• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    Liten till skrev 2014-12-31 00:11:21 följande:

Har gjort kub idag, fick fortsätta direkt med mkp. Fick så otroligt dåliga siffror. 1:14, tror det var för downs.

Mår förjävligt just nu. Får vänta e hel vecka på svar...

Ska ni göra ett fostervattenprov?

Jag fick också låga siffror, dock över 200 så vi får inte göra fostervattenprov.
  • Jko
    Liten till skrev 2014-12-31 00:11:21 följande:

Har gjort kub idag, fick fortsätta direkt med mkp. Fick så otroligt dåliga siffror. 1:14, tror det var för downs.

Mår förjävligt just nu. Får vänta e hel vecka på svar...

Ska hålla tummarna för er att ni får ett bättre resultat på nästa test.

• Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 08:53:29 följande:

Ska ni göra ett fostervattenprov?

Jag fick också låga siffror, dock över 200 så vi får inte göra fostervattenprov.

Vi fick direkt göra ett mkp, moderkaksprov. Det är samma risker och lika säkert som fostervattenprov, men kan tas från v 11. annars hade vi varit tvungna att vänta ännu mer.
  • Stokke
    Liten till skrev 2014-12-31 09:17:10 följande:
    Vi fick direkt göra ett mkp, moderkaksprov. Det är samma risker och lika säkert som fostervattenprov, men kan tas från v 11. annars hade vi varit tvungna att vänta ännu mer.
    När får ni svaret?
  • Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 09:50:19 följande:

När får ni svaret?

Slutet på nästa vecka.
  • Stokke
    Liten till skrev 2014-12-31 09:58:18 följande:
    Slutet på nästa vecka.
    Ok, är ni lediga eller jobbar ni? Tycker själv att dagarna rusar fram när jag jobbar. Så en vecka går fort.

Har ni berättar för nära och kära att ni väntar barn?
  • Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 10:23:54 följande:

Ok, är ni lediga eller jobbar ni? Tycker själv att dagarna rusar fram när jag jobbar. Så en vecka går fort.

Jag är ledig, sambon ska jobba fre och måndag. Ja vi har berättat för alla, var på vul i v 10+4 och nu hade vi ju kommit över v 12. Fast det är både skönt och jobbigt att ha berättat. Behöver det stödet.

Här segar sig dagarna, och hade inte velat jobba ändå, med tanke på missfallsrisken så käns det inte så lockande att vara på fritids och kunna springa och leka med barnen.
  • bullenochgrisen

Jag jobbar. Tänker mer på hur jag lyfter och att inte stressa. Jobbar på demensavdelning 85% och det är riktigt tufft nu med tunga vårdtagare och för lite personal för vårdtyngden, långa korridorer att gå i och aggressiva och utåtaggerande boende. Min bm rekommendera mig att gå på havandeskapspenning två månader innan bf så då går jag väl i mitten på maj, hoppas att jag klarar av att jobba 4 månader till så jag slipper sjukskriva mig.

Stokke skrev 2014-12-31 10:23:54 följande:

• hallonlakrits1
    PatriciaJohan skrev 2014-12-27 09:48:53 följande:

några tips om hur man får ett ultra-ljud av bm? eller är det gyn akuten som gäller?

Man brukar nog bara få ett extra ul (utöver rul) om det handlar om den fysiska hälsan och extra fysiska risker, och inte pga "vanlig" oro. Däremot kan det finnas privat mottagning någonstans i närheten av där man bor som man får söka upp själv och lägga ut egna pengar för ett ul. Så gjorde vi vilket var klart värt det Glad
  • Liten till

Vi gick svar från vårt mkp igår, allt var bara bra!! Så nu är vi överlyckliga igen

Svar på tråden Bf juli 2015