• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • chilibean
    Jejjtap skrev 2014-11-18 13:04:48 följande:

Hej!
    Jag skulle också vilja vara med, dock är det ju väldigt tidigt men skönt att få prata med några om det, då det finns massa känslor som vill ut. Såg att några av er inte har några symptom medans andra har, jag kan säga det jag mår såååå ILLA!! De är hemskt. Ringde idag och fick tid för inskrivning den 17:e december så de är en tid fram och så sa barnmorskan att beräknad dag är 16:e Juli 2015. Långt fram. Funderar på det ni skrivit med att berätta på julafton, det är ju verkligen festligt då är ju många i släkten samlade. Är ändå lite sugen på att vänta till nyår, så vi får se.

Någon som har något tips mot illamående? Barnmorskan tipsade om ingefära. Fler knep?

Hur ska man äta ingefäran? Skiva och ha i vatten? 

Jag har en hemsk illamående också och det som går ner och stannar i magen är 
    kokt potatis med coleslaw. Så tillåter jag inte mig själv att bli hungrig för då mår jag dålig...äter något litet så fort jag känner det minsta hunger. 
  • Serendipitet

Är i v. 5+1 (Jag fick 3+ på veckoindikatorn i går men 2-3 veckor dagen innan (men hcg höjs väl var tredje dag? Så är kanske inte så tillförlitligt?)) BF 20 juli

v. 5+4 eller 5+3 efter ägglossning (testade och fick glad gubbe 2 dagar denna månad). BF: 17-18 juli

v. 5+6 efter sista mensens första dag (men har 30 dagars menscykel). BF: 15 juli

Vilket stämmer? Vad ska jag räkna med? 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Jejjtap
    chilibean skrev 2014-11-18 15:16:57 följande:

Hur ska man äta ingefäran? Skiva och ha i vatten? 

Jag har en hemsk illamående också och det som går ner och stannar i magen är 

kokt potatis med coleslaw. Så tillåter jag inte mig själv att bli hungrig för då mår jag dålig...äter något litet så fort jag känner det minsta hunger. 

Hon beskrev att det fanns te eller att man kan ha detmatlagning. Då kan du ha det lite värre än mig, jag kan än så länge äta lite mer.
  • Jejjtap
    Serendipitet skrev 2014-11-18 18:03:41 följande:

Är i v. 5+1 (Jag fick 3+ på veckoindikatorn i går men 2-3 veckor dagen innan (men hcg höjs väl var tredje dag? Så är kanske inte så tillförlitligt?)) BF 20 juli

v. 5+4 eller 5+3 efter ägglossning (testade och fick glad gubbe 2 dagar denna månad). BF: 17-18 juli

v. 5+6 efter sista mensens första dag (men har 30 dagars menscykel). BF: 15 juli

Vilket stämmer? Vad ska jag räkna med? 

Jag vet inte vilket som är rätt men jag går efter sista mensens första dag.
  • Stokke

Hej,

Idag kom min chef och sa - jag hörde att du gillade vitt vin så jag köpte en Box till affärsplaneringen på torsdag.

Jaha, hur ska jag komma ifrån detta då tänker Jag. Ska jag köpa en flaska alkoholfritt och försöka skifta och fylla på mitt glas med alkoholfritt vin?

Suck vill inte berätta än. Utsökta att jag tjatar men jag orkar anser att mina kollegor inte har med detta att göra.

• Varit där
    Jejjtap skrev 2014-11-18 13:04:48 följande:

Hej!

Jag skulle också vilja vara med, dock är det ju väldigt tidigt men skönt att få prata med några om det, då det finns massa känslor som vill ut. Såg att några av er inte har några symptom medans andra har, jag kan säga det jag mår såååå ILLA!! De är hemskt. Ringde idag och fick tid för inskrivning den 17:e december så de är en tid fram och så sa barnmorskan att beräknad dag är 16:e Juli 2015. Långt fram. Funderar på det ni skrivit med att berätta på julafton, det är ju verkligen festligt då är ju många i släkten samlade. Är ändå lite sugen på att vänta till nyår, så vi får se.

Någon som har något tips mot illamående? Barnmorskan tipsade om ingefära. Fler knep?

Tips mot illamående som funkat är att små äta, citron vatten och salta kex :)
  • Stokke
    Varit där skrev 2014-11-18 18:12:17 följande:

Hej, jag gick in i v 13 idag och är beräknad den 2a juli :)

Nu fattar jag noll. Jag är i v8 och är beräknad till 7 juli?
  • Varit där

Ko[quote=74361938][quote-nick]Stokke skrev 2014-11-18 18:30:53 följande:[/quote-nick]

Nu fattar jag noll. Jag är i v8 och är beräknad till 7 juli?

[/quote

Haha såg nu att jag läst fel på juni och juli ;)

• lindavik
    Lady_SW skrev 2014-11-18 13:22:20 följande:

Lindavik - jag bor i Doha, Qatar i Mellanöstern. Ang det svaga strecket på testet så är det ju strecket som alltid ska visas även om man inte är gravid. Mitt streck är det starka... Så får anta att det menas att man är gravid

Jag har inte direkt några symtom förutom trötthet, framförallt kvällarna. Mådde illa lite grann igår, men tror det var mest trötthet och den värken jag känner i lägre magen.

Jaha, var det så du menade med strecket. Då är jag med. :) Är fortfarande nybörjare med att tyda såna där tester. Brukar som sagt köra med digitala tester. 

Vad coolt att du bor i Qatar, hur kom det sig att du flyttade dit? 

Jag har inte heller speciellt många symptom, men några; trötthet, molande värk i livmodern, ilningar i livmodertappen, rikliga flytningar, huvudvärk, ömmande bröst och bröstvårtor. 
Svar på tråden Bf juli 2015