• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Magnolia10

Då har man fått se det lilla Grynet!! Med pickande hjärta och allt! Känns helt overkligt efter så lång tid som vi kämpat! Blev dock tillbakaflyttad lite så är i v 6+5 ungefär (bf 15/7)! Vi är så lyckliga!!! Nu vill vi bara att de kommande 6 veckorna går fort!!

• Sarah1990
    Lady_SW skrev 2014-11-25 14:33:50 följande:

Konstig fundering kanske... Men håller ni in magen på dagarna? Jag är rätt liten så den syns väl annars, vill ingen ska se ännu smile1.gif är bara i v 7... Men får lite ont när jag håller in den för länge, då kommer växtvärken väldigt hårt.

Haha jag brukade göra det INNAN jag blev gravid, dela för att få bättre hållning och dels för att hålla magfläsket inne ;p

Om jag däremot försöker göra det nu får jag typ mensvärk/kramp/obehag/ont så sitter här med min jästa mage och ser antingen ut att ha gått upp 10-15 kg, blivit laktosintollerant eller svalt en 2kg påse med potatis... :'D
  • Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-25 17:43:12 följande:

Då har man fått se det lilla Grynet!! Med pickande hjärta och allt! Känns helt overkligt efter så lång tid som vi kämpat! Blev dock tillbakaflyttad lite så är i v 6+5 ungefär (bf 15/7)! Vi är så lyckliga!!! Nu vill vi bara att de kommande 6 veckorna går fort!!

Ååå vad roligt!! Grattis, längtar till på lördag då jag ska få kika vilken vecka trodde du att du var i?? Jag och min man har också försökt länge, ätit pergotime och fått ägglossningsspruta. Förra månaden trodde jag att jag var gravid, så ville inte ta några piller och grejer. Var inte gravid... Så tänkte: jaha, då går denna månad utan tur med då jag väl inte får någon ägglossning utan piller. Så vipps, vart jag gravid "all naturelle" Fattar det ibland inte, vill bara se på ultraljudet att allt är ok så vågar jag tro på det. Hehe!
  • sanara88

Hello!

Jag hade sista mensen 13/10 plussa med digitalt 13/11 1-2 veckor. Tog ett nytt idag det visa 2-3 stämmer detta? Hur hade ni räknat? Enligt min kalender är jag 6+1 BF 23/7? :)

• Lady_SW
    Ellonbellon skrev 2014-11-25 17:30:49 följande:
    Jag använder kläder så att jag kan "släppa ut den", det är väldigt obekvämt att dra in. Men jag gör det vid tillfällen då kollegor och så skulle kunna se. Är i vecka 8...
    Jag jobbar som PT och har tröjor som är rätt tighta med min logga på. Får köpa stora tröjor och köra utan logga ett tag, hoppas klienterna inte frågar varför
  • bullenochgrisen

Har haft sån svullen mage nu de senaste dagarna så idag fick jag åka och shoppa lite nya kläder. Stora pösiga tröjor ;)

• Magnolia10

Lady_SW: Den här ärtan blev till på vår sjunde eller om det var åttonde kur Pergo! Gjorde också ett uppehåll i somras för man har ju hört att det kan vara då det händer, men det gjorde det inte för oss men ni verkar ju vara ett lysande exempel på det! :) Vad

Spännande att ni ska få kika på lördag! Jag trodde att jag redan gått in i vecka 8 men blev flyttad några dagar bara. Läkaren sa v 6+6 igår fast enligt min app blev det 6+5 när jag skrev in vårt nya bf 15/7 :)

• Ellonbellon
    Lady_SW skrev 2014-11-25 16:48:52 följande:
    Jag jobbar som PT och har tröjor som är rätt tighta med min logga på. Får köpa stora tröjor och köra utan logga ett tag, hoppas klienterna inte frågar varför
    Ah, det är nog ingen klient som undrar, snarare kanske arbetsgivaren Tungan ute
  • lucylight
    sanara88 skrev 2014-11-25 16:48:09 följande:

Hello!

Jag hade sista mensen 13/10 plussa med digitalt 13/11 1-2 veckor. Tog ett nytt idag det visa 2-3 stämmer detta? Hur hade ni räknat? Enligt min kalender är jag 6+1 BF 23/7? :)

Jag fick min senaste mens 20/10 och i fredags 21/11 fick jag 3+ på digitala. 

Avvakta några dagar och ta ett nytt, det borde snart gå över till 3 + . Du kanske hade ägglossning senare än vad du trodde? :) 
  • Faer

Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???

Svar på tråden Bf juli 2015