• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • S c h n a
    grind skrev 2016-01-02 19:55:15 följande:

Om du har en partner är det definitivt inte dysfunktionellt. Om du däremot knullar runt är definitivt dysfunktionellt. Som sagt tidigare. Svaga människor klarar inte av att hantera sina drifter. Det kan röra mat, sex, spel, alkohol osv.

Jag kan hålla med om att oförmågan att vara annat än primitiv är svagt, dvs. att det är en svaghet att inte kunna avstå trots att man vill. Att däremot kunna avstå men välja att inte göra det av någon anledning, är i sig inte en svaghet.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:05:32 följande:

Det räcker att titta på människans beteende för att inse att du har fel. I den övre medelklassen och överklassen brukar man kunna hantera detta men i arbetarklass och liknande har man ofta problem med spel, droger och sex.

Det räcker att titta på människans beteende för att inse att du har fel. Den stora majoriteten av befolkningen har ett synnerligen normalt förhållningssätt till spel, droger och sex.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • S c h n a
    Smecker skrev 2016-01-02 20:00:36 följande:

Du har inte förstått någon forskning. Du är irrationell och känslostyrd.

Otroligt omanliga drag.
  • grind
    Smecker skrev 2016-01-02 20:10:57 följande:

Intressant. Så om en kvinna har en sexdrift som skiljer sig från din så är det ingen sexdrift? Det låter lite.. inskränkt och känslostyrt. Är du säker på att du är man?

Du måste ha en autopilot på. Jag sa att det är skillnad på män och kvinnors sexdrift.

Men det är ju bra att du inser att jag har rätt. Sluta gå på autopilot och läs vad jag skriver fortsättningsvis tack. Då skulle vi kunna ha ett givande samtal.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:14:15 följande:

Du måste ha en autopilot på. Jag sa att det är skillnad på män och kvinnors sexdrift.

Men det är ju bra att du inser att jag har rätt. Sluta gå på autopilot och läs vad jag skriver fortsättningsvis tack. Då skulle vi kunna ha ett givande samtal.

Nu är du sådär känslostyrd igen. Jag tycker att du borde hantera dina misslyckanden mer rationellt. Att kvinnor föredrar att ha sex med män som de har någon form av känslomässig kontakt med betyder inte att kvinnors sexdrift är lägre än mäns. De är bara bättre på att hantera sina djuriska drifter än män.
  • grind
    Smecker skrev 2016-01-02 20:12:38 följande:

Det räcker att titta på människans beteende för att inse att du har fel. Den stora majoriteten av befolkningen har ett synnerligen normalt förhållningssätt till spel, droger och sex.

Stäng av autopiloten och tänk.

50 procent av alla svenskar är överviktiga.

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/

25 procent har varit ottrogna.

touch.metro.se/nyheter/undersokning-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-och-darfor-ar-vi-det/EVHocr!Auks3nOEr1Wn6/
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:18:01 följande:

Stäng av autopiloten och tänk.

50 procent av alla svenskar är överviktiga.

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/

25 procent har varit ottrogna.

touch.metro.se/nyheter/undersokning-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-och-darfor-ar-vi-det/EVHocr!Auks3nOEr1Wn6/

Sluta vara så känslostyrd. Otrohet betyder inte att man är sexuellt hämmad, det betyder bara att man bejakar en naturlig biologisk drift.
  • grind
    Smecker skrev 2016-01-02 20:17:34 följande:

Nu är du sådär känslostyrd igen. Jag tycker att du borde hantera dina misslyckanden mer rationellt. Att kvinnor föredrar att ha sex med män som de har någon form av känslomässig kontakt med betyder inte att kvinnors sexdrift är lägre än mäns. De är bara bättre på att hantera sina djuriska drifter än män.

Och forskningen som länkats till visar att du har fel.

Du är känslostyrd och målar upp den värld för dig som du önskar.

Läs forskning och bli klokare.

Att du sedan likt ett småbarn vräker ur dig personangrepp visar bara på din brist på bildning och att du inte har något av substans att komma med.
  • grind
    Smecker skrev 2016-01-02 20:20:20 följande:

Sluta vara så känslostyrd. Otrohet betyder inte att man är sexuellt hämmad, det betyder bara att man bejakar en naturlig biologisk drift.

Och nu var det ju det vårt spörsmål handlade om. Att vissa människor på ett destruktivt sätt hanterar sina drifter, itan tankar på konsekvenserna.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!