• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Kul läsning)

Spelet av Neil Strauss är en väldigt intressant läsningsupplevelse. Även om jag kanske inte helt stöder metoder och tillvägagångssätt alla gånger är den väldigt underhållande. Vem vet, du kanske lär dig något, den lär ju knappast skada i ditt fall i alla fall.

• Anonym (Noir)
    alltvarupptaget skrev 2014-12-02 21:38:28 följande:

Tycker ditt inlägg är fruktansvärt dumt. Vad vet du om vad vi kvinnor gillar? Tror du att vi alla är likadana? Om du har problem med kvinnor som inte vill ha sex så är det nog dig det är fel på. Jag älskar sex och kommer nog alltid göra det, pojkvännen däremot tycker inte att det är en lika stor grej. ALLA ÄR INTE LIKADANA. PUNKT

• Anonym (Agree.)
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Håller med. Eller gör jag det?
  • Mrs Okänd
    Hawtan skrev 2015-04-13 21:32:28 följande:
    Gå ut på stan och fråga valfri man om han har för mycket eller för lite sex. Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till valfri kvinna. Gissa svaret.
    Fråga hundra män om de föredrar en ung eller äldre kvinna i sängen, Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till hundra kvinnor om män. Gissa svaret.
    Ställ en man i baren klockan 04: 00 på en nattklubb. Kolla om han står kvar ensam vid stägning kl 05:00. Gissa svaret.
    Gör samma sak med en kvinna. Gissa svaret.
    Jag har som tidigare nämts varit tillsammans med 7 flickvänner i mitt liiv. Om jag frågade efter sex i genomsnitt en gång i veckan, lågt räknat och sannolikt inte extremt, Och jag i genomsnitt var tillsamman med var och en i ett år, lågt räknat. Så har jag velat ha sex 7*7*52=2548ggr och fått ja en (1) gång.
    Fråga mig om jag tror att kvinnor gillar sex. Gissa svaret.

Detta säger ju mer om hur män verkar vara än hur kvinnor är. Jag tror också att många män inte är tillräckligt bra i sängen för att det ska vara värt att ha sex med dem. Och att män inte har så höga krav på sex gör också att det inte utvecklas.
  • Anonym (skeptisk)

Min erfarenhet är att kvinnor generellt inte har samma "driv" och intresse för sex som killar. Därmot verkar den skillnad en på individnivå vara större mellan tjejerna.

Vissa gillar sex mycket..

• Johan70

TS driver en tes med dåligt underbyggt argument. Bara för att kvinnor inte söker sex med andra lika mycket som män kanske gör, behöver det inte innebära att de har mindre eller rent av obefintlig sexdrift.

• P3pz

TS måste ju skämta.. Förvånad
    Sist jag tittade så var jag kvinna och det där stämmer inte alls på mig. 
    Att vissa kvinnor kanske inte gillar sex är en sak, men dra inte alla över en kant. För precis så som det är hos männen, så finns det kåta och mindre kåta människor. 

Jag skulle då aldrig i hela mitt liv vilja ingå i ett förhållande där man inte har sex och skulle min partner sluta ha sex med mig "bara för att" då hade jag lämnat det förhållandet. Jag hade då inte kunnat leva utan sex, det är något av det bästa som finns och frågar man mig så ska det vara mycket sex i ett förhållande, och då menar jag inte korta sexakter på 5-10 min utan längre och gärna flera gånger om dagen. 

• Majken

Det var det dummaste jag läst på länge??
    Jag är 47 år och har hängt ihop med min äkta hälft i 20 år i sommar och jag är fortfarande både tokkär i honom och kåt på honom! Vi har ett sexliv som går upp och ner (dock mest upp) som för de allra flesta, men i grunden har vi en stor sexlust och vilja och vi tar initiativ till vårt sex båda två!
    Jag vet att vi kommer fortsätta med det så länge vi båda har förmågan - just för att vi båda VILL!! ð???

• MognadenKommerFörst

[quote=75154876][quote-nick]Hawtan skrev 2015-04-13 21:32:28 följande:[/quot]Gå ut på stan och fråga valfri man om han har för mycket eller för lite sex. Gissa svaret.

Ställ samma fråga till valfri kvinna. Gissa svaret.

Fråga hundra män om de föredrar en ung eller äldre kvinna i sängen, Gissa svaret.

Ställ samma fråga till hundra kvinnor om män. Gissa svaret.

Ställ en man i baren klockan 04: 00 på en nattklubb. Kolla om han står kvar ensam vid stägning kl 05:00. Gissa svaret.

Gör samma sak med en kvinna. Gissa svaret.

Jag har som tidigare nämts varit tillsammans med 7 flickvänner i mitt liiv. Om jag frågade efter sex i genomsnitt en gång i veckan, lågt räknat och sannolikt inte extremt, Och jag i genomsnitt var tillsamman med var och en i ett år, lågt räknat. Så har jag velat ha sex 7*7*52=2548ggr och fått ja en (1) gång.

Fråga mig om jag tror att kvinnor gillar sex. Gissa svaret.[/quote]

Snacka om att du drar alla tjejer över en kant och männen över den andra kanten for that matter.

Jag är en man som inte har någon sexliv alls för att jag vill lära känna en kvinna som är värd att kämpa för.

Det finns en kvinna som gillar mig och som vill ha sex med mig, men jag vill inte ha sex med henne för att jag är ute efter kärleken och att du tror på dina egna trångsynta tankar så kommer du aldrig att förstå dig på hur verkligheten verkligen ser ut. Du är så himla trångsynt att du har hamnat och låst in dig själv i en liten bur.

Jag skulle aldrig "gissa svaren" för att alla vi människor är individuella med olika personligheter.

Så försök att känna hundra personer innan du skriver något så absurt och bisarr.

Jag tycker synd om dig att du levwr i en isolerad bur.

• Anonym (missmiss)

Hahahaha.... Herregud, du är ju bara så korkad och patetisk så man inte kan göra annat än skratta. Din stackare... Jag förstår att du nånstans har fastnat i den där inställningen för uppenbarligen är du så ruskigt dålig i sängen och på att bemöta kvinnor så resultatet kan förmodligen inte bli nåt annat. Dom vill helt enkelt inte ligga med dig. Felet ligger till helt uppenbart till 99% hos dig själv. Jag LOVAR dig att dom flesta kvinnor är lika kåta och har lika stor sexlust om bara männen är ödmjuka nog att intressera sig för hur kvinnors sexualitet fungerar. Men det är oftast för krångligt och jobbigt för många män så då skuldbelägger man kvinnan istället och så vips är det hennes fel att sexlivet är dåligt eller obefintligt.

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!