• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Japp)

Undrar om inte TS kan ha asperger, med tanke på en del saker. Fundersam. Du borde kolla upp det TS!

• sextiotalist
    Hawtan skrev 2015-01-03 22:33:49 följande:

Det är klart att jag går i terapi!

Har gjort det i 20 år!

Men, hör och häpna, kvinnor vill inte ha sex trots detta!

Ser inte ut som detta är lösning på skillnaden mellan män och kvinnor.

Det bästa man kan göra är att spela med de kort man har, bra eller dåliga.

Om man som man inte kan ge kvinnan en bra anleding till att ha sex, så blir det inget sex.

Sex i sig är aldrig en anledning för en kvinna att ha sex, måste alltid blanda in något som kvinnor vill ha. Kärlek, ett förhållande, pengar, trygghet, barn eller någon annan fördel!

ok, är det att kvinnor inte vill ha sex som en isolerad företeelse, så är det nog inte lika vanligt (men de finns, jag har väninnor som gör det)

Men du verkar bli irriterad för att det finns många kvinnor som ser sex som en,kärlekshandling, jag tillhör den gruppen. Sex utan känslor är ungefär lika som att äta torrt bröd och dricka vatten.

Sex med min sambo är som att dricka ett gott vin med gott att äta.

Så ja, jag måste älska den jag hade sex med.
  • Har gjort det

Har gjort det i 20 år!

Om man som man inte kan ge kvinnan en bra anleding till att ha sex, så blir det inget sex.

Sex i sig är aldrig en anledning för en kvinna att ha sex, måste alltid blanda in något som kvinnor vill ha. Kärlek, ett förhållande, pengar, trygghet, barn eller någon annan fördel!

Om din teori skulle vara sann, hur kan det komma sig att det på krogarna där jag bor kryllar av kvinnor som vill ha sex bara för sexets skull? Hur kan det komma sig att jag, och många andra män med, känner många kvinnor som tycker om att ha sex för att dom njuter av det? Ditt kvinnoförakt är förfärande och jag misstänker att det är ganska få kvinnor som tänder på sånt. Jobba på att ändra på den biten så ska du få se att du får kvinnor som vill ligga :)
  • Hawtan

Ok, då förstår jag! Orsaken till att kvinnor inte gillar sex är helt beroende på hur jag är som person. Så tolkar jag alla insiktsfulla inlägg i alla fall. Ja, om jag var gud så kanske kvinnors beteende skulle kunna bero på mig. Men jag är inte gud! Jag är bara en man som konstaterat att kvinnor inte gillar sex, punkt!

Och anpassat mit liv därefter....

• Anonym (älskar sex)
    Hawtan skrev 2015-01-25 08:39:03 följande:

Ok, då förstår jag! Orsaken till att kvinnor inte gillar sex är helt beroende på hur jag är som person. Så tolkar jag alla insiktsfulla inlägg i alla fall. Ja, om jag var gud så kanske kvinnors beteende skulle kunna bero på mig. Men jag är inte gud! Jag är bara en man som konstaterat att kvinnor inte gillar sex, punkt!

Och anpassat mit liv därefter....

Det där är bara provoktivt. Finns massor av kvinnor som älskar sex. Men sex blir bättre med någon man älskar. För egen del har jag dragit en nitlott, är gift med en man som inte gillar sex med mig. Vill egentligen inte vara fysiskt otrogen men jag kan inte leva utan fysisk närhet och sex.
  • Anonym (45 år)

Älskade mitt ex. Älskade sex i början.
    Slutade se anledning till att ligga eftersom han alltid kom före mig. 
    Fruktansvärt, för honom och mig.
    Trodde tillslut att jag var en tjej som aldrig skulle få orgasm i mitt liv, att det var fel på mig.
    Separerade efter 20 år.
    Har insett att min kropp är fullt normal. Jag har, med uthållig man, haft hur många sköna orgasmer som helst!
    Älskar sex igen!!!!

• Har gjort det

Har gjort det i 20 år!

Kan du inte bara ge upp och inse att du har fel i sak? Det finns massor av kåta kvinnor som vill ha sex bara för sexets skull. Om inte du lyssnar på alla människor här borde väl din terapeut kunna berätta det för dig?

Sen kan jag förstå att det kanske inte är helt lätt för dig att få till det med tanke på dom problem du verkar ha men icke desto mindre, du har fel i sak!!
  • Anonym (..)
    Har gjort det skrev 2015-01-25 10:42:34 följande:

Kan du inte bara ge upp och inse att du har fel i sak? Det finns massor av kåta kvinnor som vill ha sex bara för sexets skull. Om inte du lyssnar på alla människor här borde väl din terapeut kunna berätta det för dig?

Sen kan jag förstå att det kanske inte är helt lätt för dig att få till det med tanke på dom problem du verkar ha men icke desto mindre, du har fel i sak!!

Håller med dig!

Jag och min man har sex 1-2 gånger om dagen :) älskar det! Han är en av de bästa jag någonsin legat med.
  • Anonym (Japp)

Blir lite fundersam när jag kollar igenom dina inlägg igen, TS. Det stod att du gärna sätter igång fester, jag minns en kvinna jag kände som också gärna o ofta drog igång fester o sånt, var framåt, initiativrik, rest mycket, oblyg, såg trevlig ut etc.......MEN hon var en sån människa som bara pratade på om sitt, inte lyssnade o kände in och var ganska påträngande.

I tfn kunde hon prata på i timmar om sitt o märkte inte signalerna på att man ville avsluta samtalet, man var ibland tvungen att sluta på ett bryskt sätt nästan. Ville jag umgås med henne? Nej. Jag drog mig undan.

Därför undrar jag vad du egentligen pratat om under dina 20 år i terapi. O det här du skrev tidigare om att du bönade o bad en kvinna om sex stödjer lite det jag tror, att du är som hon jag nämnde ovan. Om jag vore du skulle jag fundera lite på detta.

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!