• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Mrs Okänd
    Hawtan skrev 2014-12-16 15:37:16 följande:
    Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...
    Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!
    Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.
    Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.
    Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.
    Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!

Jag vet inte vart kvinnorna finns...dessutom kan ju lusten ändras. Jag har mer lust nu är förr...den fanns förr med men då hade jag inte samma glädje av sexet. Men det syns ju inte utanpå vem som har mycket sexlust eller inte. Det finns ju många dejtingsidor där man kan ta reda på om folk är intresserade av sex eller inte.
  • Anonym (En)

Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...

Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!

Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.

Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.

Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!

Sex är naturligt! Och kvinnor som gillar sex finns överallt. MEN det du inte tycks förstå är att bara för att jag gillar sex betyder det inte att jag vill ha sex med alla killar i världen. Att dom tjejerna inte ville ha sex med dig betyder inte att de inte gillar sex, det betyder bara att de inte ville ha sex med dig.
  • Mrs Okänd
    Anonym (En) skrev 2014-12-16 17:41:48 följande:
    Sex är naturligt! Och kvinnor som gillar sex finns överallt. MEN det du inte tycks förstå är att bara för att jag gillar sex betyder det inte att jag vill ha sex med alla killar i världen. Att dom tjejerna inte ville ha sex med dig betyder inte att de inte gillar sex, det betyder bara att de inte ville ha sex med dig.

Men för den sakens skull behöver det ju inte vara fel på mannen utan att kvinnan bara tröttnat.
  • Ronga

Visserligen är det individuellt och har inget med kön att göra, men jag upplever det som att kvinnor är mer sexuella/kåta än män överlag. Men man är dessutom betydligt bättre på att kontrollera sig. Kåta killar kan ju oftast bete sig som svin.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • NattaLind
    Ronga skrev 2014-12-16 17:47:11 följande:

Visserligen är det individuellt och har inget med kön att göra, men jag upplever det som att kvinnor är mer sexuella/kåta än män överlag. Men man är dessutom betydligt bättre på att kontrollera sig. Kåta killar kan ju oftast bete sig som svin.

Jag hänger på den här teorin. Vi kan mycket väl vilja mer, men är betydligt bättre på att kontrollera oss och "hålla oss" om det inte passar. Jag kan vara superkåt men ändå inte behöva ha sex. För många killar upplevs det som just där att dom är betydligt sämre på att kontrollera dom känslorna.

Och nu kan jag bara tala för mig själv, men jag kan vara supersugen men det innebär inte att jag ligger med vem som helst. 
  • sextiotalist

En annan sak ts
    Dessa experter, som du dissar. det kan ju vara så att de har en liten större poplulation som de utgår från
    De tittar inte på en enskilds persons erfarenhet, utan har säkert vetenskapliga undersökningar bakom sina uttalande

• Anonym (K)

Ja, för att böna och be är ju oerhört tilldragande...

Du ska få samma råd som tjejer ofta får när de hittar killar de passar dåligt med om och om och om igen - du vet, tjejer som säger att ALLA killar är otrogna, för att ALLA deras killar varit det, eller att ALLA killar slår, för att ALLA deras killar gjort det: Nämligen - ALLA är inte så. Det är bara du som raggar på fel typ. Du dras till en särskild typ av kvinna, som har det här draget. Lista ut Vad det är de har gemensamt som du dras till, uteslut det i nästa "sökning" och då finns chansen att resultatet ser annorlunda ut. 

För BEVISLIGEN finns det ju en JÄVLA drös kvinnor som älskar sex och gärna har det flera gånger om dagen. Det är bara du som letar fel typ. Samma fel som jag själv gör: jag hittar bara killar med lägre sexdrift än jag. 
  • Anonym (logik!)

Ok... I så fall är jag inte kvinna då! Eftersom jag gillar sex. Är svenska f.ö. Och periodvis har jag träfat en KK. Enbart för sex.

TS! Ditt resonemang håller inte. Har inget råd att ge dig tyvärr.

• Ronga

Män gillar inte pasta, kvinnor tycker inte om apelsin!

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Njutare) skrev 2014-12-15 09:57:00 följande:

De män som här hävdar att kvinnor inte gillar sex, ni borde snarare fundera på varför det för just er framstår som att kvinnor inte gillar sex. Fast å andra sidan talar väl de synpunkter ni framför om ganska tydligt varför ni aldrig får ligga och därmed tror att kvinnor inte gillar sex. Följdpåståendet blir såklart..."Män som tror att kvinnor inte gillar sex är inskränkta, korkade och oattraktiva, punkt!"

Ett av dom bästa inläggen i tråden, tycker jag.

Märkligt att vara 46 o haft sex en gång o inte verkar vilja reflektera över varför. Skulle psykolog vara så fel för att ta reda på det? Vad är det med mitt beteende som gör att det blivit så här? Nej istället är det bäst att slå fast att kvinnor inte gillar sex.

TS det hade varit intressant att se dig i samspel med kvinnor. Vad du gör, säger, hur du rör dig, snappar signaler. Om du är arrogant, lyhörd, öppen, inkännande, självupptagen etc etc.

Övertygad om att det är där nånstans det brister.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!