• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Lasse)

Intressant frågeställning.....    Varför....?

Och mycket intressant är ju att läsa inläggen,
    det tar inte lång tid innan man ser
    att kvinnor konstant blandar ihop kärlek med sex,
    vilket är 2 helt olika saker.

Tänk om det var möjligt
    vad trevligt det skulle vara, att
    träffa en kvinna med mycket hög sexlust.
    -En kvinna som vågar njuta av sex
    och som vågar visa vad hon vill sexuellt..

• j a d e
    Anonym (Lasse) skrev 2015-10-28 09:13:38 följande:

Tänk om det var möjligt

Är det du nu igen, anonym (Lasse). Skål på dig.
  • M r a u

Tänk om det var möjligt

Det är helt upp till oss kvinnor (som individer) att definiera vad som är sex för oss, precis som det är för alla andra. Det är inte upp till dig och dina preferenser att definiera vad som är sex för alla andra.
  • sextiotalist
    M r a u skrev 2015-10-28 09:53:23 följande:
    Det är helt upp till oss kvinnor (som individer) att definiera vad som är sex för oss, precis som det är för alla andra. Det är inte upp till dig och dina preferenser att definiera vad som är sex för alla andra.
    Och även från person till person.
    Jag gillar ha sex med min sambo, det räcker för mig. Jag gillar inte ha sex med någon annan man (eller kvinna för den delen heller). För mig är kärlek och sex sammankopplade, för utan kärlek har jag inget bra sex och då kan det lika gärna vara.
  • M r a u
    sextiotalist skrev 2015-10-28 10:11:30 följande:

Jag gillar ha sex med min sambo, det räcker för mig. Jag gillar inte ha sex med någon annan man (eller kvinna för den delen heller). För mig är kärlek och sex sammankopplade, för utan kärlek har jag inget bra sex och då kan det lika gärna vara.

Ja, jag menar att det är individuellt.
  • sextiotalist
    M r a u skrev 2015-10-28 10:18:33 följande:
    Ja, jag menar att det är individuellt.

Visst blir man trött på folk som tror att endast deras livsbild är den enda. Det verkar som TS och vissa andra i den här tråden tror att det bara finns en form av sexualitet och det är deras. Ha man inte deras syn på sex och inte deras sexualitet så gillar man inte sex eller har ingen sexualitet alls.

Nåja, vi får klappa dessa kränkta män lätt på huvudet och önska dom all lycka i livet och många möten med fru höger Flört
  • Har gjort det

Tänk om det var möjligt

Hehe, jag har bara stött på såna kvinnor. Nånsin funderat på att du inte gör det kanske beror på ditt beteende?
  • Har gjort det
    sextiotalist skrev 2015-10-28 10:22:27 följande:

Visst blir man trött på folk som tror att endast deras livsbild är den enda. Det verkar som TS och vissa andra i den här tråden tror att det bara finns en form av sexualitet och det är deras. Ha man inte deras syn på sex och inte deras sexualitet så gillar man inte sex eller har ingen sexualitet alls.

Nåja, vi får klappa dessa kränkta män lätt på huvudet och önska dom all lycka i livet och många möten med fru höger Flört
    Jepp lär bli mycket fru höger då :)
  • Alcyone
    j a d e skrev 2015-10-26 15:30:28 följande:

Har syftet med den här tråden framkommit än?

Ja, syftet är kanske att förstå att det finns olika typer av kvinnor och att samma kvinna dessutom kan bete sig på olika sätt i olika perioder. En kvinna kan också få ett annat beteende när hon träffar en annan man. En kvinna kan i vissa (många) fall vara, grovt uttryckt, som ett bottenlöst hål. Alltså hon är mer lr mindre alltid sugen på sex. En antydning, en smekning, en innerlig kram. en lustfylld blick så rinner det till... Det är iaf min erfarenhet.

En annan grej är att sex kan vara ett uttryck för allt möjligt. Kärlek, makt, osäkerhet och ett helt klart lämpligt sätt att fortplanta sig...
    I en period är dessutom fortplantningsdriften sjukt stark och överskuggar det mesta. Bygga bo och hela den grejen är högprio. Sen kommer andra perioder och andra prioriteringar t ex lusten att träffa andra, vidga vyerna.
    Sexdriften är en enorm kraft som kan uttryckas på massor av sätt från den skiraste tantra-varianten till sex med djur lr bilars avgasrör osv...

Att säga att kvinnor inte gillar sex kan också vara en sanning. TS drar kanske till sig såna kvinnor lr framkallar det beteendet. Vad vet jag? Jag känner iaf inte igen mig i det han skriver.

• Hawtan
    sextiotalist skrev 2015-10-28 10:11:30 följande:

Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

Eller som den där kända Hollywood-regissören en gång sa:

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Som bekant är jag inte regissör i Hollywood....
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!