• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • asdqwe

En tredjedel gillar sex och njuter av det på samma sätt dom män, en tredjedel tycker om sex lite grann men får inte orgasm. Den sista tredjedelen har inget utbyte alls av sex (frigida) utan ser det bara som ett nödvändigt ont för att bli gravid eller för att behålla en man i en relation.

• Fennyxx

Bara för att kvinnor inte gillar varan köpesex lika mycket som killar betyder det inte att de inte gillar sex som i njutning mellan två personer. Tjejer vill ha sex, inte bli konsumerade.

• Anonym (Fröj)
    asdqwe skrev 2015-04-10 23:07:02 följande:

En tredjedel gillar sex och njuter av det på samma sätt dom män, en tredjedel tycker om sex lite grann men får inte orgasm. Den sista tredjedelen har inget utbyte alls av sex (frigida) utan ser det bara som ett nödvändigt ont för att bli gravid eller för att behålla en man i en relation.

Om det är precis 1/3, 1/3, 1/3 är oklart, men annars har du så förbaskat rätt! 

1/5, 2/5, 2/5 skulle jag tro är rimligare.

• Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-04-10 22:08:25 följande:
    oj. glömde att man inte ska argumentera med ett dumhuvud, folk märker kanske inte skillnaden...
    Kommentarena till min tråd handlar hela tiden om att jag har fel. Men ingen har lyckats förklara varför det är män, inte kvinnor, som köper sex och kvinnor som säljer. Eller varför ingen kvinna som blir erbjuden sex på gatan nappar och fler än hälften av männen tackar ja.
    Eller varför det inte finns motsvarigheter till crousing hos hetrosexuella, eller varför en man som jag existerar överhuvudtaget. Allt det där kan omöjligen bero på min fruktansvärda personlighet. Jag tror att svaret är enkelt, kvinnor gillar inte sex! Punkt!
    Män säljer sex i stor utsträckning fast de säljer till andra män, fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten, fattiga män som inte är tillräckligt unga för att några sexköpare vill köpa sex av dem arbetar istället svart för låg timbetalning på byggen, i fabriker som tillverkar piratkopior..
  • asdqwe
    Anonym (78) skrev 2015-04-11 10:36:00 följande:
    Män säljer sex i stor utsträckning fast de säljer till andra män, fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten, fattiga män som inte är tillräckligt unga för att några sexköpare vill köpa sex av dem arbetar istället svart för låg timbetalning på byggen, i fabriker som tillverkar piratkopior..
    Vadå "fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten"? Låter som vanligt som att det ensidigt är männen som är skurkarna. I verkligheten är det många kvinnor som ligger bakom människohandeln och i många länder kvinnor i majoritet bland dem som döms för trafficking.
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2009/02/13/175706/index.xml
    Genusnytt tog upp detta en gång i tiden.
    genusnytt.wordpress.com/2009/02/13/brottslingar-inom-trafficking-ar-ofta-kvinnor/

Fast frågan gällde ju egentligen varför män är mer intresserade av att köpa sex än kvinnor om båda könen nu skulle ha lika stark sexdrift.
  • asdqwe
    Anonym (Fröj) skrev 2015-04-11 01:48:08 följande:
    Om det är precis 1/3, 1/3, 1/3 är oklart, men annars har du så förbaskat rätt! 

1/5, 2/5, 2/5 skulle jag tro är rimligare.

Jag tog uppgifterna lite fritt ur minnet baserat på vad jag läste i någon bok för ett tag sedan. Fördelningen var inte exakt jämt fördelat i tre lika i tredjedelar, men nära på. Boken var visserligen skriven på sjuttiotalet och inställngen till sex har ju ändrats en del sen dess i vissa aspekter, iallafall hur man resonerar om kvinnlig sexualitet. Idag använder man väl tex inte ordet frigid som benämning av kvinnor utan sexdrift?
  • Anonym (78)
    asdqwe skrev 2015-04-11 17:14:08 följande:
    Vadå "fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten"? Låter som vanligt som att det ensidigt är männen som är skurkarna. I verkligheten är det många kvinnor som ligger bakom människohandeln och i många länder kvinnor i majoritet bland dem som döms för trafficking.
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2009/02/13/175706...
    Genusnytt tog upp detta en gång i tiden.
    genusnytt.wordpress.com/2009/02/13/brottsling.../

Fast frågan gällde ju egentligen varför män är mer intresserade av att köpa sex än kvinnor om båda könen nu skulle ha lika stark sexdrift.
    Att kvinnor skulle vara mindre intresserade är för att kostnaden skulle bli så enormt dyr med tanke på att kvinnor har en längre uppvärmningsfas och alltså inte har något utbyte av en halvtimme i en gränd med rumänsk fattig man söm säljer sex mot en vägg skulle vara ungefär lika upphetsande som en gynundrsökning precis lika upphetsande som det är för de kvinnliga prostituerade.
  • Lilje

Är mannen kass i sängen tröttnar jag och tappar intresset, det är helt sant. Men om han som min nuvarande vet vad han håller på med är det inget jag hellre gör än att hoppa i säng ned honom. Ofta och länge, även efter flera års förhållande.

Barn och villa och ring är inget jag önskar mig dock, har redan dom barnen jag vill ha och trivs jättebra som särbo.

• RasseNasse

Jag tror ATT det finns en hel del kvinnor som gillar sex. De är i minoritet, i alla fall om man väger in hela baletten ( sex / förhållande / familj / barn / äktenskap / sambo-förhållande, älskare, pappa osv.).  Tyvärr är så många uppfostrade eller självlärda in i en relations-fientlig position. Naturligtvis skulle jag inte stanna en enda minut hos en kvinna som krävde "någonting" som ersättning för sex, därmed blir allt snack om städning, disk och tvätt bara svepskäl för att legitimera prostitution. Om man inte som kompisar kan upprätthålla någon sorts jämlikhet v.b. dessa sysslor, så kommer kompisskapet att knaka. Man blir dock inte mer eller mindre kåt av detta, om man inte har mycket underliga fetisher.

Men, det finns aldeles för många kvinnor som uppfostrats i att tro att om det bara är städat och diskat, så borde man lägga upp sig. Det fungerar inte så. Utom i FI.

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!