• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • faerie
    Faer skrev 2014-11-26 15:13:45 följande:

Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???

Usch, vad jobbigt det låter, lider med dig! Är i 5+5 idag och har både idag och igår börjat känna av den där överväldigande tröttheten. Har även fortfarande en hel del molvärk. Mår illa ibland, men aldrig såpass att jag behöver spy tack o lov. 

Finns det inte någon medicin man kan ta om man mår så dåligt som du gör?
  • Magnolia10

Faer: Jag förstår PRECIS hur du har det för det är likadant för mig! Som tur är har jag varit hemma från jobbet ett par dagar pga förkylning men imorgon ska jag jobba igen och fattar inte hur jag ska klara det!? Dessutom har jag just nu helt hemsk värk i svanken/höfterna och livmodern... Kan inte påstå att jag känner mig gravid, tycker bara jag känner mig sjuk :(

• Faer
    faerie skrev 2014-11-26 15:20:33 följande:

Usch, vad jobbigt det låter, lider med dig! Är i 5+5 idag och har både idag och igår börjat känna av den där överväldigande tröttheten. Har även fortfarande en hel del molvärk. Mår illa ibland, men aldrig såpass att jag behöver spy tack o lov. 

Finns det inte någon medicin man kan ta om man mår så dåligt som du gör?

Ja det är verkligen hemskt om jag ska vara ärlig.. Haha! Min pojkvän vet nog inte riktigt vad han ska göra, han känner sig så hjälplös! Jag älskar att laga mat men har inte kunna gjort det på en veckas tid pga detta illamående.. Tröttheten har jag klarat mig utan! Hoppas du klarar dig undan illamåendet iaf :) jag tror man kan köpa några åksjuketabletter på Apoteket, men jag bor 4 mil inom närmaste apotek så jg blir lat!
  • Faer
    Magnolia10 skrev 2014-11-26 15:26:30 följande:

Faer: Jag förstår PRECIS hur du har det för det är likadant för mig! Som tur är har jag varit hemma från jobbet ett par dagar pga förkylning men imorgon ska jag jobba igen och fattar inte hur jag ska klara det!? Dessutom har jag just nu helt hemsk värk i svanken/höfterna och livmodern... Kan inte påstå att jag känner mig gravid, tycker bara jag känner mig sjuk :(

Skönt att jag inte är ensam!! Jag ha tur som pluggar just nu och jobbar så mycket jag vill och orkar.. Jobbigast av allt är jag ha väldigt fysiskt jobb (servicetekniker på elnätet och vindkraft) så jag klättrar i stolpar och upp i vindkraftverk var dag och med det låga blodsockret får jag lätt blodtrycksfall, svimmade sist jag var uppe i vindkraftverket.. Och så vill jag inte berätta för någon än! Så det är besvärligt nu :p
  • Lillafamiljefamiljen
    Faer skrev 2014-11-26 15:35:34 följande:

Ja det är verkligen hemskt om jag ska vara ärlig.. Haha!

[quote=74403029][quote-nick]Magnolia10 skrev 2014-11-26 15:26:30 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 9 (8+4) och känner mig precis som du, mest sjuk..

Har nätt och jämnt blivit av med min magkatarr när en förkylning från helvetet kom, feber, halsont, snor och hosta. Och illamående som grädde på moset :(
  • AnLiOt
    Faer skrev 2014-11-26 15:13:45 följande:

Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???

Jag har samma problem som dig med illamåendet. Har varit konstant illamående i 3 veckor och kräkts endel... :-S

Har provat Prostafen som är receptfritt på Apoteket men blev så trött av dem(rekommenderas till gravida med besvär av illamående)

Sen fick jag nya tabletter utskrivna på recept i måndags efter jag ringt min kvinnoklinik. Dom heter Legrigan comp. Funkar ganska bra men ska träffa läkare imorgon och ev diskutera en sjukskrivning. Är riktigt tufft att ha ett jobb där man springer runt och är lite stressad bland starka kemikalier och samtidigt måste kräkas titt som tätt.. :-S
  • Stokke

Jag är i v9 idag (8+1).

Jag är jätte trött på mornarna och på kvällarna. Så trött att jag mår dåligt.

Mår illa på mornarna, och på kvällarna.

Men jag klagar inte :) jag njuter av att veta att jag är gravid.

Har planerat att jobba till sista maj, vara hemma hela juni, BF 7/7.

Någon som har koll på semesterdagar? Jag får 30 dagar den 1/1. Kommer mina räknas om efter 7/7? Eller får jag 30 ändå? Får jag färre 2016? Och 2017? Min plan är att vara hemma juni 2015 till september 2016. Har en massa dagar sparade.

• lillefröe

Godmorgon allihopa  

Hur har ni det med illamåendet? Alltså vilken tid på dygnet? 

Jag mår HUR bra som helst på morgonen och känner mig som vanligt, men eftermiddagar och kvällar mår jag pyton

• MiaIa90
    lillefröe skrev 2014-11-27 10:55:05 följande:

Godmorgon allihopa smile1.gif  

Hur har ni det med illamåendet? Alltså vilken tid på dygnet? 

Jag mår HUR bra som helst på morgonen och känner mig som vanligt, men eftermiddagar och kvällar mår jag pyton smile4.gif

Hej jag mår illa dygnet runt de kommer och går ligger och trycker hela tiden men inte så jag spyr men skulle vilja göra de någon gång men är osäkert om jag kan de efter min gbp operation.
    Jag är i vecka 7 och har praktik på förskola jag vet inte hur jag ska göra klarar knappt att vara där mår mest illa på morgonen när mitt socker är nere. 
    Igår var värst av alla mornar. 
    jag mådde illa, skakade var matt i hela kroppen jippi tänkte jag lågt socker och illamående på de:(.
  • faerie

Illamåendet kommer och går i vågor, men det är inte så illa att jag spyr.

Just idag är det yrseln som är det jobbigaste. Känner mig vimmelkantig och ofokuserad. Hungern och aptiten är också helt screwed nuförtiden. Ena stunden vill jag inte äta något alls, några minuter senare är jag vrålhungrig. Haha!

Just i denna stund har jag en våg av illamående, kanske för att jag sitter och känner efter ;)

Svar på tråden Bf juli 2015