• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • hallonlakrits1
    MiaIa90 skrev 2014-11-23 20:19:24 följande:
    Efter vecka 7 sa dom till mig när ajg bokade vul för att i vecka 6börjar hjärtat att slå.
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-23 20:16:05 följande:
    Svarade på det här förut men missade det där som någon annan skribent sett med sambon, har du inte berättat för honom om graviditeten eller skrev du bara lite tokigt? Inte för att vi har med det att göra, tänkte mest om du skrivit fel.
    Jo skrev fel skulle vara berätta för sambons familj och resten av min familj efter vul någon gång. 

Tänkte väl det var något sånt. Glad
  • Magnolia10

Ja alltså den där oron över för få/för många symtom alltså! Vet inte hur många timmar jag googlat allt och det är ju bara att konstatera att alla är och känner olika! Missfallsrisken är väl densamma oavsett, men man stirrar ju upp sig för allt just nu!

Idag har jag fått äta upp mitt eget gnällande över för lite symtom! Legat däckad i soffan hela dagen totalt kräkfärdig och supertrött! Spydde "på riktigt" första gången idag och nu ångrar jag att jag klagat på att jag knappt känt nåt :)

• Serendipitet
    Magnolia10 skrev 2014-11-23 21:07:27 följande:

Ja alltså den där oron över för få/för många symtom alltså! Vet inte hur många timmar jag googlat allt och det är ju bara att konstatera att alla är och känner olika! Missfallsrisken är väl densamma oavsett, men man stirrar ju upp sig för allt just nu!

Idag har jag fått äta upp mitt eget gnällande över för lite symtom! Legat däckad i soffan hela dagen totalt kräkfärdig och supertrött! Spydde "på riktigt" första gången idag och nu ångrar jag att jag klagat på att jag knappt känt nåt :)

Ja, precis så är det. Att ha symtom är normalt och att inte ha symtom är normalt. 

Åh! Det är en stor rädsla för mig! Att börja må illa. Mådde illa och kräktes hela förra graviditeten. Hoppas att ditt snart ger med sig. Oftast brukar det ju gå över kring v.12-14. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Serendipitet
    MiaIa90 skrev 2014-11-23 20:19:24 följande:
    Efter vecka 7 sa dom till mig när ajg bokade vul för att i vecka 6börjar hjärtat att slå.
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-23 20:16:05 följande:
    Svarade på det här förut men missade det där som någon annan skribent sett med sambon, har du inte berättat för honom om graviditeten eller skrev du bara lite tokigt? Inte för att vi har med det att göra, tänkte mest om du skrivit fel.

Tack för svar :) 
    *** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Feather

Var på vul den 18 nov i 7+0, en liten böna fanns där.. Dock började jag blöda tor 20 nov i v 7+2. Och jag kan med största sannolikhet säga att jag fått genomleva mitt 4 missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er all lycka?.

• lillefröe
    Feather skrev 2014-11-24 00:15:16 följande:

Var på vul den 18 nov i 7+0, en liten böna fanns där.. Dock började jag blöda tor 20 nov i v 7+2. Och jag kan med största sannolikhet säga att jag fått genomleva mitt 4 missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er all lycka?.

men gud så tråkigt, beklagar verkligen..  

Men blödde du mycket? Jag tycker mig ha läst att det är vanligt att blöda efter vul.. 

• bullenochgrisen

Ånej :'( hoppas att blödningen var helt normal och inte missfall! Fy vilken mardröm. Jag lider verkligen med dig! :'( fortsätt kämpa!

Feather skrev 2014-11-24 00:15:16 följande:

• bullenochgrisen

Jag gick in i vecka 7 idag, ang. Symtom så kommer det och går för mig.

Ömma bröst, svullna emellanåt, humöret svajar från irriterad och krokodiltårar, lite hulkningar på tom mage annars har jag än så länge klarat mig ifrån illamående, behöver inte springa på toa så ofta då jag har ganska stor blåsa, men ökad hunger och svullen mage!

Har haft växtvärk lite då och då.

Än så länge har denna graviditet varit otroligt snäll mot mig så jag hoppas på att det fortsätter :) vul om 17 dagar tjoho!

• Feather
    lillefröe skrev 2014-11-24 00:35:27 följande:

men gud så tråkigt, beklagar verkligen..  

Men blödde du mycket? Jag tycker mig ha läst att det är vanligt att blöda efter vul.. 

bullenochgrisen skrev 2014-11-24 06:23:17 följande:

Ånej :'( hoppas att blödningen var helt normal och inte missfall! Fy vilken mardröm. Jag lider verkligen med dig! :'( fortsätt kämpa!

Tack för omtanke och tröst. På ons 26 ska jag på koll igen, så då vet jag till 100. Men alla symtom är borta så jag har tagit ut sorgen...
  • Stokke

Nej nej nej vad trist. Håller tummarna för att allt är ok. Kram

Svar på tråden Bf juli 2015