;)
  • AnLiOt

Jag är såå lycklig!!

Idag var vi på vul och skulle se om det fanns något liv i min mage. Jag var sjukt nervös hela dagen och med tre missfall tätt i bagaget så hade jag inte stora förväntningar, trotts kraftiga gravidsymptom som illamående/kräkningar, ryggont och super ömma bröst.

Men på skärmen visade ett litet hjärta som slog och vi är till och med någon dag plus i utvecklingen. Ikväll somnar jag med ett stort leende på läpparna!!

Kram!!!

• Jejjtap
    Stokke skrev 2014-11-19 17:12:08 följande:

Jag gjorde ett test igår och det var fortfarande positivt ???? tack och lov !

Jag känner mig mest svullen och har trög mage.

Hur gamla/ unga är ni?

Jag är 30+ detta är mitt och makens första barn.

Åå vad jag längtar ????

Jag är 31 snart och det är mitt tredje barn. Ja längtar och det känns som evigheter tills nästa sommar ;)
  • bullenochgrisen

Grattis!!!! Gud så kul! Jag längtar tills vi ska på första ul också! Tre veckor kvar! Vilken vecka är du i?

AnLiOt skrev 2014-11-20 19:08:05 följande:

Jag är såå lycklig!!

Idag var vi på vul och skulle se om det fanns något liv i min mage. Jag var sjukt nervös hela dagen och med tre missfall tätt i bagaget så hade jag inte stora förväntningar, trotts kraftiga gravidsymptom som illamående/kräkningar, ryggont och super ömma bröst.

Men på skärmen visade ett litet hjärta som slog och vi är till och med någon dag plus i utvecklingen. Ikväll somnar jag med ett stort leende på läpparna!!

Kram!!!

Svar på tråden Bf juli 2015