• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Har gjort det
    Hawtan skrev 2015-11-06 21:10:01 följande:
    Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

Eller som den där kända Hollywood-regissören en gång sa:

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Som bekant är jag inte regissör i Hollywood....
    Hehe, du lever i en fantasivärld. Jag var på krogen i Stockholm igår. Det kryllade av kåta kvinnor. Var bara att välja och vraka och jag är inte heller nån hollywoodregissör.

Det måste vara nåt seriöst fel på dig om du missar alla dom....
  • Alcyone
    Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Men vad är det då de vill ha menar du? Uppmärksamhet, bekräftelse, barn, trygghet, äventyr, status??
  • Har gjort det
    Alcyone skrev 2015-11-07 08:13:10 följande:
    Men vad är det då de vill ha menar du? Uppmärksamhet, bekräftelse, barn, trygghet, äventyr, status??
    Nåt sånt men framförallt är ts bitter och lever i en fantasivärld där hans egna tillkortakommanden görs till generella sanningar....
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

Jag har fått alla barn jag vill ha och vet du vad? Jag vill fortfarande ha sex! Men inte med okända personer på någon mötesplats utan med min sambo sen 12 år tillbaka :)

Känner ingen kvinna som tappat intresset för sex efter dom fått barn så du har helt fel TS. Under småbarnsåren kanske man inte har så mycket men dom går över fort. Fast till oss påverkade inte det heller särskilt då våra barn sovit bra efter dom första månaderna (och i eget rum!).

• Anonym (Hahahaha)
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Finns massor med sådana ställen för heterosexuella ju! hahaha bara för att du inte känner till dem så betyder de inte att de inte existerar. Här i Göteborg har du tex Wandas, Sesam (om du håller på med BDSM), och den där i Mölndal som jag alltid glömmer vad den heter....

Sen så är det långt ifrån alla kvinnor som tappar lusten... jag tex har mycket högre sexlust än min karl.... Frustrerande... jag skulle lätt kunna ha sex flera gånger om dagen... men han är nöjd med någon gång i månaden..... 

• sextiotalist

Jag förstår inte din slutsats. För det första jag behöver inte min sambo för varken pengar eller annat materiellt. Inte heller för att bli bekräftad.

Jag lever ihop med honom för att jag älskar honom. Jag har sex med honom för att jag gillar att ha sex med honom. Det finns inget annat att söka.
  • Anonym (Lasse)
    MammAmma skrev 2015-10-26 11:16:37 följande:
    Fast, alltså man kan ju självklart älska även en man som man inte attraheras av längre, jag säger inte alls att det är så i ditt eller dina väninnors fall. Men det går inte att komma ifrån att det är OERHÖRT vanligt (om inte majoriteten) att kvinnor förr eller senare tappar sexlusten och attraktionen till den egna mannen, även fast hon älskar honom.
    Är det inte så, att kvinnor tappar all sexlust redan vid födseln?
    Sen är det inte sex en kvinna jagar
    först är det kreditkortet
    sen är det social hiarki och acceptans
    sen är det för att tillfredställa sitt eget ego, genom att
    försöka göra kollegor och andra kvinnor sugna.....

Sexlusten återkommer ju aldrig
    lusten efter kreditkortet och det andra består däremot livet ut.
  • Anonym (kvinna 2)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 19:42:42 följande:

med den där attityden så kommer du inte långt i sänghalmen!
  • Anonym (78)

Nu har det kommit en ny stor undersökning som visar att kvinnor och män gillar sex precis lika mycket.

I en av undersökningarna ingick 25 000 amerikaner. Visserligen ökade graden av välmående med mängden sex – men bara upp till en viss gräns. Personer som har sex flera gånger i veckan är inte lyckligare än de som bara har sex en gång i veckan.

Dessutom: den stereotypa bilden av att män och yngre är mer intresserade av att det händer något mellan lakanen än kvinnor och äldre stämmer inte. Man eller kvinna, gammal som ung, alla vill ha sex lika ofta.

I några studier hade deltagarna även uppgett sin inkomst. Det fanns ett samband mellan inkomst och graden av lycka, men det var inte alls lika starkt som för sex. Skillnaden i välmående var alltså större bland dem som hade sex en gång i månaden jämfört med en gång i veckan, än mellan dem som hade låg respektive hög inkomst.

Vägen till lycka går alltså snarare via sängen än plånboken.

Forskningen presenteras i tidskriften Social Psychological and Personality Science.
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 19:42:42 följande:

Så alla kvinnor är lycksökerskor mao? Nånsin hört om 'självuppfyllande profetior?'
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!