Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 14:35:04 följande:
Eller annars är det precis som trådstartaren skriver
"Sex är ett redskap till hon fått mannen"
sen är den lyckliga tiden över
om man inte visar sitt kreditkort vill säga.....
Nej jag tror inte att kvinnor går på swingersklubbar
jag vet att dem inte gör det
Varför? Vågar inte leva ut sin sexuella lustar
om man inte har ett förhållande..... och går som par.
Och det är just det jag menar
Kvinnor gillar inte sex...........
Syns ju också på vilka det är som alltid
måste ta initiativet......
Kvinnor är helt initiativlösa när det gäller sex.
Och eftersom jag reser Internationellt i mitt arbete
så vet jag att jämnställdheten har kommit längre i
länder som Afghanistan
inom det sexuella
Där är Sverige ett uland .....
Är fortfarande väldigt undrande varför du hävdar att kvinnor inte gillar sex, men uppenbarligen gillar de sex med sin partner.
Så drar jag liknelsen en gång till.
Du gillar inte kaffe
Jo, jag gillar kaffe, men då som kaffe på maten, det är då jag tycker kaffet är gott
Nej, du gillar inte kaffe eftersom du inte dricker kaffe på morgonen.
Att man gillar någonting betyder inte att man gillar det i samma form som en annan.
Bara för att kvinnor inte gillar sex i den formen som du gillar sex, innebär inte att de ogillar sex.
Hur kan du veta att man kommit längre i Afghanistan än i Sverige, eftersom kvinnor rent generellt inte får träffa andra män än den de är gift med och nära släktingar.
Sverige är inget U-land när det gäler sex, men däremot så har kvinnor tagit sig rätten att ha sex när de vill de, inte när männen anser att det ska ske.
De har tagit sig rätten att ha sex med den de vill och även säga nej till sex med den de inte vill.
Dvs männen äger in sex längre (vilket de gjorde innan och troligen gör så i Afghanistan)
När det gäller swingerklubbar så har jag hört att endast par och ensamma kvinnor är välkomna, inte singelmän, men jag kan ha fel