• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2014-12-16 15:37:16 följande:

Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...

Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!

Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.

Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.

Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.

Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!

Men ge dig! Inse att du tänker fel! Nu känner ju inte jag dig så jag kan inte säga vad du gör fel men nåt gör du fel. Och jag tror inte det handlar om utseende eller personlighet utan nåt annat. Det är du som gör fel, inte alla andra kvinnor det är fel på. Det blir lite som galningen som tror han är karl den tolfte och tycker alla andra är sinnessjuka som inte fattar det.
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2014-12-16 15:37:16 följande:
    Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...
    Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!
    Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.
    Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.
    Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.
    Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!
    Menar du att du träffat 8 kvinnor några få gånger och 1 har efter att du bönat och bett haft sex med dig, eller menar du att du haft relation med 8 kvinnor och 7 av dem inte var intresserade av sex?
  • Anonym (SK)

Snacka om generalisering.

Jag är kvinna, har fött 3 barn och ÄLSKAR sex. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Så det så.

• Pentra

TS måste väl ändå tala i nattmössan? Inte heller baserar han sitt konstaterande på någon direkt vittgående och undersökande statistik precis. ... Även jag är en i den omfattande skaran av tjejer som INTE blivit mindre kåt med åren. Jag kan bli kåt vid de mest konstiga och ibl opassande tillfällen. :-/ Som t.ex. när jag är hos tandläkaren, befinner mig i möte på jobbet, är ute och handlar eller när jag kör bil. För inte så länge sedan var jag tvungen att smita iväg i en mötespaus på jobbet och ge mig själv en förlösande orgasm. Det lugnade iaf för stunden, men sedan så återkom kåtheten än värre. Inte sällan vaknar jag upp ur min sömn och är kåt, och det har även hänt att jag vaknat på natten och varit kåtvåt ända ner till knäna. Härom veckan så var jag tvungen att knipa ena handen högt upp mellan låren för att lugna klittan då jag körde bilen hem från jobbet. ... Jag rekommenderar TS starkt att vidga undersökningsfältet ordentligt och gå långt utanför den egna bubblan som han själv befinner sig i. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Hawtan

Hmm...undantaget som bekräftar...?

En man frågar 100 kvinnor om sex:

En kvinna frågar 100 män om sex:

Kvinnor gillar sex?

Nej, naturligtvis inte!

Det är fortfarande något som kvinnor har för att vinna något annat!

• sextiotalist
    Hawtan skrev 2014-12-28 04:45:53 följande:

Hmm...undantaget som bekräftar...?

En man frågar 100 kvinnor om sex:

En kvinna frågar 100 män om sex:

Kvinnor gillar sex?

Nej, naturligtvis inte!

Det är fortfarande något som kvinnor har för att vinna något annat!

är du läskunnig.

Ok, kvinnor gillar inte sex med vilken man som helst, Men det finns uppenbarligen män som är så desperata att de,har sex med vem som helst,
  • Anonym (Japp)
    Hawtan skrev 2014-12-28 08:20:48 följande:

Vilket skulle bevisas!

Som sagt, om du vill ha till en riktig förändring hos dig själv så gå till en psykolog eller nåt. Ingen som helst mening med att sitta o generalisera om kvinnor när det är hos dig det ligger.

Böna o be om sex? Låter som du är kvar i tonårsstadiet eller nåt ditåt. Bara det att du inte bemöter inlägg som antyder att det handlar om dig säger ju något. Eller, starta en ny tråd om hur omöjliga kvinnor är (medan du gör allt rätt?).
  • Anonym (till viss del)

Jag håller med TS till viss del. Jag är man och 45 år gammal. Jag har tre långa förhållanden bakom mig där kvinnan tappat lusten för sex. Jag kanske är usel i sängen, visst. Men jag känner många män som lever i princip celibat eftersom deras fru/sambo inte vill ha sex. De i sin tur känner många där frun tappat lusten.

Jag känner faktiskt bara en enda kvinna som säger att hon är matt för att partnern tappat lusten, och hon är lesbisk.

Jag har hållit mig i form genom alla år, jobbat lagom mycket, tjänat mycket, trott på jämlikhet gällande barn och hem, låtit henne fått sin egen tid, bjudit på weekends här och där, aldrig glömt en årsdag eller födelsedag, osv. Efter något år rinner sexet ut i sanden lika väl. Den i mitten av mina tre långa förhållanden fick efter fem år en sjuhelvetes lust. Det skulle knullas två ggr per dag. En gång skickade hon till och med ner min mamma till affären efter något, och det var för att hon skulle kunna dra ner byxorna och ställa sig på alla fyra. Detta var för att vi bestämt att försöka få barn, när det var ett plus på stickan tappades lusten helt igen.

Det finns ett citat som snurrar på FB "Agera i hela förhållandet som du gjorde i början, och det kommer inte bli något slut på förhållandet". Det har jag gjort, men av någon orsak är det sexlivet som tas bort. Men inte av mig.

Det finns en vetenskaplig undersökning (som jag just nu inte hittar länken till) där kvinnor över hela världen i alla kulturer får svara på frågan när de åtrår sina män mest, och svaret är entydigt att de gör det när han inte är hemma. 

• sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 12:22:10 följande:

Jag håller med TS till viss del. Jag är man och 45 år gammal. Jag har tre långa förhållanden bakom mig där kvinnan tappat lusten för sex. Jag kanske är usel i sängen, visst. Men jag känner många män som lever i princip celibat eftersom deras fru/sambo inte vill ha sex. De i sin tur känner många där frun tappat lusten.

Jag känner faktiskt bara en enda kvinna som säger att hon är matt för att partnern tappat lusten, och hon är lesbisk.

Jag har hållit mig i form genom alla år, jobbat lagom mycket, tjänat mycket, trott på jämlikhet gällande barn och hem, låtit henne fått sin egen tid, bjudit på weekends här och där, aldrig glömt en årsdag eller födelsedag, osv. Efter något år rinner sexet ut i sanden lika väl. Den i mitten av mina tre långa förhållanden fick efter fem år en sjuhelvetes lust. Det skulle knullas två ggr per dag. En gång skickade hon till och med ner min mamma till affären efter något, och det var för att hon skulle kunna dra ner byxorna och ställa sig på alla fyra. Detta var för att vi bestämt att försöka få barn, när det var ett plus på stickan tappades lusten helt igen.

Det finns ett citat som snurrar på FB "Agera i hela förhållandet som du gjorde i början, och det kommer inte bli något slut på förhållandet". Det har jag gjort, men av någon orsak är det sexlivet som tas bort. Men inte av mig.

Det finns en vetenskaplig undersökning (som jag just nu inte hittar länken till) där kvinnor över hela världen i alla kulturer får svara på frågan när de åtrår sina män mest, och svaret är entydigt att de gör det när han inte är hemma. 

vi lever tydligen i olika världar, 50+ och har en låg sexdrift, men jag gillar att ha sex med min sambo. Men inte med någon annan.

Mina väninnor har också ett sexliv. Med sina män/sambos.

För mig har sex och känslor ett stort samband. Inga känslor, inget sex.

Min sambo är snart 60 och lever inte i celibat. Jag råkar veta att hans pappa, 80+ fortfarande har ett sexliv med sin hustru sedan ungefär 40 år tillbaka (tips kvinnor emellan när man kommit in i menopausen)
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!