• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Hawtan

Ja och så börjar det om. Kvinnor vill inte ha sex med mig för att jag är dålig i sängen!?

Hur i h-vete ska jag kunna vara dålig i sängen om jag aldrig har försökt???

Man kan bara misslyckas eller inse att man är dålig om man försöker. Men, det är ju det jag inte har! Eftersom de kvinnor jag träffar inte vill ha sex för att de helt enkelt inte gillar sex!

Sex är inte intressant för mjoriteten av kvinnor! Det är det enda jag förmedlar, men de som kommenterar min tråd försöker hela tiden få det till att alla kvinnors ointresse för sex utan större anledning än just bara sex, beror på mig?! Otroligt! Vilken makt som tillskrivs mig!

Tack!

Men inget har ändrars! Kvinnor har sex i utbyte mot något annat. Inte bara sex!

• Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-04-13 21:32:28 följande:
    Gå ut på stan och fråga valfri man om han har för mycket eller för lite sex. Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till valfri kvinna. Gissa svaret.
    Fråga hundra män om de föredrar en ung eller äldre kvinna i sängen, Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till hundra kvinnor om män. Gissa svaret.
    Ställ en man i baren klockan 04: 00 på en nattklubb. Kolla om han står kvar ensam vid stägning kl 05:00. Gissa svaret.
    Gör samma sak med en kvinna. Gissa svaret.
    Jag har som tidigare nämts varit tillsammans med 7 flickvänner i mitt liiv. Om jag frågade efter sex i genomsnitt en gång i veckan, lågt räknat och sannolikt inte extremt, Och jag i genomsnitt var tillsamman med var och en i ett år, lågt räknat. Så har jag velat ha sex 7*7*52=2548ggr och fått ja en (1) gång.
    Fråga mig om jag tror att kvinnor gillar sex. Gissa svaret.
    Du har alltså haft 7 förhållanden som varit mer än några månader och frågat dessa kvinnor en gång per vecka om de vill ha sex med, en av alla dessa 7 flickvänner sa ja 1 gång är detta korrekt och visste flickvännerna att de var i en relation med dig eller trodde de bara att de var tjejkompisar till dig som de gjorde trevliga saker med?
  • Anonym (Fröj)

Hawtan, det är klart ingen kan veta hur du är i sängen (varken du eller någon annan) om du aldrig fått komma till och prova ut det och fått feedback. Fundera på vad du kan erbjuda i gengäld - There is no such thing as a free lunch är en realitet som män med få undantag måste underkasta sig om de vill komma nära.

• Har gjort det
    Hawtan skrev 2015-04-27 22:17:03 följande:

Ja och så börjar det om. Kvinnor vill inte ha sex med mig för att jag är dålig i sängen!?

Hur i h-vete ska jag kunna vara dålig i sängen om jag aldrig har försökt???

Man kan bara misslyckas eller inse att man är dålig om man försöker. Men, det är ju det jag inte har! Eftersom de kvinnor jag träffar inte vill ha sex för att de helt enkelt inte gillar sex!

Sex är inte intressant för mjoriteten av kvinnor! Det är det enda jag förmedlar, men de som kommenterar min tråd försöker hela tiden få det till att alla kvinnors ointresse för sex utan större anledning än just bara sex, beror på mig?! Otroligt! Vilken makt som tillskrivs mig!

Tack!

Men inget har ändrars! Kvinnor har sex i utbyte mot något annat. Inte bara sex!

Kan du inte bara inse att du har fel? Du har lixom hela verkligheten emot dig! Sex ÄR intressant för den stora majoriten av kvinnor vilket bevisas om och och om igen på denna sajt och även såklart i verkligheten. Vad kräver du för bevis? Massor av kvinnor bara på den här sajten har talat om att dom älskar sex utan nån slags ondsint hake.

Jag känner inte dig, jag vet inte vad du gör för fel men att försöka kämpa emot verkligheten är dömt att misslyckats för vet du varför? Verkligheten vinner alltid. 
  • Anonym (Skit i förhållande)

TS är kanske lite pessimistisk och naiv men jag tycker trots allt att det finns en poäng. Min erfarenhet (samt flera manliga vänners uttalanden) är att kvinnors lust ändras mer eller mindre kraftig in i ett förhållande, alltid till det sämre.

Just detta kanske TS tolkar som om att sex endast är ett redskap för att snärja en man men där håller jag inte med. Däremot så kvarstår det faktum att väldigt många kvinnor "tappar lust" och sexuellt engagemang en tid in i ett förhållande.

Just förälskelse-fasen är givetvis en rimlig förklaring men jag tror det finns mer än så bakom detta. Min uppfattning är att kvinnor, i större utsträckning än män, tappar sexuell attraktion mot sin partner i ett långvarigt förhållande.
    Kvinnors sexlust verkar vara mycket mer ömtålig än killars.

Detta handlar så klart inte om att dessa kvinnor inte gillar sex, de gillar bara inte sex så mycket med just den personen de är i ett förhållande med för tillfället.

Ett tydligt mönster som jag bevittnat vid flertalet tillfällen (både i egna relationer och i vänners relationer) där kvinnans sexlust minskas är:

1. Inled ett "seriöst förhållande" där din kärlek till kvinnan blir tydlig och stark. Visar du tydligt att hon är den enda för dig så tappar hon lust.

2. Bygga bo. Genom att flytta ihop så förstärks "vi-känslan". Ännu mera trygghet och vardagsliv dämpar lusten ytterligare.

3. Skaffa barn. Här börjar de riktiga problemen för många relationer.

TS - Om du vill uppleva passionerad sex med kvinnor (och om du har ett hyfsat utseende och social förmåga) så ska du nöja dig med att dejta.
    Jag har ett antal killkompisar mellan 30-40 som nyligen avslutat långa relationer och börjat testa dejting (de använder olika sidor på nätet, appar och till viss del krogen). Fy satan vad de får ligga! Jag är helt förbluffad över att de faktiskt har ett bättre sexliv som singlar än som långvariga sambos.

• Har gjort det
    Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-28 09:58:20 följande:

TS är kanske lite pessimistisk och naiv men jag tycker trots allt att det finns en poäng. Min erfarenhet (samt flera manliga vänners uttalanden) är att kvinnors lust ändras mer eller mindre kraftig in i ett förhållande, alltid till det sämre.

Just detta kanske TS tolkar som om att sex endast är ett redskap för att snärja en man men där håller jag inte med. Däremot så kvarstår det faktum att väldigt många kvinnor "tappar lust" och sexuellt engagemang en tid in i ett förhållande.

Just förälskelse-fasen är givetvis en rimlig förklaring men jag tror det finns mer än så bakom detta. Min uppfattning är att kvinnor, i större utsträckning än män, tappar sexuell attraktion mot sin partner i ett långvarigt förhållande.
    Kvinnors sexlust verkar vara mycket mer ömtålig än killars.

Detta handlar så klart inte om att dessa kvinnor inte gillar sex, de gillar bara inte sex så mycket med just den personen de är i ett förhållande med för tillfället.

Ett tydligt mönster som jag bevittnat vid flertalet tillfällen (både i egna relationer och i vänners relationer) där kvinnans sexlust minskas är:

1. Inled ett "seriöst förhållande" där din kärlek till kvinnan blir tydlig och stark. Visar du tydligt att hon är den enda för dig så tappar hon lust.

2. Bygga bo. Genom att flytta ihop så förstärks "vi-känslan". Ännu mera trygghet och vardagsliv dämpar lusten ytterligare.

3. Skaffa barn. Här börjar de riktiga problemen för många relationer.

TS - Om du vill uppleva passionerad sex med kvinnor (och om du har ett hyfsat utseende och social förmåga) så ska du nöja dig med att dejta.
    Jag har ett antal killkompisar mellan 30-40 som nyligen avslutat långa relationer och börjat testa dejting (de använder olika sidor på nätet, appar och till viss del krogen). Fy satan vad de får ligga! Jag är helt förbluffad över att de faktiskt har ett bättre sexliv som singlar än som långvariga sambos.

Du lägger hela skulden på kvinnorna vilket jag tror är fel. Många, många män som jag känner tar sina kvinnor för givna och går upp i vikt och sköter inte om sig själva en bit in i ett förhållande. Det tror jag är en stor förklaring till kvinnors "minskade lust". Många svenska män ser helt enkelt för djävliga ut.

• Anonym (Skit i förhållande)
    Har gjort det skrev 2015-04-28 10:05:37 följande:
    Du lägger hela skulden på kvinnorna vilket jag tror är fel. Många, många män som jag känner tar sina kvinnor för givna och går upp i vikt och sköter inte om sig själva en bit in i ett förhållande. Det tror jag är en stor förklaring till kvinnors "minskade lust". Många svenska män ser helt enkelt för djävliga ut.
    Jag lägger absolut inte hela skulden på kvinnorna. Jag är väl medveten om att många män i allra högsta grad bidrar till detta i ett förhållande. Det gäller dock inte mig och de vänner jag tänker på i detta fall.

Min poäng är att detta inträffar för eller senare i vilket fall. Det handlar inte om utseende (vilket inte är en dominant drivkraft för kvinnlig sexlust).
  • Anonym (förklaring)

Det skall erkännas att jag inte orkat läsa alla inlägg i tråden, så möjligen har någon annan redan varit inne på följande:

För att förstå varför kvinnor och män reagerar som de gör när det handlar om sexuella relationer behöver man förstå drivkraften bakom. Rent biologiskt sammankopplar vårt primitiva undermedvetna sex med fortplantning, det sexuella samlivet mellan man och kvinna är främst till för att föra våra gener vidare. Så låt oss då titta närmare på detta.

En man producerar miljontals könsceller per dag. Skulle någon av dessa befrukta någon leder detta inte till någon direkt fysisk påverkan för mannen. Han förlorar ingen fitness* över detta, och kan fortsätta para sig hur många gånger som helst och få nya barn med nya partners utan problem.

En kvinna producerar en könscell i månaden, lite drygt. Skulle den bli befruktad leder detta till först nio månaders graviditet (som ofta innebär en stor påfrestning för hennes kropp) då hon inte kan befruktas av någon annan partner, sedan till en smärtsam födsel (som innebär ännu större påfrestning, både för henne och för barnet), slutligen till en period då ny befruktning ej är möjlig (då hon ammar).

Vad säger detta oss? Jo, att en man investerar väldigt lite av sig själv i att producera avkomma, medan kvinnan investerar väldigt mycket. Detta gör att en man (eftersom han inte har något att förlora) för att maximera sin fitness* snabbt bör försöka träffa en ny partner att befrukta. En kvinna investerar väldigt mycket av sig själv i avkomman, och bör således se till att skaffa barn (dvs ha sex) med "den rätte". Skulle hon bli gravid med en "suboptimal" man har hon investerat mycket i onödan och hennes fitness* sjunker. Här har ni förklaringen till varför män och kvinnor rent generellt har olika inställning till sexuella relationer. Det i sig säger inget om sexdriften (som är väldigt individuell), men det förklarar en del av trådstartarens teorier om varför männen står och stampar i baren kl. 4.00.

*Biologisk fitness är ett begrepp som förklaras här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fitness_%28biologi%29

• Har gjort det
    Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-28 10:28:40 följande:
    Jag lägger absolut inte hela skulden på kvinnorna. Jag är väl medveten om att många män i allra högsta grad bidrar till detta i ett förhållande. Det gäller dock inte mig och de vänner jag tänker på i detta fall.

Min poäng är att detta inträffar för eller senare i vilket fall. Det handlar inte om utseende (vilket inte är en dominant drivkraft för kvinnlig sexlust).
    Det stämmer inte alls på mig och min umgängeskrets. Eller rättare sagt, det stämmer om förhållandet är dåligt. Om förhållandet är bra däremot så fortsätter man att ha bra sex år efter år. Kvinnor är dock mycket mer känsliga och sexlusten går ner om förhållandet är dåligt. Detsamma verkar inte gälla män av någon anledning. Kanske kan förklara varför så många kvinnor är otrogna?
  • Anonym (skeptisk)
    Har gjort det skrev 2015-04-28 10:05:37 följande:

Jag vet inte om han la all skuld på kvinnorna. Snarare bekräftar väl du vad han skriver med att kvinnor generellt är lite känsligare?

De flesta karlar blir ju inte mindre kåta för att frugan lägger på 10 kg och blir rynkigare och får dubbelhaka. Man kanske tycker att hon blir fulare och att hon bord rycka upp sig, men man vill ju fortfarande ha sex..
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!