Har gjort det skrev 2015-04-28 14:45:14 följande:
Du har helt rätt i att våra erfarenheter skiljer sig åt och att jag inte kan vetenskapligt bevisa det jag påstår. Det jag reagerade mot var när du påstod att 99% skulle tycka som du. Det tror jag är fel baserat på mina egna erfarenheter.
Vi har tagit upp det baserat på att det verkar vara en myt i stor uträckning och att dom män som har det så antingen har sig själva att skylla i nån mening eller har en relation som inte fungerar särskilt bra.
Jag tror definitivt inte att kvinnor skulle ha lägre sexdrift som du antyder. Bara på den här siten har jag läst flera kvinnor beklaga sig över att deras gubbar hellre meckar med bilen eller spelar dataspel eller går ut med polarna eller vad det är än att ha sex med henne och dessutom flera i det verkliga livet.
Senast häromdan sa två kvinnor halvt på skämt, halvt på allvar: fan man kanske skulle ragga upp en 25-åring så man får till det nån gång, Min gubbe e ju seg som sirap. Man får ju aldrig ut han ur garaget hur mycket man än tjatar.
Jag påstod inte att 99% skulle tycka som jag. Jag påstod att 99% skulle hålla med om att deras kvinnliga partner inte är lika intresserad av sex efter 2-3 år i förhållande som de var i början.
Sedan kan man förklara den minskade lusten med mängder av teorier som tex förälskelse som går över osv. Jag är dock övertygad om att det finns fler förklaringar än att just förälskelsen går över.
Jag är också övertygad om att männens sexlust är mer statisk och inte lika hårt kopplad till just förälskelse. Dvs, när kaninfasen är över och saker återgår till sin sanna natur så är TROLIGTVIS skillnaden i minskad sexlust större hos kvinnorna än männen.
En man är nog generellt sätt relativt jämnt kåt över tiden medans en kvinnas lust i mycket större omfattning är situationsberoende.
Jag påstår inte alls att kvinnor har lägre sexdrift. Den kan säkerligen vara lika stor eller tom större än männens beroende på situation. Det verkar i alla fall så på de manliga bekantar jag har som för tillfället "dejtar". Det är absolut ingen brist på sexlust hos dessa kvinnorna.