• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Lasse)
    Anonym (strut) skrev 2015-11-26 23:46:48 följande:
    Du är jävligt långt ifrån. Nästan alla one night stands har varit med snubbar jag träffat på krogen alternativt hemmafester. Ett par har varit med killar jag träffat på internet.  Jag har enbart blivit bjuden på middag av mina två ex och min nuvarande partner och då har vi betalat varannan gång (i snitt). För närvarande försörjer jag min sambo.

Nej, jag går inte på diverse sexklubbar. Why would I, när jag kan gå ut på krogen och samtidigt ha en rolig kväll? Jag tycker också att det är så oerhört mycket mer eggande när man måste ragga upp och någon och se vart det leder, än tanken på att åka till en klubb där sex mer eller mindre är garanterat.

Några grejer du måste lära dig: Många tjejer tycker att hela miljön på diverse sexklubbar är jävligt sunkig. Vi vill inte se snuskiga gubbar med hängiga pungar. Vi vill ha heta killar och de håller sällan på med sådant. Hur vet jag det? Det gör jag inte, men det är så jag föreställer mig det hela och det har jag antagligen gemensamt med många andra kvinnor. 

Att tända på anonymsex och allt vad du nämner är ju en sexuell preferens bland många. Att många tjejer inte tänder på just det betyder inte att de inte gillar sex. Hur kan du dra den slutsatsen och varför lyssnar du inte på de kvinnor i tråden som berättar att tjejer visst gillar sex? 

Du måste också tänka på att det kan kännas ganska osäkert att hänga med män som man vet förväntar sig sex. Våldtäkter är rätt vanliga, you know, och som tjej får man tidigt lära sig att akta sig. 
    Kan informera dig om att dina fantasier om klubbar verkligen är fel
    och jag tycker det är konstigt att en kvinna med sin man älskar att gå på klubb
    men som singel inte vågar.

Jag har inte läst ett enda inlägg av en kvinna som älskar sex
    och som vågar ta initiativ till sex
    däremot har jag läst en massa inlägg där sex ingår i ett kärleksförhållande
    men det är inte det jag undrar över
    Jag undrar varför inte en kvinna älskar ren skön sex......
    utan att det skall krävas tjocka kreditkort, ringar restarungbesöm massor av träffar
    för att man skall lära känna varandra och få en massa kännslor för varandra
    Utan ren skön sex.......

Sen refererar jag på ett antal ställen i min tråd
    till just det vanliga svaret
    Jag är en kvinna   gillar inte sex.......

sen  förstår också att du inte raggar    utan du låter dig bli uppraggad
    vilket är en del av det jag menar....

• Anonym (strut)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 23:59:23 följande:
    Kan informera dig om att dina fantasier om klubbar verkligen är fel
    och jag tycker det är konstigt att en kvinna med sin man älskar att gå på klubb
    men som singel inte vågar.

Jag har inte läst ett enda inlägg av en kvinna som älskar sex
    och som vågar ta initiativ till sex
    däremot har jag läst en massa inlägg där sex ingår i ett kärleksförhållande
    men det är inte det jag undrar över
    Jag undrar varför inte en kvinna älskar ren skön sex......
    utan att det skall krävas tjocka kreditkort, ringar restarungbesöm massor av träffar
    för att man skall lära känna varandra och få en massa kännslor för varandra
    Utan ren skön sex.......

Sen refererar jag på ett antal ställen i min tråd
    till just det vanliga svaret
    Jag är en kvinna   gillar inte sex.......

sen  förstår också att du inte raggar    utan du låter dig bli uppraggad
    vilket är en del av det jag menar....
    Att kvinnor hellre går med sina män är väl helt rimligt då det är tryggast så. 

LÄS VAD VI SKRIVER DÅ. Vi behöver inga "tjocka kreditkort" och restaurangbesök. Det här är inte USA, den dejtingkulturen är inte en i närheten av lika stor grej i Sverige, och det är heller inte alls lika vanligt här som i USA att kvinnor bara väntar på att gifta sig för att sedan sluta jobba etc. Du sitter ju för fan bara hemma och fantiserar! Ingen vill ligga med dig och det känns bättre att skylla på att tjejer är pengakåta musslor än att erkänna för dig själv att problemet är du själv. Vad finns det förresten för kreditkort som är tjocka? Menar du kanske tjocka plånböcker? 

JAG har raggat upp mina one night stands. Nästan alla. Att ragga är kul. Killar som raggar brukar skrämma bort mig, jag gillar jakten. Säg inte till mig vad jag gör, tro inte att du vet mer än jag själv om mitt liv. Jag förstår att ingen raggar upp dig, men en söt kille som går ut på krogen kommer att få ett gäng tjejer runt sig som raggar, så bara är det.
  • Anonym (Lasse)
    Anonym (strut) skrev 2015-11-27 00:17:44 följande:
    Att kvinnor hellre går med sina män är väl helt rimligt då det är tryggast så. 

LÄS VAD VI SKRIVER DÅ. Vi behöver inga "tjocka kreditkort" och restaurangbesök. Det här är inte USA, den dejtingkulturen är inte en i närheten av lika stor grej i Sverige, och det är heller inte alls lika vanligt här som i USA att kvinnor bara väntar på att gifta sig för att sedan sluta jobba etc. Du sitter ju för fan bara hemma och fantiserar! Ingen vill ligga med dig och det känns bättre att skylla på att tjejer är pengakåta musslor än att erkänna för dig själv att problemet är du själv. Vad finns det förresten för kreditkort som är tjocka? Menar du kanske tjocka plånböcker? 

JAG har raggat upp mina one night stands. Nästan alla. Att ragga är kul. Killar som raggar brukar skrämma bort mig, jag gillar jakten. Säg inte till mig vad jag gör, tro inte att du vet mer än jag själv om mitt liv. Jag förstår att ingen raggar upp dig, men en söt kille som går ut på krogen kommer att få ett gäng tjejer runt sig som raggar, så bara är det.
    Om du hade läst min tråd
    och mina inlägg  så ser du att jag skrivit många gånger
    att jag reser internationellt och jag har ett mycket, mycket bra sexliv
    Betydligt bättre en vad en svensk kvinna kan drömma och fantisera om.

Jag har skrivit att kvinnor från Afgahnistan och resten av europa ligger
    så mång, många år i sin sexuella utveckling mot vad svenska kvinnor gör.

Men jag måste instämma att jagande av tjocka kreditkort
    är vanligare i USA en i Sverige
    Där kommer Sverige som nr 2 av alla länder jag varit i
    som är ca 35 st vid snabb huvudräkning

Men som sexuellt utvecklad land bland kvinnor
    så är Sverige fortfarande ett av dem största U länder jag varit i.

Men som sagt   det är absolut inte något som helst fel
    på mitt sexliv.

• Anonym (Betraktaren)
    Anonym (Många) skrev 2015-11-26 21:30:40 följande:

Det finns många kvinnor som inte gillar sex, betydligt fler än vad det finns killar som inte gillar sex.

Jag är kvinna och gillar inte sex, har aldrig förstått det där med att sex ska vara skönt? För min del känns sex knappt någonting. Detsamma gäller många av mina väninnor. Mycket sex av det jag har är tyvärr endast ställa-upp sex. Jag fejkstönar osv... Min sambo blir ledsen om inte jag också njuter

Undrar om det är Lasse själv som skrivit det inlägget... Högst troligt!
  • Har gjort det
    Anonym (strut) skrev 2015-11-26 23:46:48 följande:
    Du är jävligt långt ifrån. Nästan alla one night stands har varit med snubbar jag träffat på krogen alternativt hemmafester. Ett par har varit med killar jag träffat på internet.  Jag har enbart blivit bjuden på middag av mina två ex och min nuvarande partner och då har vi betalat varannan gång (i snitt). För närvarande försörjer jag min sambo.

Nej, jag går inte på diverse sexklubbar. Why would I, när jag kan gå ut på krogen och samtidigt ha en rolig kväll? Jag tycker också att det är så oerhört mycket mer eggande när man måste ragga upp och någon och se vart det leder, än tanken på att åka till en klubb där sex mer eller mindre är garanterat.

Några grejer du måste lära dig: Många tjejer tycker att hela miljön på diverse sexklubbar är jävligt sunkig. Vi vill inte se snuskiga gubbar med hängiga pungar. Vi vill ha heta killar och de håller sällan på med sådant. Hur vet jag det? Det gör jag inte, men det är så jag föreställer mig det hela och det har jag antagligen gemensamt med många andra kvinnor. 

Att tända på anonymsex och allt vad du nämner är ju en sexuell preferens bland många. Att många tjejer inte tänder på just det betyder inte att de inte gillar sex. Hur kan du dra den slutsatsen och varför lyssnar du inte på de kvinnor i tråden som berättar att tjejer visst gillar sex? 

Du måste också tänka på att det kan kännas ganska osäkert att hänga med män som man vet förväntar sig sex. Våldtäkter är rätt vanliga, you know, och som tjej får man tidigt lära sig att akta sig. 
    Mycket bra sagt men tyvärr lär nog en snubbe som Lasse aldrig fatta det...
  • Har gjort det
    Ego Lovers skrev 2015-11-26 23:10:40 följande:
    Hahaha.... Du borde bli komiker
    Hahaha han är redan en komiker. Dumheten är monumental :)
  • Har gjort det
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 22:31:25 följande:
    Kan du inte presentera kvinnors siffror också
    som jämförelse........

och att män inte har fler partners
    beror ju inte på att dem inte villl..........

det beror på 2 saker
    dels att kvinnorna kräver 100% trohet från innan första träffen........
    och att det är djävligt svårt att hitta en svensk kvinna som bara vill ha sex   utan krav på förhållande..........
    Tänk om jag kunde ger er chansen kvinnor
    att upptäcka hur underbart det är med ren skön sex.....  utan krav......
    som kvinnor i andra länder nyttjar sig av.....
    Som jag sa förut: du lever i en fantasivärld. Det finns inga 100% som vill ha förhållanden, det är bara nåt du hittat på för att du själv inte får till det. Det verkar vara djävligt svårt för DIG att få till det och du gör tankefelet att det måste gälla alla bara för att du själv är kass på att ragga.

Snacka om logiska kullerbyttor....
  • Anonym (anna)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-27 00:32:00 följande:

Om du hade läst min tråd

på mitt sexliv.

Då är alltså problemet inte att kvinnor inte gillar sex utan att du tycker att svenska kvinnor inte verkar gilla sex? Min gissning är att man som besökare i ett land stöter på en grupp kvinnor som inte alltid är representativa för hela landet, utan träffar de som festar och rör sig i barmiljö. Därför kan man inte riktigt jämföra på det sätt som du gör. Utländska besökare är också ofta mer intressanta, ibland pga pengar, vilket gör det lättare för dig att få napp där.

Jag gillar sex. Jag gillar inte förhållanden. Min lösning är att ha två killar som jag ligger med när andan faller på. Ingen kärlek inblandad. Funkar bra för mig. Däremot är jag inte intresserad av anonymsex, sex på nakenbad osv för att det helt enkelt inte hör till mina sexuella preferenser.
  • Ego Lovers
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-27 00:32:00 följande:
    Om du hade läst min tråd

på mitt sexliv.

Jösses! Jag tar mig för pannan.
    Du är inte bara lite okunnig som tror dig veta precis vad varje kvinna tycker och tänker och känner. Det är ett bevis på att du saknar förmågan att förstå dig på andra.
  • Asirna
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Fel, jag är kvinna och jag älskar sex! 
    Snacka om förofattande meningar....
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!