Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hur mår alla nu? Jag är i vecka 13+4 och börjar må riktigt bra nu! Inget illamående och har börjat kunna gå promenader igen, som jag längtat att må som vanligt igen! Har bokat rul nu och var egentligen mening den 10 februari men är bortrest då så blev den 17 februari istället, känns som en evighet tills dess...
Hur mår alla nu? Jag är i vecka 13+4 och börjar må riktigt bra nu! Inget illamående och har börjat kunna gå promenader igen, som jag längtat att må som vanligt igen! Har bokat rul nu och var egentligen mening den 10 februari men är bortrest då så blev den 17 februari istället, känns som en evighet tills dess...
Jag är i 13+6 idag, helt sjukt med v15 i morgon!!
Jag mår bra förutom att jag fortfarande är lite trött, men det kan ju vara för att jag varit först sjuk och sedan ledig, så jag har inte varit på jobbet på en månad!
Däremot så känner jag mig lite spänd i nedre delen av magen och lite lite små värk men bara ibland. Tror (och hoppas) att det är växtvärk. Ingen annan som har så?
Jag är i vecka 13+4 idag och har i ungefär två veckor känt att det drar mycket mer i magen än tidigare. Det är mer värk än tidigare, men inte ont. Men jag tror att det är växtvärk!
Men jag är piggare och orkar mer nu, så det är jag glad för! Idag fick chefen veta också så nu är det inte längre en hemlighet :).
Har en angelsound nu och idag lyssnade jag på lilla hjärtat. :)
Kan dock fortfarande inte äta så mycket, och tycker verkligen inte om lukter från matlagning. Mår inte illa, men tycker bara att det är jätteäckligt.
Fler verkar må bättre, kul! Får passa på att önska en God fortsättning på det nya spännande året också!
Jag har inte haft det så jobbigt alls hittills under min graviditet, utan jag har kunnat vara aktiv varje dag, gå till plugget osv. Illamåendet har jag bara känt i samband med mat, inte annars. Men det är ju inte jättekul att må illa av tanken på så många maträtter. Verkligen blivit en finsmakare och "pillig" med mat.
Nu har jag precis gått in i vecka 15 (14+1)! Förra veckan var vi äntligen på rul, och ul är det häftigaste jag varit med om! Det var åter igen så otroligt häftigt att få se den lilla krabaten därinne, och nu även få se hur den rörde mycket på sig, armarna viftade osv.
Det såg bra ut, och bm flyttade "fram" bf så nu är det 5/7. Gjorde även kubtestet som gick bra och det visade 1:13000 så risken ska vara mycket låg.
Som jag längtar till nästa rul i februari!
Magen har börjat visa sig allt mer nu också, visst har jag en lite framträdande bula där nu..
Däremot så känner jag mig lite spänd i nedre delen av magen och lite lite små värk men bara ibland. Tror (och hoppas) att det är växtvärk. Ingen annan som har så?
Hej, allihop! Den här tråden har länge varit som min favorit, men minns inte alls om jag skrivit i den tidigare? Det är alltid trevligt att prata med andra gravida och speciellt om man har BF samma månad! Idag har jag gått 12 fulla veckor. Ska på inskrivning på torsdag! Hur mår ni alla, eller hur har ni mått?
Hej, allihop! Den här tråden har länge varit som min favorit, men minns inte alls om jag skrivit i den tidigare? Det är alltid trevligt att prata med andra gravida och speciellt om man har BF samma månad! Idag har jag gått 12 fulla veckor. Ska på inskrivning på torsdag! Hur mår ni alla, eller hur har ni mått?
Nu har jag inte vart inne här på länge ser jag, var hemma över jul och nyår och vart väldigt upptagen. Vi berättade också på julafton. Jag gjorde egna t-shirts personliga texter på och gav på julafton. (Bifogar en bild) Alla blev överlyckliga, det var så kul att se minerna.
Vi ska göra kub på tisdag, bor utomlands så vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Vet inte om set är gjort på samma test. Lite nervös är man ju!
Håller tummarna för er som inte fick lysande resultat på kub! Försök tänka positivt, tror det kan påverka fostret i rätt riktning. Inte lätt såklart :-/