Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Det pratas väldigt mycket om oro kring för lite eller för mycket symtom/biverkningar i tråden har jag märkt (som i flera andra graviditetstrådar). Av allt jag har läst och som även barnmorskor har talat om för mig så är det helt individuellt med att en del känner mycket symptom och andra inte känner något alls. Den som inte känner kraftiga symtom behöver inte vara orolig hela tiden, oro är ju heller inget bra. Vissa har ju graviditeter som flyter på hur enkelt och smärtfritt som helst och är välmående för det mesta.
Själv är jag gravid nu i vecka 8 och veckorna har funkat bra, jag har inte haft särskilt tunga symtom hittills. Det enda jag känner är ökad hunger, trötthet och extra kissnödighet nattetid. Värk i magen har jag inte känt av så mycket alls, även om det har förekommit lite grann fort övergående, men inte varje dag, långt ifrån. Hittills har jag också varit utan illamående förutom när jag varit väldigt hungrig. Lite spända bröst titt som tätt också (men det kan jag få likväl annars också av hormoner och tid på månaden). Får se hur det fortlöper med symtom
Jag har rätt mycket molvärk i magen, ilningar och även ont i brösten. Varje dag tänker jag vid ett tillfälle att nu är det kört. Tror det är normalt att vara orolig i början. Längtar så efter att få passera vecka 12 och kunna släppa det något.
Nästa vecka börjar min hjärtutredning. Känns som ytterligare ett orosmoment. 3 dagar innan mitt läkarbesök försökte vi (första försöket att bli gravida). Och det tog sig lite oturligt egentligen. För under läkarbesöket framkommer det att mitt blåsljud har förvärrats och även ekg visade avvikelse :( Så oron finns där att läkaren inte rekommenderar mig till att fortsätta graviditeten. Ringde iallafall mvc för en inskrivningstid och fick tid den 3/12.
Känns som jag ska sprängas sönder av all oro.
Vid vilken vecka är det bäst att göra vul för att se ett pickande hjärta?